5 Ağustos 2020 Çarşamba

Yeşilin Kızı Anne- L. M. Montgomery

Anne ile ilk tanışmamız çok eskilere dayanıyor. Anne of Green Gables animesinde görmüştüm onu ama üzerinden çok zaman geçtiği için unutmuşum. Daha sonra Netflix dizisi Anne With An E'deki Jane Austen referansları sosyal medyaya düşmeye başladığında Anne ile tekrardan bağ kurmamız gerektiğini anladım. Bir şeyde Jane Austen'den ufacık bir parça bile olsa hemen etkilenmek ve o şeyi idealize etmek huyumdan ne zaman vazgeçeceğim acaba? 50 yaşıma geldiğimde de böyle kapılacaksam işimiz var gibi.


Daha diziyi izlememişken Anne ineklerine Pride ve Prejudice ismini verdiği an, işte o an karar verdim bu diziyi sevdiğime. Hele dizideki bir mektubun Mr. Darcy'nin mektubuna benzerliği sevgimi katlandırdı. Bendeki bu hoşlantı kara sevdaya dönüşürken kitabı okumak farz olmuştu artık. Eğer bir aksilik çıkmazsa -aksilik dediğim de şey yani pandemide 2. dalga yani küçük bir aksilik diyebiliriz- kitabı Jane Austen Kitap Kulübü'nde de tartışacağız. 

Aslında ben sadece ilk kitabı okudum ve devam kitaplarının da olduğunu öğrendim o nedenle dizide hangi kitapları baz aldılar bilemiyorum ama kitap diziye göre çok daha sakin ve olaysızdı. Dizide karakterlerin geçmişleri hakkında daha çok şey öğrenebiliyorsunuz. İlk kitaba göre dizi daha doyurucuydu. Devam kitaplarını da okumak düşüncesi çoktan geldi oturdu baş köşeye.

Normalde bu yazıda, diziyi izlerken sürekli düşündüğüm duygusallığa yapılan ötekileştirmeden ve standart güzellik kalıplarına uymamanın sonuçlarından bahsetmek isterdim ama bu düşüncelerimi çoktan yazmışım. Üzerlerine tıklayarak yazılara ulaşabilirsiniz. Ben okurdum...

Peki kitabı

kimler okumasın: Duyguların ifadesini yararsız buluyor ve nerede bir duygu görsem altındaki tabureye bir tekme vuruyorum diyenler ve gerçekçiliğin son kalesi gibi bireyler.

kimler okusun: Çiçek desenli şeylere bile bakınca bir dörtlük patlatasım geliyor tutamıyorum içimdeki duygusalı diyenler.

Altını çizdiğim satırlardan birkaçı: 

- ... güneşli bir günde neşeli olmak ve üzüntüye dayanabilmek daha kolaydır. 46

- Hayatım, gömülmüş umutların muhteşem mezarlığıdır. 53

- Ama herkes gülünç görünürken sade ve makul görünmektense, ben de gülünç görünmeyi tercih ederim. 108

- Birazcık takdir, bazen özenli bir şekilde yetiştirme kadar faydalı oluyordu. 258

- Endişelenmek biraz işe yarıyor, sanki bir şeyler yapıyormuş gibi hissediyorsun. 379


2 yorum:

  1. Diziye dün başladım ve bugün 2.sezona geldim. Küçük bir kızım var, bu kadar hızlı dizi izlememiştim uzun zamandır. Dizi o kadar hoşuma gitti ki kitaplarını ben de okumak istiyorum.

    "Hayatım, gömülmüş umutların muhteşem bir mezarlığıdır" cümlesi dizide de geçiyor. Ne kadar güzel bir cümle. Bundan sonra her hayal kırıklığımda kullanmayı düşünüyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diğer kitapların da çevrildiğini duydum çok mutlu oldum ben de okumak için sabırsızlanıyorum :)

      Sil