5 Nisan 2017 Çarşamba

STAJ İNSANLARI

Merhaba!

Size biraz staj hayatımdan bahsetmek istiyorum. Ben mi zorluyorum yoksa gerçekten staj yerimdeki insanlar adeta birer Gurur ve Önyargı karakteri mi siz karar verin.

Müdür ya da Lady Catherine De Bourgh

Sevgili Lady Catherine'in replikası Müdire Hanım Hazretleri kendisine Müdürüm denilmesinden hoşlanıyor. 42 yaşında. Obsesif Kompulsif Kişilik Bozukluğu var ve bununla gurur duyuyor. Odaya girdiğinde herkesten ayağa kalkmalarını bekliyor bu konuda hassas. Karşısındakine asla saygı duymuyor ama sonsuz saygı bekliyor. Egolu ve öfkeli. Kendisinin mezun olduğu bölüm yaptığı meslekle taban tabana zıt ama bu işi çok iyi bildiğini iddia ediyor. Piyano çalmayı bilmeyen ama çalabilse bu işin en iyisi olacağını iddia eden Lady Catherine değil de ne yahu vallahi ben uydurmuyorum. 

Personel Memuru ya da Mr. Collins

Personel memuru 31 yaşında Lady Catherine/MÜDÜRÜM'den sürekli azar işitiyor ama bu durum onu asla üzmüyor. Genelde yaptığı işlerin büyük bir kısmını yanlış yapıyor ve tekrar yapmak zorunda kalıyor. Pek az sinirlenen yazının ilerleyen kısımlarında yazacağım Mr. Bennet'ı bile çileden çıkarmayı başardı Lady Catherine/MÜDÜRÜM'ün evinin pencere sayısını övmüyor pek tabi ama ofiste ona Müdürüm diyen yegane kişi de kendisi :D

Müdür Yardımcısı ya da Mrs. Bennet

Kendisi aynı Austen dönemindeki gibi Lady Catherine/MÜDÜRÜM'ün sosyal olarak alt sınıfında. 25 yaşında ama arada onu personelleri neden evlenmiyorsun, neden kilo vermiyorsun, neden güzel giyinmiyorsun diye darlarken buluyorum. Kurumda olduğu zaman kesinlikle haberimiz oluyor çünkü kocaman kurumda sesini dört bir yana yayabiliyor. Elinde telefon olmasına rağmen teknolojik yenilikleri sevmediğinden olacak birini çağıracağı zaman bağırmayı tercih ediyor. Dumanla haberleşmeyi tercih etmediği için şükran duyuyoruz tabi. Yaptığı işin okulunu okuduğu için ve bana da iş bulma konusunda yol gösterdiği için o tam bir Mrs. Bennet.

2. Müdür Yardımcısı ya da Mr. Bennet

Mrs. Bennet'la duygusal olarak bir bağları olmasa da ikisi de meslektaş. Kendisi doktora yapıyor ve genelde odasında takılıyor. 1. müdür yardımcısının bağırmalarına katlanabildiği için sanırım o tam bir Mr. Bennet ve Mrs. Bennet'ın zavallı siniri onu bir an olsun yalnız bırakmıyor. Staja başladığım bir buçuk ayda bir kere Personel Memuru/Mr. Collins onu sinirlendirebildi.

1. Memur ya da Caroline

Kendisi 28 yaşında iyi bir eğitim almış fakat mesleği yaptığı işle uyuşmuyor. Ona Caroline diyorum çünkü yüksek eğitim/yüksek sosyal sınıf, eğitimini almadığı işi yapması/Mr. Darcy'yi elde etmeye çalışması sizce de tıpkısı değil mi. Tamam bana koluna girip ofis içinde yürüyüş yapmayı teklif etmiyor şimdi Sezar'ın hakkı Sezar'a ama yardımcı oluyorum maskesi altında ALES, YDS, KPSS puanıyla diğerlerini küçümseyerek bu mesleği en çok hak ettiğini iddia ediyor yılaağn.

2. Memur ya da Mrs. Louisa Hurts

2. memur yeni boşanmış ve sürekli içine içine konuşan ve herkesten nefret eden (Başta Lady Catherie/MÜDÜRÜM) birisi. 1. memur/Caroline ile iyi anlaşıyor diye ona Louisa diyorum onun da yaptığı iş eğitimini aldığı meslekten farklı. Bu nasıl iş yeri böyle diyorsanız burası Sörvayvııaağr!

5 stajyer ya da Bennet Kardeşler

Elbette bu hikayenin Bennet Kardeşleri de var. Stajyerleri Bennet Kızlarına benzetmemin sebebi sanrıım 5 kız olmamız(!) Latife yapıyorum yazıyı bırakıp kaçmayacaksınız değil mi? Stajyerleden 2'si evli (belirtmem gerekirse yaşıtız ne var yani ne ne) bu sebeple biri Lydia diğeri de Jane. 
Jane dediğim aramızdaki en mutlu stajyer diğerleri hayattan bezmişken kitap okuyor, izlediği filmlerden bahsediyor, çocukluktan beri platonik aşık olduğu adamla evli vs vs. 
Lydia güleç bir kız ve eğitim almasına rağmen meslekten bir haber tam Lydia'lık değil mi evlilik dışındaki şeylere vakit ayırmıyor ne de olsa evli kadınların mektup yazmaya bile vakitlerinin olmadığını Lydia'dan öğrendik! 
Sadece pazartesileri gelen ve en nefret ettiğim stajyere içimden Mary diyorum. Bir sürü sertifikası olsun istiyor ama ilgi alanı yok, boş zamanlarında internetten kitap araştırıyor ve kesinlikle almıyor. Diğer stajyer tam bir Kitty kötü durumlarda bile gülmeyi başarabiliyor.
Eee şimdi sen de Lizzy mi oldun başımıza demeyin çünkü hemen belirteyim bu hikayenin bir Lizzy'si yok malesef olsaydı ne güzel sohbet ederdik.

Evrak Kayıt Elemanı ya da Wickham

Wickham diyorum çünkü kendini çok beğeniyor (kendini Burak Özçivite benzetiyor diyeyim siz anlayın), konuşurken argo kelimeler kullanıyor ve sevgilisiyle ortak instagram hesapları varken stajyerlerden birine dm atmış kıs kıs kıs size ufaktan staj dedikodusu bile veriyorum dev hizmet. Ama şimdi eğri oturalım doğru konuşalım memur bey Wickham değil de ne allasen.

Sağlık Servisi ya da Lucas'lar

Sağlık Servisi tam bir Lucas Lodge dedikodu ağının önemli bir unsuru. Bizim ofise gelip tatlı tatlı sohbetini yapıp geri işine dönen çalışan kesinlikle bir Charlotte. Sağlık Servisi'nin tek erkek çalışanı diğer çalışanlara gelecek atamalarda açılan kadroları haber falan veriyor. Darcy'lerin geleceğini haber veren Sör William Lucas sana da selam olsun! Sonuçta ha kadro ha Darcy ikisinde de ölene kadar geçim garantisi vaad ediyor!

Subaylağr ya da Teknik Servis

Teknik Servis odasına subaylağr diyorum çünkü oda erkekten geçilmiyor tam bir ordu kıvamında.

Teknisyen ya da Bingley

Teknisyenlerden biri tam bir Bingley. Sürekli neşeli, konuşkan bir tip. Zannediyorum dışarda olmayı kitap okumaya da tercih ederdi. Ve anlayamadığım bir şekilde 2 buçuktan 97'ye kuruluştaki herkes tarafından seviliyor oklar Bingley'i gösteriyor el mahkum :D

Ve Mr. Darcy

Yahu geç bunları Bay Darcy yok mu ondan haber ver diyorsanız haklısınız. Ama kanlı canlı bir Darcy bekliyorsanız hayal kırıklığına kendinizi hazırlayabilirsiniz. Bu hikayenin Bay Darcy'si eğitimini almakta olduğum meslek bence. Lady Catherine/MÜDÜRÜM  bu mesleğe sahip insanları kuruluşta çalıştırmıyor (Bay Darcy'ye bir tek kendi kızını layık gördüğünden olacak) Mrs. Bennet/1. Müdür Yard. bu mesleğe sahip olabilmemiz için bize yol gösteriyor (adeta Jane'i Netherfield'daki yemeğe yağmur başlayacakken atla gönderen bir Mrs. Bennet :D) Caroline bu mesleği yapabileceğini iddia ediyor ama başka bir bölüm okumuş (Mesleğe/Darcy'ye aşık değil derdi safi para). Yani anlayacağınız kuruluşta geçimini sağlamak için bu mesleği isteyen çok insan var bir de biz varız işte bu mesleğe bir miktar aşık olanlar. 

Ne edebiyat yaptım ama! Kendimi karakterlerin gerçeği öğrenmesini sürekli engelleyen her defasında ters köşe yaptığını sanan dizisini bir sezon daha uzatmaya çalışan Türk dizi senaristi gibi hissediyorum. E hoşça kalın o vakit.


E peki sen bu hikayede kimsin diye sorarsanız -sormasanız da zaten söyleyecektim- ben bu hikayenin gözlemci bakış açısıyım göz yaşları ve kapanış.

6 yorum:

  1. Bir kitabın bütün karakterleriyle insanın hayatının her yerine girmesi nasıl bir şey? Ve eminim ki bu istemeden oluyordur :) Mükemmel gözlem mükemmel anlatım! Bu arada bu sıralar şanslı günümüzdeyiz sanırım art arda paylaşımlar geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle istemeden oluyor ben de şaşırıyorum :D Yorumunuz için çok teşekkür ederim, bu gece mutlu uyumamı sağlayacak :) yavaş yavaş mezuniyete doğru ilerleyen biri olarak bloga daha fazla zaman ayırabiliyorum sanırım. Bunu şans olarak görüyorsanız ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Austenzede inanır mısın yazı boyunca ne okudu bu kız diye düşündüm. Sahi sen ne okudun? Hayatındaki Caroline'ları, Lady Catherine'leri bile oturtacak yerler bulup yaşamını renklendirmen harika! Takipteyiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogu kendi dünyamdan uzaklaşmak için açmıştım o yüzden kendimle ilgili pek bilgi yazmıyorum :D yazıdan çok renkli bir şeyler okuyormuşum izlenimi veriyor olabilirim ama ülkedeki gençlerin büyük çoğunluğunun okuduğu bir meslek :D vallahi ülkemizde Lady Catherine ve Caroline'ları mumla aramak gerekmiyor, inan elini sallasan birine mutlaka çarpar :D:D takipte olmanız beni teşvik ediyor teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Yaa çok komik ve guzel olmus.bende izlediğim film ve kitapları günlük hayatta hatırlayıp durup duruken gülerim falan. Kardesim bir kere de izlediklerinden hemen etkilenme falan der.:) ama hala karşınıza bir by darcy çıkmaması üzücü. Acaba çıta mi cok yüksek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Vallahi bilemiyorum çıta çok yüksekse de benim suçum yok Jane Austen'den ötürü :D

      Sil