5 Ocak 2019 Cumartesi

Jane Austen Kitap Koleksiyonum

Merhabalar! 
Yine bir istek yazıyla karşınızdayım. (Havai fişekler, konfetiler vs. vs.)


Bu zamana kadar bendeki Jane Austen kitaplarının fotoğraflarını paylaşıyordum ara ara ama bunları bir yazı altında toplamak aklıma gelmemişti. Koleksiyonum şimdilik epey sınırlı. Jane Austen'in set halinde bir örnek Türkçeye çevrilmiş kitapları yok maalesef o sebeple benim koleksiyonum biraz ortaya karışık :D Umarım İngilizcemi ilerletirim de eserleri kaynak dilinde okuduğum günler de gelir. Yeni kitaplar geldikçe yazıyı güncellerim. Daha alınacak o kadar çok şey var ki! Bunu düşünmek bile çok heyacanlığğ. Lafı fazla uzatmadan kitapları sıralıyorum. 

1. Sense and Sensebility


Hamdi Koç çevirisini de mutlaka okumak istiyorum!

2. Pride and Prejudice


Jane Austen'den okuduğum ilk kitap olması sebebiyle koleksiyonun göz bebeğidir kendileri.

3.


Bu zamana kadar okuduğum en iyi çeviriydi ama ilk okuduğum kitap da eski basım olduğu için çeviride şimdi kullanılmayan kelimeler kullanılmıştı. O yüzden onun eserin ruhunu daha iyi yansıttığını düşünüyorum.

4.


Gurur ve Önyargı'nın çocuklar için olan kısaltılmış versiyonu. İçindeki çizimleri çok sevdim. Bu serinin bir de Emma'sı var o da aileye katılmayı bekliyor :(

5.


Şimdiye kadar cep boy diye satılan ama bazı çantalara bile sığmayacak büyüklükte ve okurken eli ağrıtmaktan başka işe yaramayan ama fiyatı daha uygun olduğu için tercih edilen kitapları hatırladınız mı? Şimdi unutun. Vallahi bu kitap gömlek cebine bile sığar. Başlangıçta çantama atar hiç çıkarmam diye almıştım ama şimdi yıpranır diye korkumdan rafın en üstünde duruyor. Cam fanusa mı koysam acaba?

6.


İçine girerim diye bir beden küçük alınmış ama yıllarca dolabın en arka köşesinde kalmış pantolonlar gibi bu kitabı bir gün okuma düzeyine erişirim diye aldım fakat arada bir canım sıkıldıkça yüksek sesle aksanlı okumaya çalışmaktan öteye gidemiyorum :D

7. Mansfield Park


8. Emma


9. Persuasion


Kitap kapağı çok iyi değil mi sizce de?

10. Northanger Abbey


11. Lady Susan


Keşke kapak tasarımı için biraz çabalasalarmış.

12. Aşk ve Arkadaşlık


Keşke kapak tasarımı için biraz çabalasalarmış 2. Keşke ben de fotoğrafı titretmeden çekebilmek için biraz çabalasaymışım.

13. Gençlik Eserleri


Bu kitap yukarıdaki Aşk ve Arkadaşlığı da içeriyor. Almak isterseniz bence bunu tercih edin. Jane Austen'in önceden yazdığı kısa hikayeler bitmemiş yazılar var içinde.

14. Hayata Geç Kalma


Jane Austen'in sözlerinin toplandığı kitap. Bu adı neden koymuşlar hiç anlamadım.

15. Jane Austen (Biyografi)


Haşmetli görüntüsü göz korkutmasın okuması çok kolay bir kitap.

16. Jane Austen ve Adab-ı Muaşeret


İçinde ben de olduğum için koleksiyonun diğer bir baş tacı :D

17. Jane Austen'in Kayıp Anıları


Biyografi gibi yazılmış fakat kurgu olan bir kitap.

18. Jane Austen Kitap Kulübü


Okurken en eğlendiğim kitap diyebilirim. Jane Austen'in tüm kitaplarını okuduysanız sizin de zevk alacağınıza eminim.

19. Jane Austen'la Çay Saati


Jane Austen döneminin özellikleri ile ilgili çok güzel bir kitap. İçindeki resimler de harika.

20. Jane Austen Hayatımı Mahvetti


Adı bile beni al diyor. Dertleşmelik :D

21. Malikane


Gurur ve Önyargı'daki hizmetçilerin hikayesini anlatan bir roman. Yukarıda bildiğimiz hikaye devam ederken aşağıda bambaşka bir hikaye dönüyor. Biraz üzücü ama Gurur ve Önyargı seviyorsanız okumanızı öneririm. 

22. Pemberley'den Mektuplar


Bayan Darcy'den mektuplar :D Korka korka almıştım ama çok özenli yazılmış bir kitap çok sevdim.

23. Gözde Bekar


En sevmediğim Gurur ve Önyargı uyarlaması :(

24. Aşık ve Gururlu


Kapağın korkunçluğu sizi kedere boğmasın rica ederim aslında güzel bir Gurur ve Önyargı uyarlaması. Romantik komedi tadında. Ama kapakta neden Betüş peri var hiç bilmiyorum :D kapitalizme lanet olsun :D

25. Aşk ve Gurur ve Zombiler


Zombilerle pek tanışıklığımız yok fakat değişik bir kitap. Gurur ve Önyargı bizim bildiğimiz hikaye ama o dönemde bir zombi salgını var ve ardından seyreyliyorsunuz cümbüşü :D

26. Austen Diyarı


Austenland adından filmi de çekilmiş. Jane Austen dönemini yaşatan bir tatil satın alınca başınıza gelebilecekler üzerine.

27. Austen Diyarında Gece Yarısı


Austen Diyarı'nın devam kitabı. Bu sefer hikayede biraz dedektiflik var.


28. Edebiyattan Pek Anlamam


Birçok yazar hakkında bilgilere yer veren bir kitap. İçinde Jane Austen de olduğu için bu kitabı da koleksiyondan sayıyorum.


Not: Başıma ne geliyorsa bu acelecilikten geliyor! Titreyen fotoğraflardan sebep özrümü kabulünüzü rica ederim :(
Ama yazıyı yazmak için seçtiğim günün dünyanın en karanlık günü olması benim suçum değil onu da söyleyeyim :D






4 yorum:

  1. Hepsi birbirinden güzel. Koleksiyonunun daha da büyümesi dileğiyle :-)

    YanıtlaSil
  2. Hem güzel hem ilham verici bir koleksiyon yazısı. Özellikle Pemberley'den Mektuplar'ı ve Malikane'yi merak ettim, duymamıştım. Gurur ve Önyargı'nın Zombili versiyonunu da elimde olmasına rağmen okumayı bekletiyordum. Daha fazla bekletmemeliyim sanırım :D

    YanıtlaSil