16 Şubat 2020 Pazar

Jane Austen Kitap Kulübü 10. Toplantı Bilgileri

Merhaba!

Geldik bir maceranın daha sonuna. Şahsen ben yaşlanınca gençleri darlayacak bir anım olduğu için mutluyum. Ömrüm vefa eder de 50'li 60'lı yaşlarımı görürsem boş oturan bir genç gördüm mü düz ovada avlayıp "he hey biz sizin yaşınızdayken düzenli aralıklarla buluşur kitap tartışırdık siz anca oturun" falan diyeceğim. Daha tam konuşma metnimi hazırlamadım gerçi ama ana fikri kabaca böyle. Bu süreçte eğer bir yerde beni boş bakarken yakalarsanız muhtemelen kafamda konuşmama hazırlanıyorumdur şaşırmayın.

Kulüp bitiyormuş gibi konuştum ama Jane Austen'in son kitabını okuyacağımız için bu veda havam. Kulüp başka yazarlarla başka kitaplarla devam edecek.

Son Jane Austen kitabımız İkna. Şu an hangisi olduğunu hatırlayamadığım bir kitapta Jane Austen'in denizcilik konusu açıldığında hüzünlendiği söyleniyordu. Bunu da Jane Austen'in kavuşamadığı denizci bir sevgilisi olmasına bağlıyordu kaynak. Bu doğru mu bilmem ama İkna benim de gözlerimi dolduran tek Jane Austen kitabı. O yüzden çelikten sinirlerle kulübe gelmenizi salık veririm çünkü biraz duygusallaşacağım. Olmadık şeyler üzerine uzun uzun konuşacak, hiç ehemmiyeti olmayan meselelere insanlığın ortak problemiymiş gibi muamele edeceğim. Şimdiden uyarayım.

1 Mart Pazar

14.00

GalataPerform'dayız.

Bu toplantı Bay Darcy'den son kez rahat rahat bahsedeceğimiz buluşma olabilir, ben olsam kaçırmazdım. Ama müsterih olunuz rica ederim Das Kapital bile okusak ben konuyu bir şekilde zat-ı şahanelerine getiririm.

Hadi görüşürüz.

Görüşür müyüz?

Görüşelim.

2 yorum:

  1. Grubun başka yazarlarla ve kitaplarla devam edecek olmasına sevindim. İnsan kitap konuşabileceği kişileri kolay kolay bulamıyor. Bulunca bırakmamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla kulüp üyeleri ne düşünüyor bilmiyorum ama ben yakalarına yapışmak niyetindeyim :D

      Sil