25 Şubat 2019 Pazartesi

Türk Yapımı Gurur ve Önyargı: Aşk-ı Gurur


Bir süre önce İnstagram'da yeni çıkan bir kitabın tanıtım gönderisi altına etiketlenmek suretiyle Aşk-ı Gurur kitabından haberim oldu. Gurur ve Önyargı'nın Türkiye'ye uyarlama çalışmalarını daha önce görmüştük. Bunlardan biri Asi dizisiydi ve son derece başarılı bir uyarlamaydı zannımca. Diğeri de Aşk ve Gurur isimli bir diziydi. Gurur ve Önyargı ile hiçbir bağlantısını kuramadığım dizi zaten kısa süre sonra yayından kaldırılmıştı. Gurur ve Önyargı'yı Türkiye'ye uyarlama çalışmalarında başka kitap var mı bilmiyorum. Bilen varsa yorumlara yazarak beni sevindirebilir.

Jane Austen uyarlamaları söz konusu olduğunda ben onları ancak 80'lere kadar hayal edebiliyorum. Günümüze yaklaştıkça büyü bozuluyormuş gibi geliyor. 1810'larda geçen bir Türkiye uyarlaması yazsın biri artık rica ederim! Neyse ani bir çıkış oldu :D

Kitap Büyükada'da geçtiğinden midir bilmem yazıyı Hatırla Sevgili dizi müzikleri eşliğinde yazıyorum. Buradan sonrası spoiler içerebilir. Ben söyleyeyim de sonra içinizden ağır konuşmayın bana karşı.

Pınar Gencal tarafından yazılan kitapta Bennet ailesi karşımıza Civciv ailesi olarak çıkıyor. Bennet kızları ise hikayemizde 3 kardeş. Eserin orijinalinde Jane en büyük kardeşken burada Elizabeth abla. Kızlarımızın adları; Günsel (Elizabeth), Ayşegül (Jane) ve Yıldız (Lydia). Mrs. Bennet ev hanımı ve Lovel marka ürünler satıyor aynı zamanda. Mr. Bennet emekli avukat. Aile Büyükada'da yaşıyor. Adanın yerlilerinden. Günsel (Lizzy) avukat aynı zamanda amatör olarak distopik hikayeler yazıyor. Ayşegül (Jane) peyzaj mimarı. Yıldız (Lydia) ise lise öğrencisi. 


Yine orijinal eserden farklı olarak Orhan (Darcy) ve Özgür (Bingley) kuzen. The Karagülle ailesi. Orhan (Darcy)'ın annesi vefat etmiş, babası yeniden evlenmiş ve Pırıl (Georgiana) o evlilikten sonra doğmuş. Yani Orhan ve Pırıl üvey kardeş. Özgür (Bingley)'ün ise bir kız kardeşi var ve o da evli yani Mrs. Hurst. Bu aile Civciv ailesinin yanındaki konağı satın alarak öyküye dahil oluyorlar. 

Caroline'ın yerine ise Ceylan var. O da bir aile dostu. Onun kardeşi Mert ise Wickham. Yani bu hikayede Caroline ve Wickham kardeş. Ceylan ve Orhan bir süre sevgili olmuşlar ama işler beklenildiği gibi gitmemiş.

Sir William Lucas Büyükada belediye başkanı. Burcu (Charlotte) onun kızı. Bir de Faik var. Günsel'in iş arkadaşı. O yeni bir karakter. Ben Gurur ve Önyargı'daki hiçbir karakterle bağdaştıramadım ama gözümden kaçmış olabilir.

Mr. Collins ise Almancı akraba. Adı da Toygar. Zenginliğiyle övünmeyi seven bir karakter olarak çıkıyor karşımıza.

Hikayede bir de Günsel'in babaannesi var. O da Bostancı'da yaşıyor.

Civciv ve Karagülle aileleri Büyükada'da buluşuyor ve olaylar gelişiyor. Baloların yerini düğünler, doğum günü partileri ve yaza merhaba davetleri alıyor. Hikaye günümüz teknolojisi ve toplumsal yapısına ayak uyduruyor.

Kitabı okuyan var mı? Yorumlarda buluşalım! (Cuma mesajı gibi oldu :D)

4 yorum:

  1. O etiketleyen şahıs bendim diyerek kendime bir pay çıkarıyorum izninle sayın Austenzede :D Genç ve Türk yazarlara karşı biraz mesafeliyim, o yüzden biri önermedikçe okumayı tercih etmiyorum kitaplarını:( Peki sen bize öneriyor musun Gurur ve Önyargının Türk versiyonunu? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar teşekkür edeyim o vakit :D Aslında ben çok ön yargılı değilim bu konuda hatta kitabı büyük bir umutla almıştım ama bana pek hitap ettiğini söyleyemeyeceğim ama herkesin zevki farklı o sebeple kesin bir şey diyemiyorum.

      Sil
  2. Ben bu kitabı kitapçıda görmüştüm. Aklıma direkt sen geldin ama günümüz Türk romanı olduğu için ilgini çekmez diye haber vermemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen 1810'larda yaşayanlar da kendi dönemlerinden hoşlanmıyorlardır ama niyeyse bu hikayeyi bizim zamanımızda hayal edemiyorum ben :D

      Sil