10 Haziran 2016 Cuma

Hayata Geç Kalma

       Merhaba!
Geçenlerde Haydarpaşa Kitap Fuarına gitmeden önce kardeşime kitap almaya kalkarsam beni vur diye talimat verdikten sonra fuardan 3 kitap alıp döndüm. Fuarda kesinlikle alıcı gözle bakmadan gezerken elf gözlerim Jane Austen'le ilgili 2 kitap gördü birincisi bugün yazacağım Hayata Geç Kalma kitabı.


       Kitap Jane Austen'in seçme sözlerinden oluşuyor. Aslında alıp almamakta kararsız kaldım çünkü ben de Jane Austen'in tüm kitaplaını okuduktan sonra altını çizdiğim cümleleri bir deftere yazmıştım ama dayanamadım belki gözümden kaçan güzel cümleler vardır diye alıverdim :D Aslında tahmin ettiğim gibi çoğu bildiğim cümlelerden oluşan 72 sayfalık ince bir kitap. Ama gözümden kaçan bir sürü cümleyle de karşılaştım ve sonuç olarak iyi ki almışım. Tam bir başucu kitabı oldu benim için. İnce olması sebebiyle çantada da taşınabilecek ağırlıkta olması güzel. Çünkü gün içinde çok fazla otobüs kullanıyorsanız çantanıza attığınız kitabın ağırlığının git gide arttığını düşünebiliyorsunuz Jane Austen'den nefret etmek istemeyiz :D Eleştirilerime gelecek olursak; sözlerin kaynakları da belirtilseydi daha mutlu ederdi kitap bence ve bazı cümleler kitap içerisinde farklı çevirilerle tekrar ediyor çok rahatsız edici değil ama yine de insan farklı cümleler görmek istiyor, bazı cümleler romanları okumuş insanların anlayabilecekleri düzeydeydi çoğunlukla diyalog cümleleri öleydi yani hiç Jane Austen okumamış birisi hiçbir şey anlamayabilir, Bay Collins'in adı bir cümlede Collin diğer bir cümlede Collings şeklinde yazılmış basım hatası mı anlayamadım, bazı cümlelerin başlangıç kısımlarını almayı unutmuşlar(!) gibi geldi bana yani başlangıcını bilmeden cümlenin alınan kısmı pek bir şey ifade eder mi bilemedim.
      Yazmadan önce bu kadar çok eleştirimin olduğundan habersizdim doğrusu ama genel olarak bakıldığında kitap güzel aldığıma ve okuduğuma pişman olmadım. Hatta keşke benimle birlikte her cümleyi okuyup tartışacak ve çoğunlukla beğenecek(!) birilerinin olmasını diledim içimden. Şu an için sadece ben ve kendim cümleleri okuyoruz ve her seferinde hayranlık duyuyoruz ama olsun ilerde kulübe üye bulacağımız inancı hep benimle :) Şimdilik toplulukta öylesine cümleyi söyleyip bir anda aklıma gelivermiş gibi tartışmaya açıyorum. Dün keskin bir sessizlik cevabı aldım mesela. Eğer kitabı okursanız sizin de düşüncelerinizi öğrenmek isterim şimdilik hoşça kalın.
  
Not: Aldığım ikinci Jane Austen'le ilgili kitaptan okumadan bahsetmek istemedim çok yakında onu da yazacağım.

Bir not daha: Gurur ve Öyargı'dan alınmış bazı cümleler sanki kitapta olmayan ama 2005 yapımı filmde olan cümleler gibi geldi bana ama emin olamıyorum eğer öyleyse bu kitabın birazcık özensiz olduğunu gösterir belki de ben yanılıyorumdur. Neyse o kadar da önemli değil tekrardan ve bu sefer kesin olarak yazıyı bitiriyorum hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder