5 Temmuz 2015 Pazar

Jane Austen Uyarlamaları

  Bu zamana kadar izlediğim Jane Austen'in romanlarından ilham alınarak çekilmiş filmlerin/dizilerin listesini huzurlarınıza sunuyorum. Bakın bu yılların emeğidir. Bu yolda "şu filmde var izlesene" diyen herkese teşekkürler!

Jane Austen romanlarının filmleri/dizileri yazısına ise şuradan ulaşabilirsiniz.

Bride And Prejudice


   Eğer Hint filmi seviyorsanız bunu da seversiniz. Bence başarılı bir uyarlama olmuş. İtiraf edeyim dans sahnelerini biraz geç geç yaparak izledim. Konu P&P olunca bende akan sular duruyor o yüzden bu filmi de beğendim. Sarışın Bay Darcy'ye katlanabilir misiniz bilemem ama izleyin derim ben.

 

 Take Me To Love (filmin Take me to love şarkısını çok sevdim bir kulak verin )

Aisha


   Bu yapım Emma'nın bir uyarlaması. Emma'nın pek çok uyarlaması var. Bay Knightley'ye hak ettiği değeri vermek istiyorlar herhalde :D Ben bu uyarlamayı da sevdim. Hikayenin özüne bağlı kalınmış. Filmin müzikleri de hoşuma gitti hala dinliyorum. Emma'yı seviyorsanız izlemelisiniz!



sevdiğim müzikleri: https://www.youtube.com/watch?v=fFyXcX-s0C8   https://www.youtube.com/watch?v=2zVLY4XUNaw


Clueless

 konusu

   Çok eğlenceli bir film Clueless. Emma bir lise komedisine çevrilmiş. İzledikten sonra sizin de çevrenizde ne çok Emma olduğunun farkına varacaksınız. Ve Bay Knightley burada bir üniversite öğrencisi. Söyleyeceklerim bu kadar.



From Prada To Nada


konusu

   Bu yapım Sense and Sensibility'nin bir uyarlaması. Ben bu filmi de sevdim şaşırmadınız diye tahmin ediyorum :D Günümüze uyarlanması başarılı olmuş. Eğlenceliydi.



Lost İn Austen


   Lost in Austen bir mini dizi. Başlangıçta sevmiştim fakat dizinin sonu hiç hoşuma gitmedi bu yüzden tüm diziyi sevmekten vazgeçtim. Ama Jane Austen kitaplarına farklı bir bakış açısıyla bakmanızı sağlıyor. Temizliklerini nasıl yaparlardı, kahvaltıda ne yerlerdi, saçlarını nasıl yaparlardı... İzleyin ama sonunu çok da şaapmayın.



Austenland


    Yakın zamanda çekilmiş bir film. En sevdiğim filmlerin arasına girdi bile. Çok eğlenceli ve neşeli. Beni çoğu yerde güldürdü. Ama hafif bir tedirgin etmiyor değil. Jane Austen'in de fazlası zarar dostlarım! Bence mutlaka izlemelisiniz.



Death Comes To Pemberley



    Death comes to pemberley bir mini dizi. İlk bölümünü izledim ve bıraktım sonunu izleyemedim ama dizinin kötü olmasından değil. Birincisi ben böyle ölümlü, sırlı dizileri sevemiyorum ikincisi Jane Austen'e huzursuzluğu yakıştıramıyorum ve üçüncüsü hayalimdeki Bay Darcy&Elizabeth evliliğindeki mutluluğa gölge düşürüyordu hayallerimi sağlama alıp onurumla ilk bölümünde diziyi bıraktım. Ama siz böyle şeyleri takmazsanız izleyin ve yorumlarınızı bana da yazın :)

Güncelleme (20.01.2019): 5 yıl sonra dizinin kalan 2 bölümünü izledim. Nedenini ben de bilmiyorum. Austensizlik başıma vurmuş olacak. Buradan yetkililere sesleniyorum üzerimize yeni uyarlamalar atın rica ederim! Görüşlerime gelirsek -spoiler alert- hala Jane Austen'le karanlık hikayeleri bağdaştıramıyorum ama diziye de kötü diyemem. Elizabeth'i bir kere bile gülerken görememek beni üzdü gülmeyi ne kadar sevdiğini hepimiz biliyoruz. Ayrıca dizide bir mavi göz bolluğu vardı. Lizzy'nin güzel kahverengi gözlerinin hikayedeki önemi malumunuz :( İtiraf ediyorum Bay Darcy'nin bocalayacağını ben de düşünüyordum neyse ki tatlıya bağlandı. -spoiler alert-


Jane Austen Kitap Kulübü


konusu

     Zaten daha önce bununla ilgili bir yazı yazmıştım ama bu listede de olsun istedim. Çok güzel bir film. İzlerken siz de kulübün bir parçası gibi hissediyorsunuz. Ve hayıflanıyorsunuz neden böyle kulüpler yok diye. (2019 güncellemesi: o kulübü kurdun Austenzedeciğim!) Ben beğendim izlemelisiniz.

Asi


    Asi'yi çoğumuz izlemiştir. Senaryo Pride and Prejudice'dan esinlenilmiş. Hatta karakterlerden biri dizinin final bölümünde Aşk ve Gurur okurken gösteriliyor. Benim uyarlamasını en sevdiğim dizi çünkü ana fikir P&P'den ama çok farklı bir şekilde işlenmiş. Tabi son zamanlarda reyting uğruna bu diziyi de kaybettik ama ilk bölümleri çok güzeldi.

Jane Austen'e değinilen filmler


  Mesajınız Var başlı başına güzel, filmin hissettirdiklerine bayılıyorum. İçinde Jane Austen'den de bahsediyorlar daha da güzel oluyor. konusu


  Kitabına Uygun Aşk'ı daha önce yazmıştım Emma'dan bahsediliyor. konusu


  Aynı zamanda The Big Bang Theory dizisinde Sheldon Cooper P&P'de kusur arıyor ama bulamıyor.


Benim aklıma şimdilik bunlar geldi yazıyı zamanla geliştirelim sizin de bildikleriniz varsa lütfen yazın. Jane Austen adı şöyle bir geçse bile olur:D


Jet Sosyete 2018'de hayatımıza giren Gülse Birsel'in yeni dizisi. 10. bölüm Jane Austen'in Sense and Sensibility romanı üzerine kuruluydu. Jane Austen'le ilgili yerlerde normalde gülünmesi gerekenden fazla fazla güldüm ve bölümü televizyonun dibinde izledim artık oradan hesap edin. Belki sonra o bölüme ilgili ayrıntılı bir yazı yazarım ama şimdilik buraya eklemekle yetiniyorum. Keyifli seyirler.



Son eklenenler:

Aşk ve Gurur ve Zombiler




Bu filmle ilgili yazıya şuradan ulaşabilirsiniz.


Becoming Jane

                                           


Bu film Jane Austen'in hayatını, yazar olma serüvenini ve Tom Lefroy'a olan aşkını anlatıyor. Filmde Jane Austen'in tüm kitaplarından izler bulabilirsiniz. Sanırım yukarıdaki filmlerden önce bu film izlenmeli.

Miss Austen Regrets



Filmle ilgili yazıya şuradan ulaşabilirsiniz.

Before The Fall



Filmle ilgili yazıya şuradan ulaşabilirsiniz.

Royal Hearts



Film tam olarak bir Jane Austen uyarlaması olmasa da Jane Austen'e çok fazla atıfta bulunuyor. Düşündürmeyen, eğlencelik, mutlu son vadeden bir film. Filmi izledikten sonra yazdığım yazıya ise şuradan ulaşabilirsiniz. 

Aşk ve Gurur ve Ökse Otu


Bu filmin de Jane Austen'le tek alakası senaryonun üzerine serpiştirilmiş isimler. Gurur ve Önyargı ile ise uzaktan akraba bile değil. Klasik bir yeni yıl filmi. Çiğlik ve yapmacıklık beni rahatsız etmez derseniz izleyin.

Kandukondain Kandukondain


Film Sense and Sensibility'nin Hint versiyonu. Hikaye Hint kültürüyle harmanlanmış ama özü itibarıyla benzerlikler taşıyor. Eğer Hint filmi seviyorsanız izleyin derim ben sevmiyorsanız izlemezseniz çok da bir şey kaybetmezsiniz :D

Aşk ve Gurur ve Kardan Adam


Filmle ilgili yazıma şuradan ulaşabilirsiniz.

12 yorum:

  1. Bu arada şuna da bir bakabilirsin. Aklıma yeni geldi :) http://www.imdb.com/title/tt1366312/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu diziyi izledim ama kitabın direkt dizisi olduğu için listeye eklemedim :) yorum için teşekkürler :))

      Sil
  2. Becoming Jane var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) onu en başa yazmalıydım sanırım roman uyarlaması değil ama romanları anlayabilmek için önce yazarın yaşamını anlamak gerek :)

      Sil
  3. Güzel bir blog hazırlamışsınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok beğendim, bayıldım, wentworth için birazdan tekrar persuasion u izlemeyi düşünüyordum, sonra dizileri uzur zamandır izlemedim dedim, kendi kendime... ve blogunuzu gördüm, ne kadar güzel, mr.darcy ile tanışalı en az 10 yıl oldu :))) austen ı seveli de, benim gibi sevenlerin olması ne mutlu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Vallahi ben de Jane Austen sevenleri görünce mutlu oluyorum :):)

      Sil
  5. Öncelikle Merhaba... Jane Austena benim kadar seven birinin blogunu görünce yazmadan edemedim...
    Aşk ve Gururu kaç kere izledim bilmiyorum... Becoming Jane de Tom'a ne kadar kızdığımı da... Önerdiğin filmleri de izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, iyi ki yazdınız <3 filmleri izledikten sonra yorumlarınızı da yazmayı unutmayın zevkle okuyacağımdan emin olabilirsiniz ve bloguma hoş geldiniz :)

      Sil
  6. Eline sağlık güzel bir liste olmuş. Aşk ve Gurur'un filmini binlerce kez izledikten sonra dizisini de izledim, artık yeni uyarlamalar izlemenin zamanı gelmişti. Kitaplarını da okursam efsane olacak ♥️

    YanıtlaSil