23 Haziran 2015 Salı

Mezuniyet şeysi..

   Malumunuz yaz mevsimi aynı zamanda mezuniyet mevsimi demek çevrenizde bolca ana sınıfından, ilkokuldan, ortaokuldan, liseden, üniversiteden mezun olan görebilirsiniz. Aynı zamanda bu mezuniyet bolluğu içinde hayattan soğuyan bir Austenzede görmeniz de muhtemel. Mezuniyetler gerçekten kutlanmalı mı orada bir kafam karışıyor zaten her mezuniyet beraberinde ağır sorumluluklar bindiriyor omuzlarına. Sen ne olduğunu anlamadan kutluyorsun sarhoş gibi. Ben sadece lisede mezuniyet töreni yaptım şimdi utanmasalar anne karnından çıkarken bile mezuniyet cübbesi kiralayacaklar o derece.


Benim mezuniyetim fazlasıyla sıradandı. Okul bahçesinde kasap halayı çekerken kendimi hayal meyal hatırlıyor ve akabinde unutmaya çalışıyorum. :D Evet evet hatırlanmaması öz saygımın geleceği açısından daha sağlıklı. Geçenlerde üniversitemin mezuniyet töreninde görevliydim. Dışarıdan bakması pek eğlenceliymiş orada anlaşabiliriz. Heyecanlı aileler, vedalaşan arkadaşlar, platform topukla zor yürüyen kızlar ve selfie çubukları. İşte bunlar bir mezuniyetin olmazsa olmazları.


Bence mezuniyetin en iyi yanı erkeklerin takım elbise giymesi. Sanki Bay Darcy'ye daha da yaklaşılıyor hissi veriyor. Ama yalnızca bir an için, onlar konuşmaya başlayınca büyü bozuluyor.


Benim en beğendiğim kısım birincilerin konuşmaları. Ne kadar uğraşılsa da o konuşmalar sıkıcı olmaktan öteye neden gidemiyor hep düşünmüşümdür. Fakülte birincisi konuşurken düşüncelerim şöyleydi öncelikle ilk cümleyi dinledim sonra acaba birinci olmak için kastırsam mı diye düşündüm sonra aileleri ne gururlanmıştır diye düşündüm, birinci olabilmek için sınıftan kaç kişiyi öldürsem diye düşündüm, en iyisi çocuğum olursa ona birinci olması için baskı yaparım diye düşündüm sonra bunun çok canice olduğuna karar verdim sonra kızın saç modeline baktım, kıyafeti ve ayakkabısının uyumunu gözden geçirdim, Nur Yerlitaş olsa tarz der miydi diye düşündüm, ben olsam nasıl konuşma hazırlardım diye düşündüm sonra konuşma sona yaklaştı dedim bi 3 dk için bu kadar çalışmaya değmez sonra kız son cümlelerini söyleyip sevgilisine teşekkür etti. İşte o an kan  beynime sıçradı çok affedersiniz. Ya madem sevgilin var bari birincilikleri bize bırak vicdansız. Bölüm birincisi olmuşsun zaten bari fakülte birinciliğini bırak. Tamam ya sen hepsini al tamam hem üniversitenin hem gönüllerin hem survivorun hem işte benim stilimin birincisi ol. Neyse ben gideyim de kendime acıyayım. Oturayım sıfır.(bu cümleyi de Twitter da gördüm çok hoşuma gitti durumuma cuk oturdu :D )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder