20 Nisan 2015 Pazartesi

Nev- Kıyısız Deniz

Merhaba!

Siz de "en sevdiğin renk nedir? Ne tür müziği daha çok seversin? En sevdiğin şarkıcı kimdir?" gibi sorular karşısında gerilip ne diyeceğinizi bilemiyor musunuz? O zaman hep beraber bir ara toplanıp bu soruların hiçbirine cevap bulamayalım. Aşırı kararsız bir insan olarak bu soruların pek çoğuna verecek havalı bir cevabım yok biri hariç... En sevdiğin şarkıcı sorusuna her zaman cevabım Nev'dir. Şimdi yeni çıkan şarkıların derinlikli olmayışından tekno müziklerin duygudan yoksunluğundan bahsetmeyeceğim çünkü bana göre her şarkının bir ruh hali ve zamanı vardır. O zaman bir tarzı dinleyeceğiz diye kendimizi kısıtlamak niye? 
Nev'i ilk olarak Sukut-u Hayal şarkısı ile kendimce fark ettim, Bir Nev'i Alaturka albümü ile hayran oldum ona.


Hemen belirteyim en sevdiğin şarkısı nedir diye sorarsanız ona da verecek bir cevabım yok :D Yakın zamanda Kıyısız Deniz albümünü çıkardı Nev, ilk olarak Gölgeler Mabedi şarkısını kelimesi kelimesine ezberleyinceye kadar dinledim sonradan İkilem şarkısını takıntı haline getirdim ve şu sıralar Anla İşte'ye takmış durumdayım. Baştan uyarayım eğer çok mutluysanız bu şarkıyı dinlemeyin, seviyor ve seviliyorsanız, etrafınız dostlarla arkadaşlarla doluysa, kötü geçen sınavınızdan iyi bir not almışsanız, kafanıza takılan sorun çözüme ulaşmışsa, perşembe zannederken aslında cumaysa bu şarkıyı dinlemeyin. Mutluluğun şarkısı değil bu şarkı. Sanki mutluyken dinlenirse cümleler anlamını yitirecekmiş gibi. Gece başınızı yastığınıza koyduğunuz anda dinlemelisiniz, düşünceler zihninize hücum ettiğinde, tüm mutsuzluklar yüreğinize çöreklendiğinde dinlemelisiniz öteki türlü olmaz anlayın işte :D


Nev'in en sevdiğim yanı bir şarkısını tekrar tekrar dinlesem bile arada gözden kaçırdığım harika cümlelere rastlayabilmek. Aslında çok iyi bildiğini sandığın bir şehrin sokaklarında dolaşmak gibi içinde kaybolduğunda şehir sırlarını bir bir döküyor önüne. Hani derler ya bir kitabı her yaşta farklı okursun diye işte bu şarkılar tam da öyle. Nev şarkılarını en sevdiğim sanatçı olmasına rağmen onunla hiç tanışmak istemiyorum onun hayatının ayrıntılarını öğrenmek istemiyorum bu bir matematik problemini çözmeye çalışırken cevabı sınıftaki en gıcık arkadaşının söylemesi gibi.             -Matematik problemlerini de hiç sevmem zaten bu ayrı bir hikaye gerçi :D- Şarkılarda onun kişiliğinden izler aramak iki kat zevk veriyor. Şarkıların nasıl biri tarafından yazıldığını öğrenirsem tüm büyü bozulacak gibi hissediyorum iyisi mi böyle kalsın hiç dokunmayalım.   Lafı uzattım eğer yeni tatlar arıyorsanız bir kulak verin derim ben haydi hoşça kalın.

3 yorum:

  1. Merhaba blog keşif etkinliği sayesinde bloğunuzu keşfettim ve takipteyim.
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim sevgiler :)
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil