9 Mayıs 2020 Cumartesi

Acımak- Reşat Nuri Güntekin


Her şeyin göründüğünden farklı olmasına, aynı hikayenin farklı bakış açılarına göre değişmesine sinir oluyorum. Bazen bazı insanları omuzlarından tutup sarsmak ve bunu neden yaptın demek istiyorum. Davranışların nedenlerini düşünmekten fazla mesaiye kalıyor beynim yet her.

Reşat Nuri'nin anı defteri sevgisi diyor ve üzerine bir tartışma başlatmak istiyorum müsaade ederseniz. Acaba bir anı defteri zamanında Reşat Nuri'yi de mi sarsmıştı da her romanda olayların yönünü değiştiren bir anı defteri baş rolü kapıyor merak ediyorum.

Kitabı okurken Zehra'nın katılığı kanımı dondurdu. İnsanlar şartlara ve durumlara göre değişebilen varlıklarken başka insanlara karşı değişmez düşüncelere sahip olmak beni hep korkutmuştur. Bir insanı suçlarken nasıl kendinden son derece emin olabilir bir insan merak ediyorum.

Acımak İnsanlık 101 gibi bir ders niteliğindeydi, söyleyeceklerim bu kadar, teşekkürler.

Kimler okumasın/okumasın ayrımı yapamıyorum. Bence herkes okumalı.

Altını çizdiğim yerler;

- Acımak... Ben insan ruhlarındaki derinliğin ancak onunla ölçülebileceğine kaniyim. Evet, dibi görünmeyen kuyulara atılan taş nasıl çıkardığı sesle onların derinliğini gösterirse başkalarının elemi de bizim yüreklerimize düştüğü zaman çıkardığı sesle bize kendimizi, insanlığımızın derecesini öğretir. 14

- Dairelerdeki fena memurlardan daima şikayet ediyoruz. Acaba iş başına geldikleri vakit onların hepsi mi kötü niyet sahibi, tembel, atlatıcı, ara bozan insanlardı? 81


5 yorum:

  1. Yıllar önce okumuş ve sevmiştim. Yazardan favori kitaplarımdan biridir. Hiçbir şey göründüğü gibi değil, kitaplarını, filmlerini seviyorum ben ama hayata bu bakış açısıyla bakınca çevrendeki insanlara kızmaman gerektiğini düşünüyorsun. Onların açısından belki olaylar bambaşkadır gibi. Empatinin bile fazlası zarar.

    YanıtlaSil
  2. orta okulda okuduğum bir kitaptı , hey gidi günler hey ... sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bu kitap tam küçük yaşlarda okumalık ben biraz geç kaldım ama olsun :D

      Sil
  3. ‘’Daha o gün anlamıştım Feride; ben ömrümce seninle sınanacaktım. Çünkü insan daima en sevdiğiyle sınanır.’’

    Reşat Nuri Güntekin - Çalıkuşu: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/resat-nuri-guntekin-calikusu-romanindan-hafizama-kazinan-10-alinti/

    YanıtlaSil