24 Ocak 2023 Salı

Jane Austen Kitap Kulübü #27 Güzel Dünya, Neredesin?

Diğer kulüp toplantısına günler kala gözlerimi sizlerden kaçırarak son toplantının yazısını yazmaya geldim. 


Jane Austen Kitap Kulübü 24.12.2022'de 27. kulüp toplantısını gerçekleştirdi! (Alkışlar, konfetiler, çığlıklarğğr sevinç çığlıkları...)

Saat 21.58 ve odamı bilgisayarın ışığı aydınlatıyor. Yüzüme vuran ışık bana tüm bildiklerimi sorgulatıyor ve ben duygusallaşıyorum. Yağni bunun ne demek olduğunu artık biliyor olmalısınız. SIĞINAKLARAĞ!

Tamam tamam ya bırakıp gitmeyin hemen. Öyle ilk zorlukta kaçacaksanız bu hayat yaşanmaz bak. Küs de olsak günün sonunda aynı yazıyı okuycaz birlikte...

Ben başlıyorum bakın…

Kitap kulübüyle Sally Rooney'den Normal İnsanlar'ı da okumuştuk. Ben bu kitabı Normal İnsanlar'dan daha çok sevenlerdendim. Genel itibarıyla kulüp üyelerinin görüşleri: Sally Rooney'nin sürekli benzer şeyleri yazıyor oluşu, yazarın günümüz ilişkilerini anlatması yönüyle hikayelerin birbirine benzemesi çerçevesinde şekillendi. 

Kulüp üyeleriyle öncelikle yeni dönem ilişki biçimleri üzerine konuşup aşk duygusuna baş sağlığı diledikten hemen sonra karakterler üzerinde konuşmaya başlayabildik.

Tek tek Alice, Eileen, Simon ve Felix'in karakterlerini analiz ettik. Karakterlerin benzerlikleri ve farklılıkları üzerine durduk bir müddet. Karakterlerle ortak nokta bulamasak da onları anlamaya çalıştık. Sally Rooney'den izler aradık her bir karakter gelişiminde.

Bir süre daha değişen ilişki biçimleri için üzüntümüzü dile getirdik.

Ve kitabın en hoşumuza giden kısımlarının Alice ve Eileen'in yazışmaları olduğunda karar kıldık.

Felix'in davranışlarına anlam vermeye çalışsak da bu konuda zorlandık.

Sonra biraz daha değişen ilişki biçimlerine şaşırdık kaldık. Bu değişimin kökenine inmeye çalıştık ama baktık kayboluyoruz hemen çıktık.

Ailenin bıraktığı boşluğun başka hiçbir boşluğa benzememesi ve bu boşluğun doldurulamaz oluşundaki çaresizlik üzerine sustuk bir müddet de.

Biraz daha düşündük taşındık sonra ve özetle love bombing, gaslighting, ghosting ve en nihayetinde kara toprak olduğuna karar verdik.

Size de iyi geceler gönül dostları.

Bir sonraki toplantımız 28.01.2023 Cumartesi günü saat 21.00'de. Bekle bizi Elizabeth Gaskell- Kuzey ve Güney.

Hadi görüşürüz.

Görüşür müyüz?

Görüşelim!

2 yorum:

  1. Merhaba austenzede. Yolculuğundan ilham aldım. Hep açmak yazmak istediğim o bloğu açıp bir şeyler karalamaya başladım. Kim bilir hayat sürprizlerle dolu. Benim için ilk adımı atmak çok önemliydi. Bir ziyaretini bekler, sevgiler gönderirim. https://thingswithzeycan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hayırlı olsun :) umarım yazma motivasyonunuzu hiç kaybetmezsiniz. Bakacağım ilk fırsatta :)

      Sil