13 Mayıs 2020 Çarşamba

İçimizdeki Şeytan- Sabahattin Ali


"Zekanı mirasyedi gibi harcıyorsun." diyor Sabahattin Ali kitabın 252. sayfasında. Ben de yaşama sevgimi böyle harcıyormuşum onu anladım.

Öncelikle karantina kitap seçimlerimi Allah'a havale ettiğimi belirtmek isterim. Kimsenin baskısı altında kalmadan tamamen kendi isteğimle o buhrandan bu buhrana sürükleniyorum. Bizim sorunlarımız yetmiyormuş gibi bir de kurgusal karakterlerin gam yükünü çekiyorum. Ben galiba papatya kokulu kitaplara yöneleceğim bu yol, yol değil dostlarım.

İçimizdeki Şeytan'dan beklentim çok yüksekti. Yer yer hayal inkisarına uğrasam da kitapta altını çizmediğim satır bırakmadım çok şükür. 

Kitapta "olaylar" var ama ben onlara pek de önem vermedim. İçimizdeki şeytan ve Ömer'in düşünceleri daha çok ilgimi çekti o yüzden onlardan bahsedeceğim.

"Onun kafasında bir müddet yaşamak için neleri feda etmem ki?" 68 
-Bana göre biraz fazla duygusal olsa da çok güzel cümle. Edebiyatta yaygın kullanılan düşüncelerin yaygın olmayan biçimlerde ifade edilişi beni çok etkiliyor. 

"Mehtapta gezmekten hep hoşlanırız. Bu sırada yanımızda biri bulunmasını da müthiş surette isteriz fakat iki aptal herif, romanlarında mehtaplı aşk sahnelerinden bahsettikleri için bu muazzam zevki, bu şiddetli ihtiyacı gülünç buluruz." 92
-Bir de sosyal medyayı bilseydin Ömerciğim ne şiddetli ihtiyaçları artık gülünç bulduğumuzdan kaybettik şaşardın :(

"Hayatta hiçbir şey yapmış olmamak gibi korkunç ve utandırıcı bir şey var mı? Son zamanlara kadar 'fena bir şey yapmıyorum ya!' der ve kendimi temize çıkarmaya çalışırdım. Fakat hadiseler gösterdi ki, fena olmayışım tesadüf eseriymiş, fırsat düşmemiş, zaruret olmamış. Nitekim hayatın ilk çelmesinde yuvarlanıverdim." 249
- Bu durumu sık sık düşünüyordum kitapta birden karşıma çıkınca şaşırdım. Bugün "asla yapmam" denilen şeylerin zor koşullar altında yapılabilme ihtimali insanlığa dair en korkunç şey bence.

Kimler okumasın: ben hep carpe diem diyenler.

Kimler okusun: hayatında bir kere olsun kendine karşı 'insan olmak öyle kolay bir şey değil orada dur bakalım' çıkışı yaşamış olanlar.

Ben bu kitapta olsaydım Ömer'in içimizde şeytan falan yok'la başlayan konuşması olurdum.

Benim için ideal kitap inceleme uzunluğuna gelmiş bulunmaktayız. Teşekkürler, bir sonraki yazıda muhakkak görüşelim vs.

1 yorum:

  1. Içimizdeki şeytan benim en sevdigim romanidir sabahattin alinin. Bedriyle kızın ilk yaşadıkları, omerin o uzun konuşması örneğin arkadaşlarının hicligi. Kızın sarhoş olduğu sahne ... hepsi gözümün önünde. Çok gerçek sahnelerdi. Cok güzel tespitlerdi. Aradakibhayata dair düşüncelerse enfes zaten

    YanıtlaSil