9 Mayıs 2017 Salı

Austen Diyarı'nda Gece Yarısı

Merhaba! 
Geçenlerde bana şöyle bir tweet geldi;



Ve tahmin edebileceğiniz üzere Austenzede de durur mu yapıştırdı kredi kartı numarasını Kitapyurdu'na!  Daha önce Austen Diyarı ile ilgili bir yazı yazmıştım şuradan ulaşabilirsiniz. Bu kitap Austen Diyarı'nın ikinci kitabı. Hikayede devamlılık yok ama ev yine bildiğiniz gibi. Bu sefer kahramanımız iflah olmaz bir Jane Austen hayranı değil. Hayatındaki sorunları unutmak için Jane Austen okumaya karar veren ve beklenildiği üzere Jane Austen romanları içinde kendini kaybeden birisi. İlk sayfalarda karakterin yeni bir topluma girdiğinde konuşmaya çekindiği hatta komik bir şey söylemeyeceksen sus diye kendisine uyarılarda bulunduğu kısımları okurken keşke bir sefer de kitapları dışadönük insanlar yazsalar da toplum içinde kendilerini nasıl bu kadar rahat hissediyorlar, ne düşünüyorlar da kendileri olmaktan bir an olsun vazgeçmiyor, kendilerinden hiç utanmıyorlar anlayabilsek. Gerçekten her içedönük karakterlerin iç konuşmalarını okurken aa aynı ben demekten yoruldum. N'olur youtube kanalınıza yeni video yüklemeyi bırakın da bize biraz yardım edin! 

                                                


İlk kitabı okurken Austen Diyarı evini hiç sorgulamamışım onu fark ettim bu kitapta buna bolca vakit bulabildim. Eve giden kadınların çoğu gerçekle oyunu karıştırıyor çoğu zaman. İlk aklıma gelen düşünce e bu çok açık değil mi biri sana sürekli iltifat edecek seni iyi hissettirecek sen de" aa öyle mi teşekkürler canım şimdi buna inanıyorum ama 2 hafta sonra unuturum" mu diyeceksin, oldu! Sonra kitap karakterlerinden biri bana cevabımı verdi.
'Bu ev insanlara bu şekilde de sevilebileceklerini hatırlatmak için var.' 
Kısaca bir uyandırma servisi. Ama uyanmak iyi mi olur kötü mü bilemem. 22 yaşımdaki halim uyumanın kesinlikle en iyisi olduğunu ama yok eğer biraz uyuyup erkenden uyanmak istiyorsam geceleri birkaç sayfa Jane Austen okumayı bırakmamı ama zaten hiçbir zaman uyuya kalamayacağımı telefonumdaki alarmın haftalık olarak kurulu olduğunu söylüyor. Bence ona kulak vermeliyim. Siz ne dersiniz?
İlk kitap biraz Aşk ve Gurur hikayesini andırır gibiydi bu kitap yazarının da dediği gibi Northanger Manastırı'nı anımsatıyor. Acaba yazar geriye kalan 4 romanın da esintilerinin olduğu yeni eserler yazar mı merak içindeyim. Biraz polisiye-gizem seviyorsanız bu romanı da seversiniz. Ama ilki mi ikincisi mi diye sorarsanız kesilikle ilki derim. Austen Diyarı yer yer bana saçma gelse de olup bitenleri merak etmekten de kendimi alamıyorum. Yani bu demek oluyor ki ensendeyim Shannon!
Kitabın sonuna bir de liste iliştirmişler ben de küçücük önemsiz bir madde yazmaktan alıkoyamadım kendimi;

                                               

Altı çizili satırlar;
- Aşk türlerin hayatta kalmasını sağlayan biyolojik bir hiledir.
- Kitap faydalı olmaya ya da yorulmak bilmeden ahkam kesmeye çalışmıyorsa, onun gönüllü uşağı olurum. (Bu cümle bana fazlasıyla Northanger Manastırı satırlarını anımsattı. Sanırım yazıyı bitirince kendimi Jane Austen'in kollarında bulacağım.) Hoşça kalın.

Not: Teşekkürler Mrs. Hudsen Jane Austen'le ilgili yeni bir şeyler göstererek beni nasıl mutlu ettin anlatamam. 
Not 2: Jane Austen'le ilgili gördüğünüz herhangi bir şeyi bana haber verirseniz buralarda 32 dişi yüzünü kaplayan bir Austenzede olacağını bilmenizi isterim.
Not 3: Ben eğer bu kitapta olsaydım Mrs. Charming'in mutlu olaylar meydana gelince bir anda unutuverdiği beceriksiz İngiliz aksanı olurdum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder