25 Temmuz 2016 Pazartesi

AUSTEN PROJESİ

Merhaba!

İnternet'de tatilin verdiği rehavete dayanarak amaçsızca dolaşırken Notos dergisinin bu aydaki sayısında bulunan bir yazının başlığı gözlerime doğru şimşek gibi çaktı. Başlık "21. yy.da Aşk ve Gurur" olunca Austenzede de durur mu yapıştırdı cevabı ve hemen gidip aldı. Aslında uzunca bir inceleme yazısı ile karşılaşmayı ve mest olmayı planlıyordum yalan yok! Ve fakat önüme yalnızca bir sayfa bir yazı çıkınca bir ufak hüsrana uğramadım değil ama korkmayın sonuçta kpss puanımla bile yüzleşip sağ çıkmış bir insanım heheey bunu da metanetle karşıladım pektabiğ. (Merak edenler olur belki, tatilin başından beri Kpss'de neden atanamayacağım ile ilgili yazıların şaka olmasını ben de isterdim ama puanım her şeyin hayırlısı diyor şaka değilmiş yani) Yazı yeni bir uyarlamanın habercisi. Curtis Sittenfeld Austen Projesi adı altında Jane Austen'in eserlerini modern yazarlarla yeniden hayata döndürmeye çalışıyor diyor dergi. Başka bir yayın grubu da aynı fikri Shakespeare'in eserlerine uygulayacakmış. Klasiklere gençlerin ilgisini çekmeyi planlıyorlarmış. Tam tüm uyarlamaları okudum derken bu yenilik bana iyi geldi. Gerçi Türkçe çevirisi ne zaman olur bilmem ama ben Aşk ve Gurur'un uyarlaması olan Eligible'ı çok merak ediyorum. İnşallah en kısa zamanda çevirisi yapılır. Yazıya göre özgün hikayeye birebir bir uyarlama değilmiş komedi unsuru daha ağır basıyor ve hikaye Amerika'da geçiyormuş. Buraya kadar beni en çok üzen şey Amerika unsuru çünkü İngiliz aksanı olmayan bir Darcy hayal edemem hiç kusura bakmayın! Neyse ki Bay Darcy beyin cerrahı olarak karşımıza çıkıyormuş da Kutsi'yle birlikte kafamda yerle bir olan bu uzmanlık alanı tekrar şahlanabilecek. Elizabeth ise bir gazeteciymiş bu uyarlamada. Karakterler 40'lı yaşlarına yaklaşıryormuş evlilik baskısını yaş üzerinden işleyecekmiş roman. Kitabı bir gün alıp okuyabilirsem daha detaylı yazacağım şimdilik bu kadar. Bu arada bu vesileyle Notos'u da ilk defa okudum. Ben pek hikaye sevmesem de dergi hoşuma gitti gelecek sayıyı da almayı planlıyorum. Hoşça kalın her ne kadar bu şu an pek mümkün gibi görünmese de hoşça kalabilmeyi deneyelim. Denemek bitirmenin çeyreğidir.(bu sözü de şindi uydurdum şu an az önce)


(Bu fotoğrafı Google'dan buldum şimdilik fotoğraflarına bakmakla yetineceğiz çünkü ingilicce.)

2 yorum:

  1. Shakespeare projesini duymuştum ama Austen projesinden haberim yoktu. Umarım güzel eseler çıkar ortaya. Biz her türlü okuyacağız o ayrı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk projeyi okudum onun da yazısını yazmıştım biraz hayal kırıklığına uğradım ama diğerlerini heyecanla bekliyorum

      Sil