24 Nisan 2022 Pazar

Evlilik- Jane Austen

Merhabaa!

Bu kitabı uzun zaman önce almıştım ama bloga yazma ihtiyacı hissetmemiştim. Fakat şimdi bir Jane Austen toplayıcısı ve avcısı olarak bu eser de eksik kalmasın blogumda dedim ve geldim. 


Öncelikle sormak istediğim bir soru var.

Neden?

Kitabın kapağını ilk gördüğümde çok heyecanlanmıştım. Jane Austen eserlerindeki ve o dönemdeki evlilik anlayışı ile ilgili müthiş bir inceleme okuyacağımı düşünmüştüm. En kötü Jane Austen'in eserlerinde evliliğe dair görüşlerinin derlendiği bir aforizma kitabıdır alayım arada açar okurum dedim. Kitabı bir heves aldım ama büyük bir hayal kırıklığı ile karşılaştım. 

Kitabı "Komşu Kısmetler, Sorunun Etrafında Dönmek, İstenmeyen İlgi, Aşk İçin mi Para İçin mi?, Aşıkların Vefası" şeklinde 5 başlığa ayırmışlar ve Austen'in romanlarından o başlıkla ilgili kısımları altına eklemişler. Kitap bu kadar. 

Jane Austen okumamış birinin kitaptan herhangi bir tat alması imkansız, Austen'in tüm eserlerini okumuş biri içinse faydasız bir okuma deneyimi gibi geldi bana.

Hal böyle olunca kitapla ilgili de yazılacak pek bir şey kalmıyor. 

Ee siz naptınız, nasıl gidiyor işler güçler?

Konuştuğunuz biri var mı?

Sizin bi' iş vardı noldu o?

Mezuniyet/ evlilik/ çocuk/ sünnet ne zaman?

İkinci çocuk düşünmüyo musunuz? A a ama olmaz ki canım kardeş çok önemli. Bi can yold..

3 yorum:

  1. Ben bu kitabı senin dediğin gibi "Jane Austen'in eserlerinde evliliğe dair görüşlerinin derlendiği bir aforizma kitabı" zannediyordum. Hayal kırıklığına uğradım şimdi ama boşuna para harcamayacağım için sevindim. İyi ki yazmışsın bu yazıyı yoksa kitabı almayı düşünüyordum. Tişikkirlir Süpermen :-)

    YanıtlaSil