9 Şubat 2019 Cumartesi

Pemberley'in Tarihi


chatsworth house ile ilgili görsel sonucu

"Bu evin diye geçirdi içinden hanımı ben olabilirdim."
                                                                   Elizabeth Bennet


Netflix'de Chatsworth'ün Sırları isimli belgeseli izledim ve soluğu burada aldım. Bilmem biliyor musunuz 2005 yapımı Pride and Prejudice filmindeki Pemberley gerçek hayatta Devonshire Dükü'nün mülkü ve adı da Chatsworth. Uzun zamandır İnstagram hesaplarını takip ediyordum, belgeseli görünce Austenzede de durur mu bastı oynat tuşuna. 

Belgesel evin kısa bir tarihini anlatıyor ama bence 5 sezon dizi rahat çıkarmış. Aşk, entrika, gözde bekar varisler, onaylanmayan ilişkiler, dükler, duble düşesler, ev partileri ve daha bir sürü şey. Eve gelecek olursak ben; 300 oda, altın kaplama pervazlar, uzunluğu bir kmyi bulan koridorlar, camdan seralar diyeyim siz anlayın. Satın alınamayacak bir servet. 

Downton Abbey'i sevdiyseniz, zenginlik, müsriflik, refah ve tarih ilginizi çekiyorsa koşun! Ama benim dikkatinizi çekmek istediğim nokta bambaşka. İnsan İngiltere'nin tarihini, aristokrasiyi etraflıca bilmeyince oturduğu yerden Gurur ve Önyargı'yı okuduğunda aslında Mr. Darcy ve Elizabeth'in aşkını sıradan bir zengin adam fakir kız ilişkisi sanıyor ama değilmiş ben bugün onu anladım. Nesilden nesle zenginlik deyince benim aklıma Sabancı geliyor Koç geliyor. Üst sınır bu yani ilerisi yok ama belgeseli izleyince anladım ki Mr. Darcy'nin Elizabeth'e duyduğu hisler hafife alınır cinsten değil. Mr. Darcy karlı bir evlilik yapıp evin bir sonraki nesle daha güvenli bir şekilde kalmasını sağlayabilirdi ama bunu yapmadı. Lizzy için. Söz konusu sadece para değil insanlar bir tarihi ayakta tutmaya çalışıyorlar hala. Hayatlarında birey olarak değil de bir isim olarak yer alıyorlar. Attıkları her adımda bu ismin ağırlığı var. Bunun yükü korkunç gerçekten, hayal etmesi bile güç. Cidden İngiltere'nin sayılı düklerinden birine mi acıyorum şu an. Çiçekli yorganımın  üzerinde. Hiç utanmadan.

Elizabeth'in o evi nasıl çekip çevirdiği ile ilgili bir şeyler yazsaydı keşke Jane Austen. Asıl hikaye orada başlıyormuş. Lizzy erkek varis doğurmuş mudur dersiniz. Çok ev partisi vermişler midir acaba. Konuklara yemekte ne ikram etmişlerdir. Lizzy su kaplumbağası ikram etme modası hakkında ne düşünmüştür. Uyumadan önce düşünecek konu çıktı bana da, hadi yine iyiyim.
İlgili resim

Bunlar da şimdiki Devonshire Dük ve Düşesi imiş.


Bu arada Netflix'de 2005 yapımı Aşk ve Gurur'dan yayınlanmamış sahneler olduğunu birisi bana dm olarak atmıştı ama şimdi bulamıyorum. Bilgisi olan var mı bu konuda?


4 yorum:

  1. Fikir sahibi oldum.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Downton Abbey'i izlemeyi çok istiyorum ama bir türlü vakit ayıramadım. O diziyi seveceğime eminim :-) Filmi çekiliyormuş, belki önce filmini izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film devam niteliğinde olursa sıkıntı olabilir ama diziyi seveceğinize ben eminim

      Sil