30 Temmuz 2015 Perşembe

Aşk ve Gurur ve Zombiler

   

 Tam artık yeni bir uyarlama yok diye bunalımlara girerken bu kitap çıktı karşıma. Başlangıçta zombiler falan sever miyim diye tereddüt ettim ama nefret edeceksem de okuyup edeyim dedim ve başladım okumaya. Öncelikle tüm cahilliğimle affınıza sığınıyorum. Hafif tırsak biri olduğum içim zombilerle ilgili şeylere hiç bulaşmadan 20 yaşıma kadar sağ salim gelebildim. Bu yüzden zombilerle alakalı tüm bildiklerim bu kitaptakilerle sınırlı. Kitap yaklaşık 20 dk önce bitti görüşlerim sıcakken yazayım da beynimdeki sesler uyumama müsaade etsinler dedim. Kitabın giriş cümlesi zombi temasına güzel uyarlanmıştı bence. Ama sadece giriş cümlesi. Beni kitapta rahatsız eden şey zombi unsurlarının az oluşuydu çünkü çoğu zaman Aşk ve Gurur okuyormuş gibi hissettim "ve zombiler" kısmı yok gibiydi. Bazı cümleleri karakterlere yakıştıramadım bu çevirinin de etkisi olabilir bilmiyorum. Bu kitap Aşk ve Gurur ve ZOMBİLER biliyorum ama çoğu cümle Jane Austen'in birebir cümlesi olmasına rağmen arada birkaç cümlenin zarafetten çok uzak oluşunu istemeden yadırgadım. Eğer yanılmıyorsam kitap hem kitabın aslındaki cümleleri hem de filmlerdeki replikleri de içeriyordu. Kitabın aslında Lizzy'nin Netherfiel'da salonda kitap okuduğu zaman bu kitapta bıçaklarıyla ilgilenmek olarak uyarlanmış ben bunu çok manidar buldum sonuçta bir kitaptan daha iyi silah olamaz.


Son olarak bu yorumum spoiler içerir atlayabilirsiniz. spoiler- Charlotte'ın ölümü de bana manidar gelen diğer bir konu bundan Bay Collins'le evlenmenin ölmek aynı anlama geliyor oluşunu çıkardım ben. Ayrıca Wickham'ı Bay Darcy'nin döverek yatalak etmesi de içimin yağlarını eritmedi değil kitabın en sevdiğim kısmıydı teşekkürler sevgili yazar.-spoiler.   Genel olarak kitabı çok beğendim diyemem ama filmini merakla bekliyorum çünkü dövüş sanatlarını, ölümü ve kanı Jane Austen dünyasında hayal etmekte epey zorlandım. Belki okursanız veya okuduysanız sizin görüşlerinizi de çok merak ediyorum beni merakta bırakmayın bence ama yine de siz bilirsiniz. Ha unutmadan kitap "bütün savaşçıları yenebilecek tek güç, onlara kılıçlarını bıraktırmıştı." diye bitiyor bu cümle beni düşündürdü gerçekten de aşk tüm savaşçıları yenebilir mi? Güçlü kuvvetli Jane Austen tarafından yazılmış bir aşk belki.. Ama söz konusu temelleri zayıf olan bir aşksa tek bir Bay Collins yumruğu bile o aşkı yere serer bence.



1 yorum:

  1. Bir zombi filmi olmasına rağmen seyrettiğim en iyi aşk ve gurur filmi olduğunu söyleyebilirim. Bunun nedeni de oyuncuların çok iyi ve birbirlerine uyumlu olması. Keşke zombisiz bir aşk ve gurur filmi çekseler...

    YanıtlaSil