12 Nisan 2017 Çarşamba

Aşk Tasması (Unleashing Mr. Darcy)

Merhaba!

                                               

Yeni bir Gurur ve Önyargı uyarlaması filmle karşınızdayım. Ve yine filmi izlerken aklımda tek bir soru vardı Neden? Kız vallahi neden? Aşkım paranıza yazık! Bir filmi beğenmediği zaman filmi yarıda bırakabilecek kadar asi olsam inanın bırakırdım ama sonuna kadar izledim. Darcy ve Lizzy arasındaki o atışmalar yalnızca Jane Austen'in yazdığı Gurur ve Önyargı'da beni büyülüyor çoğu uyarlamada kulaklarımı kapamak zorunda kalıyorum. Başkası adına utanmak, kötü Jane Austen uyarlaması seyretmekten sonra en kötü hissettiren şey herhalde. Bir de sanırım yan karakterlerin hikayeleri olmadan salt baş rollerin aşkına maruz bırakılmak da sıkıcı oluyor. Sanki hayat sadece iki kişinin aşkından ibaretmiş de diğer karakterler ve izleyiciler değersizmiş gibi hissediyorum.

                                                                                                     

Bir de Caroline meselesi var ki bu filmde ona bile üzüldüm. Tamam Caroline dayanılmaz bir karakter ama kendinizi onun yerine koyunca hak veriyorsunuz. Allah aşkına ilkokulda 3 gün "çıktığı" çocuk başka sınıftan kızla koridorda bakıştı diye kendine faça atan arkadaşım vardı benim Caroline'ın önünde Bay Darcy gibi bir seçenek var kadın tabi onun için dağları delip su getirecek saçmalamayalım. Ufak bir hak verme seansından sonra Caroline'dan nefret etmeye devam edebiliriz o kadar da iyi değiliz sonuçta. Filmde Lizzy anladığım kadarıyla köpek eğitmeni gibi bi şey filmde taşıyıcı diyordu ama konuyla alakam Yetenek Sizsiniz Türkiye'de gördüğüm köpek gösterileri ile kuruluyor beni bağışlayın. Darcy'de köpek gösterilerinde jüri. İkisi bu sebeple tanışıyorlar falan. Konu o kadar beklenmedik ki bu sahnelerde de neden diye haykırmaktan kendimi alamadım özür diliyorum. Film kitaptan uyarlanmış bu sebeple filmdeki karakterlerin birbirleriyle ilişkilerinin ne olduğu bile anlaşılmıyor. Bu filme harcanan parayı bir kenarda biriktirseydiniz ev alırdınız ev! 

                                                       

Son olarak değinmek istediğim bir konu var her uyarlamada Darcy Lizzy'den tiksiniyor. Aşk ilanı da tükürür gibi oluyor. Halbuki Jane Austen Darcy'yi direkt aşık ediyor ve Darcy'nin Lizzy'yi ezmek gibi bir tavrı hiç olmuyor, Darcy'nin hakaretleri direkt sosyal çevreyi makineli tüfekle taramak şeklinde. Neden bütün uyarlamalar Mr Darcy'yi sevgisiz gösteriyor şaşırıyorum. Filmde Bay Darcy'yi oynayan oyuncu o kadar kaslıydı ki kaslarından kalbini görememiş de olabilirim gerçi. Açıkçası bir insanın ırgat değilse kas yapmasını manasız buluyorum. Burada amacım hiç bir mesleği yermek değil elbette. Sadece daha ağır dambılları kaldırabilmek için sürekli kas yapmak sizce de anlamsız değil mi? Neyse özetle izlemeyin ben sizin yerinize de zamanımı buruşturup çöpe attım.

Unutmadan: ben bu filmde olsaydım eğer Elizabeth'in tüm film boyunca asla bozulmayan maşalı saçı olurdum. 

6 yorum:

  1. Ben izleseydim asi ruhum kesin yarıda bırakırdı 😂😂Darcy i canlandıran oyuncuyu görünce şöyle dedim, Hiçbir Mr.Darcy Matthew Mcfadyen gibi olamazz😍😍Adam role nasıl yakışmış sanki Darcy olmak için yaratılmıştı.Hele birde Keira Knightly arasındaki müthiş uyumu😍😏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Matthew Mcfadyen'den sonra çıta hayli yükseldi hiçkimse Darcy'ye yakışmıyor!

      Sil
  2. Biz evde 3 kız nice heveslerle açtık ama olmadı dayanamadık. Biz asi ekiptendik ve 15 20 dakika sonra kapattık. 😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki de kapatmışsınız son dakikalarda kendimden geçiyordum :(

      Sil
  3. Bende kapatamayanlardanim. Kitabı filmi yarım bırakamam. Ama acı çektim.koouk kopuk sahneler, sacma bir kurgu. Ayyyy ne kotuydu. Daha da yazılır ama boşver. Gecmis olsun hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen büyük geçmiş olsun ölebilirdik de!

      Sil