3 Ağustos 2020 Pazartesi

Seninle Başlamadı- Mark Wolynn

Hayatındaki yolunda gitmeyen şeylerin sorumluluğunu başkasına atmak isteyenler, toplaşın. Kendimizi kötü hissetmemizin suçunu genlerimize atan müthiş bir kitap okudum. Bu kitapla ilgili en sığ yorumu yapan kişi ödülü falan varsa bir yerlerde onlara beni gösterin rica ederim.


Tamam, kendimi ciddiyete davetime icabet ediyorum hemen şimdi. Seninle Başlamadı'ya göre 3 nesil aynı biyolojik çevreyi paylaşıyor ve birbirine bağımlı gibi bir yaşam sürüyor. Şu yaşınızda sebebini asla anlayamadığınız bir ruhsal çöküntü içindeyseniz nedeni anneannenizin bir travması olabilir diyor yazar. Bu tam hassas ruhlara göre bir durum. Kendi sorunlarının yanında başkasının travmalarının da buhranını yaşamak çok şiirsel ama acı bir gerçek de aynı zamanda. Bu duruma dramatik bir dörtlük yazma isteğimi çabucak bastırıyor ve yazıya devam ediyorum.

Kitaba dönecek olursak; Seninle Başlamadı, bu ana gerçeklik üzerinden örneklerle ilerleyen bir eser ve eğer psikolojiye biraz ilgi duyuyorsanız akıcı bir okuma deneyimi sunuyor. Diyeceklerim bu kadar.

Kimler okumasın: insan psikolojisi hakkında bir şeyler öğrenip yoktan yere dert sahibi olacak kadar delirmedim daha orada durunuz rica ederim diyenler.

Kimler okusun: ruhi bunalımımın nedenini her yerde aradım bilinç altım artık delik deşik, yangın var diye bağıracağım diyenler.

Altını çizdiğim satırlardan birkaçı;

- "Bilinçli olmayan ne varsa, kader olarak deneyimlenecektir." Jung

- Zihinsel anlayış kendi başına kalıcı bir değişimin meydana gelmesinde nadiren yeterli olur. Sıklıkla, farkındalığa derinden hissedilen bir içgüdüsel deneyimin eşlik etmesine ihtiyaç vardır. 29

- Bazen acı kendini ifade edebilecek bir yol bulana kadar saklı kalır. 30

- "Travmanın geçmişten uzanarak yeni bir kurban seçme gücü vardır." 41

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder