21 Mayıs 2017 Pazar

Kadınlar ve Saygı

Merhaba!



     Hazır konu saygıdan açılmışken kadınlara saygı üzerine de birkaç cümle yazmak istiyorum. Sizin oralarda durumlar nasıl bilmiyorum ama birazdan bahsedeceğim şeyleri fazlasıyla tanıdık bulacaklar olacaktır. 


     Bir kadına saygı duymak için neler gerekir? İçinizde insana insan olduğu için saygı duyulur diyen cüretkarları duyar gibiyim. Ve ne yazık ki ben de öyle düşünüyorum. Tek sorun var toplum bizim gibi düşünmüyor! Hepimizin de tahmin edebileceği üzere bir erkeğe saygı duyulması anne karnında başlıyor. "Onlar eskide kalmış artık insanlar böyle düşünmüyor" diye ben de kısa bir süre düşündüm ama son zamanlarda şahit olduklarım bana "kız sen de amma safsın" diye fısıldadı.


    Benden bir yaş küçük kuzenim geçenlerde nişanlandı. Normalde kızın doğum gününü hatırlamayan ailesi kuzenim nişanlandıktan sonraki doğum gününde özel fotoğraflı bir pasta yaptırmış ve facebook sayfamı çoktan işgal etmiş, beğeni seferberliğini ilan etmişti bile. Bunun sebebi ne hakikaten merak ediyorum. Çünkü bu duruma en az 23 kez şahit oldum ki benim çevrem geniş değildir :D 'Kızımız kuş oldu uçuyor bu zamana kadar hiçbir doğum gününe önem vermedik bari sonuncuyu güzel kutlayalım' mı? Çok mu iyimserim :D A bi dk durun kesin damat tarafına nispet bu! Evet evet kesin öyle ya da bi göz dağı. 'Biz kızımıza böyle değer veriyoruz damat eğer kızımıza mumlarla evlilik teklifi yazmazsa alnını karışlarız' demek gibi bir şey. Bir üçüncü ihtimalse en olmamasını arzu ettiğim şey. Bir kadının yalnızca evlilik münasebetiyle saygıya değer görülmesi. 


     Önceden durumun böyle olmasını bir nebze olsun anlayabiliyorum. Kadının tüm hayatı boyunca baş rolü olabildiği -tabi ki(!) bir erkeğin yanında- tek organizasyon. Tamam Austenzede sakin ol geçen sadece zaman ve yüzyıllardır kılıfı değişse de düşünceler asla değişmedi iyimserliği bir kenara bırak ve gerçekçiliği sırtına giy üşütürsün falan çocuğun olmaz! 


     Saygı gösterisi sadece çılgın doğum günü partileri değil elbette. Evlenmeden önce eğer şanslıysa kendine ait bir yatağına 1 bilemedin 2 nevresim takımı olan kadın sadece evlenmek suretiyle 8-10 nevresim takımı almaya hak kazanır. Gülmeyin, evlenince kadınların yatak örtülerinin neden taşlı abiyelere benzediğini sanıyorsunuz? Ya da yatak odasının neden baştan aşağı pembe olduğunu zannediyorsunuz? Evlendikten sonra pijamanın varlığıyla tanışan kadın bile gördüm ben. Traji komik!


    Yeni gelin patiği denen bir şey var yahu yuh! Mesela biz bekar kadınlar ev içinde ev terliği giyebiliriz hani şu oyuncaklı vs. olanlardan falan haddimizi aşmayalım lütfen. El örgüsü patiği ise yalnızca yeni gelinler giyebilir lütfen rica ediyorum! Yüksek lisans programlarına başvuru için nasıl ALES ve YDS puanı gerekiyor pembe taşlı el örgüsü patik giyebilmek için de evli olmak bu kadar basit. Mesela bizler çeyrekli kolye de takamayız çünkü bunun içinde nişan önkoşulu var aklınızı başınıza devşirin! Misal ben altın bilezik seviyorum diyelim ama takamam neden çünkü sözlü bile değilim. Bundan sonra atacağınız her adımda kendinize 'ben evli miyim! diye bir sorun eğer cevabınız 'evet' ise yapın, lütfen biraz ihtimam!


     
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder