18 Ağustos 2018 Cumartesi

Aşk ve Gurur ve Burçlar



Yıllardır buralardayım ama ilk defa birisi bana bir yazı fikri ile ilgili mesaj attı. Ben de şimdi o kişiye fazlasıyla gecikmiş bir cevap veriyorum. Öncelikle teşekkür ediyorum ve ardından bu kadar geç yazabildiğim için özür diliyorum. Anlayacağınız bu yazı fikri bana ait değil ben de neler yazacağım merak ediyorum.


Öncelikle belirtmeliyim ki burçlar hakkında bildiğim tek şey boğa burcu olmam. Twitter'dan da öğrendiğim iki şey var ikizler burcu kötüdür balık burcu duygusal. Hal böyle olunca yazının arka sekmesinde bir astroloji sayfasının açık olduğunu tahmin etmek sizin için çok da zor olmaz diye düşünüyorum. Yararlandığım sayfanın linkini şuraya bırakıyorum. Baştan söyleyeyim eğer aranızda burçları iyi bilen biri varsa fikirlerini benimle paylaşsın çünkü şu an zihnim boş a4 kağıt gibi ya da a3. İşte geliyor, Austenzede gururla sunar: Aşk ve Gurur ve Burçlar...

Elizabeth Bennet/Koç
Okuduğum kadarıyla Lizzy tam bir koç. Sitede koç burçları eleştirmeyi ve hoşlanmadığı şeyleri dile getirmeyi sever diyor. Bu cümleyi okuyunca karar verdim Lizzy'nin bir koç olduğuna. Olumlu yanlarda da engelleri aşabilme yetisi diyor toplumsal normları yıkıp geçtiler daha ne olsun. Zaten ben Lizzy'yi tanımayıp sadece Bay Darcy ile evlendiğini bile bilsem koç gibi kız maşallah derdim.

Bay Darcy/Boğa
Bay Darcy'ye boğa burcu dersem bana güler misiniz bilmiyorum. Ama boğa erkeğinin özelliklerinde "karşı cins tarafından oldukça beğenilir"i görünce duramadım yapıştırdım, affedin. Bu burcu seçmemde tabii ki "para sahibi olur" yorumunun etkisi yok onu da nereden çıkardınız.

Bay Wickham/İkizler
Daha önce de söylediğim gibi ikizler burcu hakkında hiç iyi konuşulduğunu duymadım. Hatta bugün bir İnstagram postunda Burçların Şerefsizlik Oranı tablosunda ikizler %200 idi. Sitede de güvenilmez, dedikoducu ve havai yazıyor, yanılıyor olamam. Bu yazıyı okuyan ikizler burçları varsa olumlu yanlarda sempatik, konuşkan, canlı da yazıyor bana kızmayın bu arada en yakın arkadaşımın ikizler burcu olduğunu söylemiş miydim söylemediysem tekrarlayayım en yakın arkadaşım ikizler burcu, en yakın.

Jane Bennet/Balık
Balık iyi niyetlidir Jane de iyi niyetlidir o zaman Jane balıktır.

Bay Bingley/Yengeç
Burçlardan anlayan arkadaşlarımla sohbet ederken yengeç erkeğiiiğ dediklerinde gözlerinden kalpler çıktığını hatırlıyorum. Bu sebeple arkadaşlarımdan aldığım ve sitede yazanların verdiği yetkiye dayanarak (sempatik, nazik, İYİ EŞ, züppe) Bay Bingley'i yengeç ilan ediyorum. 

Lady Catherine De Bourgh/Aslan
Merhaba aslanlar, dedikodu yapmak gibi olmasın ama bu site sizden pek olumlu bahsetmiyor benden duymuş olmayın ama dostunuz olarak bilgi paylaşımı yapayım dedim. Otorite, diktatör, zorba, züppe, şaşaya düşkünlük... Oklar kimi gösteriyor dersiniz? Bir de yalnızca Bay Collins'in görebildiği özellikleri de yazmışlar hayret bir şey: yüce gönüllülük, cömertlik, üstünlük, iyi organizasyon...



Bay Bennet/Başak
Analizcilik, esprili konuşma(Bayan Bennet'ın zavallı sinirleri ile ilgili söylediklerini hangimiz unutabildik?), hesap kafası- işgüzar(Önce "cool" yapıp Bay Bingley'i en önce görmeye gitmeler vs.) aşırı tenkitçi(Bayan Bennet'la tüm roman boyunca aynı fikirde olduğumuz tek konu Bay Bennet'ın kızlarına aptal demesinin saçmalığı! Bu konuda çok doluyum Bayan Bennet olsa da dertleşsek keşke)...

Bayan Bennet/Akrep
Ay vallahi akrep!

Lydia/Aslan
Canlı, enerjik, neşeli, para biriktiremeyen savruk. Orada bir yerde bir de aşırı EVLİ olacaktı ama hadi o da benim siteye katkım olsun.

Kitty/Yengeç
Hassas, zayıf karakterli, değişken duygular. Kitapta başta Kitty'nin Lydia'nın etkisinde kaldığını görüyoruz ama o hayatından çıkınca ablalarının yönlendirmesiyle iyi huylu bir kıza dönüştüğünü söylüyor Jane Austen. Halk içinde nereye çeksen oraya gelir tabir ettiğimiz duruma karşılık geliyor bu da. Ben yengeç diyorum son kararım.

Georgiana/Terazi
Küçüklüğümden beri hatırlıyorum biri terazi burcu demeye görsün herkes hep bir ağızdan "dengesiz" derdi. Aa burçlarla ilgili 4 şey biliyormuşum yanılmışım Gryffindor'a 5 puan. Tesir altında kalma(Bay Wickham!!), güzellik(aile geleneği), güzel sanatlara yetenek(Ah Caroline olsaydı beraberce yeteneğini överdik Bay Darcy'ye söyleyelim de mektubunda ona bu beğenimizden bahsetsin!), zarafet, incelik, alımlılık falan zaten bunları biliyoruz Caroline bile hemfikir.

Caroline/Akrep
Kindar, kıskanç, cazibeli, benmerkezci, güçlü, güçlü sezgiler (ki Bay Darcy'nin Lizzy'ye olan ilgisini Bay Darcy'den önce fark etmişti zat-ı şahaneleri). Nasıl akrep demeyeyim ben şimdi.

Mary Bennet/Oğlak
Sitede şöyle yazıyor bilgiye önem verir stop çevresine duvar örer kendi önüne engeller koyar stop. 

Charlotte Lucas/Yay
Karşı cinsle olan ilişkilerde önce arkadaşlığa ve dostluğa önem verir diyor ve sadık bir partner olur. Şarlıtcığım zaten romantik değildir ve hiç olmamıştır ben demiyorum vallahi kendi söylüyor.

Bay Collins/Kova
Umulmadık gariplikler(Lady Catherine'in pencerelerinin maliyetini bilmek), olmayacak hayaller(Önce Jane'in sonra Lizzy'nin evlenme teklifini kabul edeceği fikri), kendini beğenmişlik... Ben ikna oldum. Alınmasın diye birkaç iyi özellik de yazayım bari mucit, entelektüel, hümanist, dost vs. vs.


İşte benim düşüncelerim bunlar siz ne düşünüyorsunuz astrolojiyi öğreneli 10 dk falan oluyor siz yine de bana çok güvenmeyin. Büyük olasılıkla yarın unuturum tüm bildiklerimi. Benim boğa burcu olmam hariç onu arkadaş ortamında söylerim diye hep içimden tekrar ediyorum. İç konuşmam genelde şöyle oluyor "Austenzede sen boğa burcusun ve boğa burçları yemek yemeyi sever okey?)

Not: Bu burçlara çok da güvenmeyelim yüzümüze gülüp arkamızdan konuşuyo olabilirler. Olumsuz yanlar dallanıp budaklanıyorken olumlu yanlar hepsinde aynı. Ben yine kendi bildiğimden şaşmayayım herkes kendini kurtarır olan bana olur. Balık iyidir ikizler kötü ben boğayım





11 yorum:

  1. Açıkçası burçlarla ilgili benim bilgim de seninki kadar ancaktır :D Ama kendi burcumu Mr.Collins'te görünce nö nö nö nö demedim mi, dedim. Yani evet açıklaman çok mantıksız gelmedi, ama entelektüel bir Collins? Mucit bir Collins? Hayal edemiyorum. Böyle diyorsun ama sence ne bu adamın burcu diyorsan Collins hiçbir burca ait olamayacak kadar tuhaftır diyorum (Burçların hepsini sayamam bile çaktırma). Bu yazıyı çok sevdim, böyle şu şöyleydi kesin, bu da buydu tarzı yazıları çok severim. Burçlara da çok şey yapmamak lazım zaten ahaha. Yeni yazılarında görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugüne kadar 3 kova burcu tanıdım. esasen hepsi de çok zeki insanlardı ama hepsinin de birazcık tuhaf olduğu gerçeğini inkar edemem :D toplamda 12 burç milyarlarca insan var tüm burçlar tıpatıp aynı olacak diye bir şey yok ama Bay Collins'i burç dışı bırakmak da fena fikir değilmiş :D:D Görüşürüz...

      Sil
  2. Bence güzel tahmin etmişsin. Benim bazı burçlar hakkında bilgim vardır, bazılarını da hiç bilmem. Bildiklerime göre yorumlarını doğru buldum. Tebrikler :-)

    Demek boğa burcusun. Ben başak burcuyum ve boğa benim en iyi anlaştığım burçtur. Eşim, kardeşim ve birçok arkadaşım boğa burcu ama en yakın arkadaşım balık. Balıklar da iyi ama duygusallıkları beni öldürüyor. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) duygusal olmayan balık var mı cidden merak ediyorum varsa onun adına üzülürüm bu duygusal muhabbeti onu öldürüyordur :D:D

      Sil
    2. teşekkür ederim :) duygusal olmayan bir balık var mı cidden merak ediyorum :D:D

      Sil
  3. Bay Wickham olsa olsa ikizler olurdu çok haklısın djdjala. Ben de burçlardan pek anlamam ama yazdığın özelliklere bakılırsa gerçekten iyi eşleştirmişsin. Bu arada yengeç burcuyum ve bana zayıf karakterli dediği için gidip o siteyi dövücem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha ama şiddete karşıyız siz yine de nazikçe(!) uyarmayı deneyin :D

      Sil
  4. Bay Wickham olsa olsa ikizler olurmuş sjhdjs. Ben de burçlardan pek anlamam ama yazdığın özelliklere bakılırsa çok iyi eşleştirmişsin. Bu arada ben yengeç burcuyum ve bana zayıf karakterli dediği için gidip o siteyi dövücem :D

    YanıtlaSil
  5. Ayy ben bu bloğu şimdi keşfetmem pekiii!!!

    YanıtlaSil