21 Mayıs 2017 Pazar

Harry Potter Partisi

Merhaba! Austenzede gururla sunar!
     Size Harry Potter bağımlılığımdan şurada bahsetmiştim. Ama bu kadar ileri gidebileceğimi ben de bilmiyordum açıkçası. Geçen sene KPSS'ye hazırlanırken bu partiyi hazırlamak aklıma geldi. KPSS ile neden atanamayacağımın diğer bir nedeni de diyebilirsiniz. Aslında aklımda hep olan bir fikirdi ama uygulamaya dökmek için kritik bir sınav hazırlığı sürecini seçtim çünkü parlak zeka. Partinin birinci adımına partiye katılacakları bulmakla başladım ki bu önemli bir ayrıntı mesela bir Jane Austen partisi de yapabilirdim ama ilk adımda küçük sorunlar yaşadığım için yapamıyorum. Parti demek garip geldiği için yazının devamında bu aşırı çılgın organizasyonuma 'davet' diyeceğim. 
     İkinci adım davetin iskeletinin nasıl olması gerektiğiydi. Hummalı araştırmalarım sonucunda insanların bu konuda çok profesyonel işler yaptığını gördüm. Baktım bu iş beni aşıyor bende serinin ilk filmini beraber izlemeye ve filmi izlerken karşımıza çıkan büyülü nesneleri hediye etmeye karar verdim. 
      Üçüncü adım bu büyülü nesneleri belirlemek ve hayata geçirmekti. Yine hummalı araştırmalarım sonucu serinin tüm büyülü nesnelerinin hazır ve nazır biçimde satıldığını gördüm. Ama böylesinin samimiyetsiz olacağını düşündüğüm için her şeyi kendim hazırlamak istedim. 
      Başlangıç olarak herkese bir davetiye hazırladım. Neredeyse "Baykuş nereden alınır?" diye Google'a yazacaktım ama sonra çabucak toparlandım ve birer çığırtkan yapmaya karar verdim. Hani şu Ron ve Harry Sırlar Odası filminde uçan arabayı çalıyorlar da Ron'un annesi onu mektuba benzer bir şeyle bir güzel paylıyor ya işte o. 



           Seriyi izleyen herkes Hogwarts mektubunu bekliyor bu bir gerçek. Ben de dedim ki neden kendi mektubumuzu düzenlemeyeyim. Ama mektuba bizlerden bir şeyler katmak istediğim için gerekli kitaplar listesini bizim okuduğumuz bölüme göre tasarladım, Dumbledore'un adını bizim bölüm başkanının adına uyarladım. Bölüm derslerimizi büyü dünyası derslerine uyarladım derken ortaya J.K. Rowling- Austenzede ortak yapımı bir şeyler çıktı. 
       Mektup geldi fakat ortada bilet olmadan olur mu? Biletlerin çıktısını alıp onu kartona yapıştırdım. Kitap ayracı olarak da kullanılabilir diye düşündüm. Aslında her şeyin biraz kullanışlı olmasını istedim sanırım şu an fark ediyorum :D Hazır kitap ayracı yapıyorken Gryffindor kravatları gibi de ayraç hazırladım. Bu kravatları bölüm seçimi esnasında verdim ama bize de küçük bir tören düzenledim. Bölümlerin simgelerini çıktı aldım her bölümden 2 kağıt vardı kağıtları ters çevirdim herkes birer kağıt seçerek bölümüne yerleşti :D Bir seçmen şapkamız yoktu ama benim yöntemim de herkesi kişiliğine göre yerleştirdi buna hepimizi şoke olduk. Slytherine'e seçilenler en sevinenler oldu artık nedense (!) 
          Harry Potter'ın altın snitchi ilk kez yakaladığı sahne gelince ben de herkese yenilebilir snitchler getirdim. Bunu yaparken zorlandım desem yalan olur çünkü Ferrero Rocher snitch gibi çikolatalar yapmıştı zaten sağ olsun.

 
     
     
         Benim Harry Potter filmiyle ilgili sevdiğim şeylerden biri de Bertie Bott'ın Her Lezzetten Fasulyeleri'dir. Fasulyeler için bonibon kullandım ama siz ana fikri anladınız :D


       Madem yemeklerden gidiyoruz Hagrid'in Harry'nin doğum günü için yaptığı üzerini de okuma yazmayı tam bilmediği için kendine göre yazdığı pastayı biz yemesek nasıl çıkardı karanlıklar aydınlığa. Davetin en zorlandığım kısmı bu oldu sanırım. Pastayı yaparken biraz Anneye Danışma büyüsü yaptım şimdi yalan yok. Gerçi davetlilerim pastayı sevdiklerini söylediler ama onlar zaten çok nazik insanlardır boşverin :D Pasta yapım aşamasının fotoğraflarını koyacağım. Tarif istemezsiniz diye umuyorum ve burayı geçiştiriyorum :D







        Filmle ilgili sevdiğim ayrıntılardan biri de bölüm yatakhanelerine parolayla girilmesi ve bu işi tabloların üstlenmesi. Bunu nasıl hediyeye dönüştürebilirim diye düşünürken -biçim değiştirme büyüsü kullanmadım merak etmeyin- takı kutularını da keşke parola olmadan açamasak diye düşündüm. Herkese küçük birer takı kutusu hazırladım. Bilirsiniz bizde komşuya boş tabak bile verilmez ben de boş takı kutusu verecek değildim. J. K. Rowling'i böylece Türk kültürüyle de buluşturmuş oldum diye düşünüyorum bu gurur hepimizin! Peki ne hediye edecektim. Hediye ilk filmdeki bir nesne olmadı ama olsun. Bence hayatta bazen hepimizin bir şişe sıvı şansa ihtiyacı oluyor. İksiri satın almak için ufak bir İnternet alışverişi büyüsü kullandım ama siz yine de kimseye söylemeyin. Küçük Yaşta Büyücülüğün Kısıtlanması Kararnamesini bizimkiler bilmiyor. :D Sonuçta daha ilk filmdeyiz ve hepimiz Hogwarts birinci sınıf öğrencisiyiz. 



     Sanırım tüm yaptıklarım bu kadar. Tüm bu nesneler filmde göründükleri anda filmi durdurup verildiler. Onları Hogwarts'a götüremedim ama gitmiş kadar olduk bence. İlerde çocuğum olursa onlara anlatırım anneniz böyle çılgın(!) bir kadındı işte diye. 
        Davetten sonraki doğum günümde davete gelen arkadaşlarım bana bir Harry Potter ajandası hediye ettiler. Ben de ajandayı bu daveti anlatan bir deftere dönüştürmeye karar verdim. Şimdi birkaç sayfanın fotoğrafını da ekleyeceğim buraya.


      Defter şu sağdaki. Soldaki bir kara tahtalı defter. Deftere Snape'i çizdim, serideki favori karakterim olurlar kendileri.


Sayfadaki 1. yazı: davetiyeler hazır.
2. yazı: Cedric Diggory'ye de bi baykuş uçurttum inş gelir.



2. yazı: Biri Godric Grifindor'a sarı kırmızı uyumunun modasının geçtiğini söylesin.


Yazı: Allah bir kapıyı kapatır alohomora diğerini açar.


2. yazı: Barış için insanlık için sevgi dolu bir dünya için seçmen şapka.



           Bol fotoğraflı bir yazı oldu. Umarım okurken keyif almışsınızdır. Hoşça kalın.

 Muziplik tamamlandı.




       



      

4 yorum:

  1. Harry potter in en guzel ayrintilarina deginmissin ve cokta guzel olmuslar ellerine saglik :) Ben de Harry Potter hayrani biriyim ama ne yalan soyleyeyim Austen partisi olmadigina bir miktar uzuldum :) ama Digory i unutmamis olman da beni x10 mutlu etti :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Digory'yi unutmak ne mümkün :D Jane Austen ile ilgili partiyi tek başıma yapma gibi düşüncelerim yok değil bakalım seneye yeniden bi sınava hazırlanırsam neden olmasın :D :D

      Sil
  2. çok emek verilmiş, çok tatlı renkli bir davet olmuş, elinize sağlık:)ama ben de bir austen partisi görmeyi ne yalan söyleyeyim, çok isterdim :)

    bekliyoruz en kısa zamanda:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) o zaman bir jane austen PARTİSİ yapmak şart oldu :D

      Sil