7 Kasım 2021 Pazar

Jane Austen Kitap Kulübü #18 Gizli El

Pandeminin hayatımızı ele geçirmesinden sonra hala kitap okuyabilenler olarak birbirimize sahip çıkmamız gereken şu günlerde yoksa siz hala Jane Austen Kitap Kulübü'nün olağanüstü, şahane, muhteşem toplantılarına katılmıyor musunuz? Siz bu konu üzerinde düşünüp taşınırken ben de son kitap kulübü buluşmamızda yaptıklarımızdan bahsedeyim madem.



- 17. buluşmamızda Reşat Nuri'nin Gizli El isimli romanını konuştuk.

- Toplantımızı yine internet üzerinden gerçekleştirdik ve ben yine kendimi tutamayıp eski güzel GalataPerform günlerine özlemimi anlatan bir tirat atmış bulundum. Ahh pandemiden önceki o eski güzel günler...(102 yaşında hissediyor)

- Ve sonra Google marifetiyle bulduğumuz bilgilerden yararlanarak Gizli El kitabının yazıldığı dönemden ve romanın genel özelliklerinden bahsettik hızlıca.

- Kitabın sansüre uğramasından sonra bir aşk romanına dönüşmesiyle yaşadığı kayıplardan bahsettik.

- Tek cümlede geçilen hayati meselelere, konuşulmayan duygulara, anlaşılmayan karakter özelliklerine kısa bir yas tuttuk devam eden süreçte.

- Konusu ne olursa olsun Reşat Nuri romanlarının okuma süreçlerinde aynı hissi vermesine şaşırdık bir müddet.

- Kitapta altını çizdiğimiz satırlar ve bu satırlardan çıkardığımız anlamlar üzerinde durduk ve ben yine aynı satırların altını çizmiş olsak da bu satırları bambaşka düşünceler ve hissiyatlarla çizmiş olmamıza ve bu satırlardan bambaşka anlamlar çıkarmamıza şaşırmaktan geri duramadım ve canımız istediğinde istediğimiz cümleden istediğimiz anlamı çıkarıyorsak insanın zihnine bile güvenmemesi gerektiğine hızlıca bir kanaat getirdim. Kendi zihnimize de güvenmeyeceksek ne kadar yalnızız bu zorlu hayat yolculuğunda şeklindeki acıklı gibi bir cümle gelip göğsüme oturmasaydı daha da uzatırdım bu kısmı ama hadi yine iyisiniz.

- Kitabın isminin olay örgüsüne uyumunu tartıştık birkaç dakika ve bir bağlama oturtamadık.

- Kitapta aslında çok da tanıma fırsatı bulamadığımız karakterlerden de bahsedip Gizli El sayfasını istemeden de olsa kapatmış bulunduk sonra.

- Bir sonraki toplantıda da Reşat Nuri okuma düşüncemizi Reşat Nuri kitaplarını bu hızla okumaya devam edersek cüzdanımızın arkamızdan ağır konuşacağı gerçeğiyle yüzleşince bastırmak zorunda kaldık ve araya başka bir kitap sıkıştırmaya karar verdik.

- Bir sonraki toplantıda Thomas Hardy- Çılgın Kalabalıktan Uzak okuyoruz. Kemerlerinizi bağlayın çünkü aylar sonra yeniden İngiltere kırsalına gidiyoruz ve hiçbir güç bizi Mr. Da.. pardon Jane Austen konuşmaktan alıkoyamaz. Biraz uzun sürecek bir kulüp toplantısına şimdiden zihinlerinizi hazırlayın derim ben. Sadece bir öneri.

Hadi görüşürüz.

Görüşür müyüz?

Görüşelim!

2 yorum:

  1. Reşat Nuri okumayı çok severim ama yazarın kitaplarını basan İnkılap Yayınları'nı hiç beğenmiyorum. Beş sene sonra yazarın kitaplarının telif hakkı süresi bitiyormuş. Daha kaliteli bir yayınevinin basımlarını bekleyeceğim.

    Aynı kitabı okuduğumuz biriyle bambaşka cümlelerin altını çizmemiz bana çok ilginç geliyor. Bir cümle okuyor bana, o cümle altını çizecek kadar etkilemiş onu ama ben okuduğumu bile hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnkılap yayınları fiyat açısından da üzüyor ya :( altı çizili cümlelerden kişi hakkında sayfalarca analizler yapılabilir bence

      Sil