4 Ocak 2022 Salı

2021 Muhasebesi

Her yıl bitiminde ajandamı elime alıp okuduğum kitapları, izlediğim dizileri- filmleri, gittiğim konserleri, tiyatroları sayar, bütün bir yıl yaptıklarımı toplu halde görmek bana iyi gelirdi. Bu yıl da bir ajanda tuttum ama ajandayı elime alıp 2021'i gözden geçirmek içimden gelmedi. Geçen günleri hatırlamanın ağırlığını taşıma gücü bulamadım. 

2021 benim için kayıp kelimesini hissettiğim yıldı diyebilirim. Her zaman beni es geçeceğine yürekten inandığımı üzücü bir şekilde fark ettiğim "kötü şeyler"in evime uğradığı yıldı. 

Yine de bu yıla dair düşüncelerime de değinmeden edemeyeceğimi yazıya dökmeden kafamdaki sesleri susturamayacağımdan biliyorum. Yazmanın kafamdaki sesleri bir çekmeceye koyup kilitlemek olduğunu düşünmek gibi bir inancım var. 2021'i katlayıp çekmeceye koymak istemiyorum ama bu defa. Çerçeveleyip duvara asmak, ilham almak istiyorum hatalarımdan. Zannediyorum bu romantik cümlelerin müsebbibi masamda yanan mum ışığı ve Spotify'da çalan Ahmet Ali Arslan şarkıları. Hemen mumu tek nefeste söndürüp spotifyda durdurma tuşuna bir hışım basıp hakkından geliyorum bu münasebetsizliğin bekleyin siz. 

2020 Muhasebesi yazımda bu yıl kendime tek hedef belirlemişim: Kalbini kırma! Maalesef bu yıl da "o" yıl olamamış. Hedeflerimi gerçekleştirememişim. Bu defa rolümü büyütüyor ve hiçbir hedef belirlemiyorum kendime hadi bakalım hodri meydan! Sen mi büyüksün ben mi cingıl bels?!?

Bu yıl iyi şeyler de oldu galiba. Kanunla Çalıkuşu çalabilecek seviyeye geldim mesela. Kuru mantığımın önünde açıp kollarımı "o kadar da ileri gitmeye gerek yok canımın içi" deyip durabildim nadir de olsa. 

Etkinlikten etkinliğe koşturup yorgun düştüğüm günler oldu. Jane Austen Kitap Kulübü'ne bu yıl da devam edebildim. Yeni arkadaşlar edindim, hayatımdan insanlar çıkardım, yeni mekanlar keşfedip, yeni sanatçılarla, yazarlarla tanıştım...

Mumu söndürüp şarkıyı susturmak da kar etmedi. İçimden acıklı cümleler kurmak geliyor. Benim içime dönmem pek hayra alamet olmuyor iyisi mi gideyim. Ama çok rica ederim Ahmet Ali Arslan ve Melike Şahin'in Gözlerimdesin düetini bi' açıp dinleyin. Bakın bakalım bana hak veriyor musunuz vermiyor musunuz?

Neyse toparlamak gerekirse demem o ki zor bir yıl geçti ama geçen yıl ömürdendi galiba. 

2 yorum:

  1. Her yıl aynı olmuyor. Umarım 2022 senin için çok daha güzel geçer. Hedeflere, kararlara, listelere bayılan biri olarak bu sene ben de kendime hedef belirlemedim. Sanırım başta pandemi olmak üzere birçok sebep bizi gelişine yaşamak durumunda bıraktı. Biraz da bunu deneyimleyelim bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi bir yıl olur umarım herkes için gücümüz tükenmek üzere gibi çünkü :D

      Sil