10 Ağustos 2020 Pazartesi

İnsan Olmak - Engin Geçtan

Şu sıralar bir kurgu bir kurgu dışı kitap okuyorum ve bunu yaparken çok eğleniyorum. Üst üste kurgu ya da kurgu dışı okuyunca bunaltıcı gelebiliyor bana ama bu düzeni sevdim. İnsan Olmak da sıradaki kurgu dışı kitabımdı. 


Yazarın anlaşılması zor ruhsal gerçeklikleri yalın ve öz bir biçimde açıklamış olması beni kitaba çeken ilk şeydi. Ama sonra görmezden gelmekte son derece kararlı olduğum bazı acı gerçekler yüzüme tokat gibi çarpmaya başlayınca okumayı yavaşlatma eylemi yapmak mecburiyetinde kaldım. İnsan Olmak, "Bir Kere Okumakla Yakasını Bırakacağımı Sanmakta Çok Yanılan Kitaplar" listemde ilk beşe çoktan girdi. Eğer covid-19 tabir ettiğimiz musibet ardına bakmadan gider de güzel ve güneşli günler görebilirsek ileride tekrar okuyacağım.

Psikoloji hakkında okumayı sevmiyorsanız bile bu kitabı okumaktan keyif alabilirsiniz bence. İnsanın kendisine ve insanlığa karşı bakışını değiştirebilecek nitelikte bir çalışma.

Kimler okumasın: Pandemi, işsizlik, hayat pahalılığı ve dahası ile lirik dans ededurmuşken bir de insan olmayı kendime dert edinemem diyenler.

Kimler okusun: Ne karşımdaki insanların davranışlarını ne kendi davranışlarımı anlayabiliyorum yetiş ya psikoloji bilimi diyenler.

Altını çizdiğim satırlardan birkaçı

- Bir insanı sevmek onun gerçeklerini anlamaya çalışmayı da içerir. 49

- Sinsice yaşanan duygular, insanların bize, bizim de onlara ulaşabilmemizi engeller. Çünkü gerçek  bizi değil, gösterdiğimiz yanlarımızı kabul ederler. Sonunda, kabul edilen gerçek benliğimiz olmadığından, kendimizi de kabul edilmiş hissedemeyiz. 56

- Aslında başkalarını küçümseyen insan, kendisini de küçümseyen, dolayısıyla küçümsenmekten korkan biridir. 77

- Gerçek anlamda sevgi, diğer insanları da kendimiz kadar sevebilmeyi içerir, kendimizden çok ya da kendi yerimize değil. 172

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder