14 Mayıs 2017 Pazar

Erkekler ve Saygı

Merhaba!

Bu yazıda saygısız erkekler hakkında atıp tutacağım tutamayacaklarım da olacaktır elbet şimdiden net bir şey söyleyemiyorum. Jane Austen'in erkek karakterlerine neden aşık oluveriyoruz hiç düşündünüz mü? Kas? Adonis? Saç kesimi? Keskin yüz hatları? Herhalde safi sözcüklerden oluşan erkeklere gönül düşürmemizin sebepleri bunlar olamaz. Jane Austen dünyasındaki zarafetin erkeklere yansıması hangimizi mest etmiyor hadi açık konuşalım. İçeri bir kadın girince ayağa kalkan erkekler olsun araca binerken kadınlara yardım eden Bay Darcy'ler pardon erkekler olsun hangimizin hülyalı bakmasına sebep olmuyor! 

 

Günümüzde nedense kadınların bir erkeği beğenmesi için 4-6 adet baklavanın yeterli olabileceği düşünülüyor. Bence bu düşünce fazla iyimser. Üzgünüm fakat kadınlar o 4-6 adet baklavanın yanında biraz da saygılı tutum ve davranışlar bekliyor. Saygıyı sadece "şimdi bi şey dicem BAYANLAR var"dan ibaret sanan erkeklere her ne kadar ifrit olsam da en azından çabalıyorlar. Hiç yoktan iyidir demeyeceğim elbette çünkü Jane Austen'in arşa çıkardığı çıtayı göz ardı etmek ne yazık ki trigonometri çözmekten daha zor. 

   
Temizlik ve hijyen konusunu geçiyorum bu konuda tüm kadınlar aynı şeyleri düşünüyoruzdur buna inancım artı sonsuz. 

   

İlkokulda konusu kadın erkek eşitliği olan bir münazarada 'kadın erkek eşit değildir'i savunan bir erkek "kadın erkekler tarafından ezildiğini düşünüyor ama sabah otobüse bir bakın kaç kadın oturuyor kaç erkek ayakta? Kadın erkekle eşit olduğunu söylüyor ama neden erkekten sandalyesini tutmasını, arabanın kapısını açmasını, ağır poşetlerini taşımasını bekliyor?" demişti. O zamanki aklımda onun bu sözlerine söyleyecek bir şey düşünememiştim. Ama kadın ve erkeğin eşitliği konusu hak ve adalet bazında bir eşitlik. Ben sosyal hayatta eşitlik sınırını net olarak çizebileceğimizi sanmıyorum. Bir kadın olarak ben diğer bir kadın arkadaşımın geçmesi için kapıyı açsam arkasından da ben çıksam o benden değersiz benden daha alt düzeyde olmaz ya da ben ondan üstün olmam sadece kibar bir insan olurum. "Erkekler kibar olmak testosterondan götürmüyor merak etmeyin" diye pankart mı açsak acaba. 

     


           
Son olarak yaklaşık 4 aydır beni içimden gülümseten bir ayrıntıyı anlatarak yazıyı bitireceğim. 4 aydır beni içimden gülümsetmesinin sebebi 4 aydır staj yapmam dışardan gülümsemeyi becerebilen bir insan olamayışım :D Staj yaptığım kurumda bir müdür yardımcısı var ve diğer erkek personelin aksine inanılmaz kibar bir insan ve kadınların onun yanındayken eli ayağına dolaşıyor sebebiyse kibar erkek karşısında nasıl davranmamız gerektiğini bilmememiz. Bir örnekle somutlaştırmam gerekirse -aklınızda canlandırmakta zorlandığınıza eminim- Adana'da kar yağması ve halkın yazlık kumaştan elbiseleriyle gökyüzüne bakakalmaları gibi. 

                                                                   
Hoşça ve saygıyla kalın.

6 yorum:

  1. 2 gün önce bu blogu bir dizi tesadüf sonucu buldum ve bana da ilham kaynağı oldu :) teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum :) asıl ben teşekkür ederim :):)

      Sil
  2. Yine bir nokta atışı sayın Austen zede :)

    YanıtlaSil
  3. Bende blogunuzu çok beğendim . Tam bir austen hayranı olarak. Üstelik 22 yaşında yeni mezunum ve bende staja sbaşlayacağım. Cok ortak noktamız var sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler beğenmenize sevindim :) stajınızda kolaylıklar ve başarılar diliyorum

      Sil