28 Haziran 2020 Pazar

Dervişin Teselli Koleksiyonu - Mecit Ömür Öztürk

Kitabın adını her okuduğumda kafamda Cihan Mürtezaoğlu'dan Teselli çalıyor. Durun içimde şarkıyı söylemeyi bitireyim yazıya başlayacağım.


"Kadim teselli ustalarıyla, teselliye muhtaç gönülleri buluşturmak, bu kitabın varoluş sebebi!" şeklinde iddialı bir tanıtım cümlesi var kitabın. Dervişin Teselli Koleksiyonu; İhtiyaç Tesellisi, Acz Tesellisi, Seçim Tesellisi gibi başlıklardan oluşuyor. Her başlığın altında ünlü düşünürlerin görüşlerine yer veriliyor. Dini yönü daha ağır basan bir kitap. Teselliye ihtiyaç duyduğum bir dönemde kitabı büyük umutlarla almıştım ama biraz hayal kırıklığına uğradığımı itiraf etmeliyim. Temaların derinine inmeden bir sürü özlü söz, kıssadan hisse okumak bana hitap etmedi.

Tam da kaygıyı ve olumsuz düşünceleri konfor alanım dışına itmeye çalışırken "dertli olmanın" övülmesi beni daha da dibe çekti. 

Bu tarz kitaplar çok kişisel bir okuma deneyimi sunuyor. Hayatında büyük problemler olan biri kitabı okuyunca bir ferahlama yaşayabilir belki de bilemiyorum.

Aslında eser tam bir baş ucu kitabıydı ama ben tez canlı bir insan olduğum için ömrüm boyunca baş ucu kitabım olamadı. Bir kitabı elimde en fazla bir iki hafta -olağanüstü bir  durum yoksa- tutabiliyorum. Baş ucu kitabı olanlara da hayranlıkla bakıyorum. 

Böyle kitapları yazarken bir anda etrafımda ciddi bir hava oluşuyor. Bu hissi sevmediğimi belirtmek istiyor ve yazıyı burada sonlandırıyorum. Hadi görüşürüz.

Kimler okumasın: Ben savunma mekanizması olarak olumsuzluklardan kaçmayı kullanıyorum canım çok sağ ol, positive vibes only diyenler.

Kimler okusun: Olumsuzluklar karşısında "Oo yeni bir musibet mi gel geç şöyle otur baş köşeye" tavrında olanlar.

Altını çizdiğim cümlelerden birkaçı:

- Kıyas ortadan kalktığında, keder dahi bir saadet türü olur. 22

- Herkes işe ihtiyacı olduğunu düşünür (;) ama kimi zaman insanın işsizliğe de ihtiyacı olabilir. İşsiz kalmanın içinde birçok hikmetler saklıdır. Zaman olur, insanın kendini bulması, kafasını ve düşüncelerini toparlaması, istikamete girmesi ancak işsizlik vesilesiyle mümkün olabilir. 27 

(İşsizliğin ne demek olduğunu uzun süre deneyimlemiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki içindeyken kabus gibiydi ama kendimi tanımamdaki etkisi göz ardı edilemeyecek büyüklükte. Yine de kimsenin uzun süre işsizlikle baş başa kalmamasını temenni eder gözlerinizden öperim, akrabalara selam.)

- Henüz yanına gelmediğin köprüden geçmeye uğraşma. 49

(Karşılaştığım durumlarda olabilecek birden fazla ihtimali düşünüp hepsinin sıkıntısını ve sevincini ayrı ayrı yaşayıp eğer olaya dahil olan başka insanlar varsa onların gözünden de değerlendirme yapıp adımlarını ona göre atan bir insan olarak bu alıntıyı kendime yazıyorum :( Bunun yanlış olduğunu bir gün öğreneceğim ve sanırım her şey için çok geç olacak.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder