21 Mart 2020 Cumartesi

Outliers (Çizginin Dışındakiler)- Malcolm Gladwell

Yarınlar varmışcasına inceleme yazısı yazmaya geldim.


Kitabı iki korona haberi arasında 3 sayfa düzeninde okudum. Twitter'a girip Twitter'dan çıktığımız şu günlerde bir kitaba konsantre olmak da epey zorlaştı haliyle. Outliers'ın kolay okunuyor oluşu ve biraz dağılması gereken kafamın iş birliği yapmasıyla kitabı bitirebildim.

Kişisel gelişim kitaplarının her kötü şeyin nedenini tembel olmamıza bağlayan, yargı dağıtan ve neredeyse sayfadan fırlayıp yüzüne tükürecekmiş gibi olan üslubundan sonra pamuklara sarılıp sarmalanmak gibi hissettiren bir okuma deneyimiydi. 


Özetle yazar çok başarılı olan insanlar bu başarıya sadece çalışarak mı eriştiler yoksa arkasında başka dinamikler de var mı bunu araştırıyor. Yazar görüşlerini çeşitli örneklerle açıklıyor. Umarım matematik notlarının düşük olmasını eve gidince o gün işlenen konuların tekrarının yapılmamasına bağlayan öğretmenler biraz olsun utanmışlardır(!). 

Tüm iyi düşüncelerime rağmen uçak kazaları kısmı neden o kadar uzundu diye sormadan da edemiyorum.

Altını çizdiğim satırlar;

- Çok çalışmak ancak hiçbir anlam taşımadığında bir hapis cezasıdır. 124

- Yaptığımız şeyde başarılı olma yeteneğimiz, nereden geldiğimize güçlü bir biçimde bağlıdır. 170

Kitabı kimler okumasın: Yok ben ille de başarıyı azim, hırs ve kararlılığa bağlayacağım diyenler.

Kimler okusun: Yaşıtlarım o başarıdan bu başarıya koşarken bir teselliye ihtiyacım var diyenler.

O zaman ben yüksek müsaadelerinizle ünü sınırları aşan aşırı başarılı bir yazar olamamamın suçunu Yozgat genlerime doğru atıyorum, hadi görüşürüz, akrabalara selam.

2 yorum:

  1. Normalde nefretlik derecesinde sevmem böyle kişisel gelişim kitaplarını ama şu yazdığın cümlesiyle kalbimden vurdu, merak ettirdi: "Yaptığımız şeyde başarılı olma yeteneğimiz, nereden geldiğimize güçlü bir biçimde bağlıdır."
    Artık hepimizin bir bahanesi oldu çok şükür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimi yargıladığım her an bu cümleyi hatırlayacağım :D

      Sil