15 Ağustos 2017 Salı

Gurur ve Önyargı Karakterleri Harry Potter Dünyasında Olsaydı

Nı nı nını nığ nını nığ nı nını nı nı nığ (Size Harry Potter müziğiyle giriş yaptım)

Büyülü günler!
Harry Potter Bu Mu Şu Mu yazısında böyle bir yazı yazmak aklıma gelmişti. Aslında tüm Jane Austen karakterleri ve Harry Potter karakterleri arasında bir eşleştirme yapmak isterdim ama şimdilik en bilinen roman Gurur ve Önyargı(Aşk ve Gurur) olduğu için yazıyı bu eserle sınırlıyorum. Umarım hep beraber eğleniriz. Yazıda çiftler uyuşmayabilir affedin sadece kişi bazında bir uyarlama olacak gibi görünüyor. Giriş kısmını yine gereksiz uzattım hemen susuyorum.

Austenzede gururla sunar..
Gurur ve Önyargı karakterleri, asalarınızı hazırlayın Hogwarts'a giriyoruz yelpaze de olur..
Hiçbir işe yaramadığıma yemin ederim..

Mrs Bennet/ Profesör Trelawney

 

Bayan Bennet büyü dünyasında olsaydı bence Profesör Trelawney olurdu. Kadın gökyüzünde tek kara bulut yokken yağmurun yağacağını tahmin edip Jane'i Bingley'lerde yatıya kaldırmayı başarıyor daha ne diyeyim. Hem klasik İngiliz çayının yapraklarına bakıp bakıp kızlarının evlilikleriyle ilgili ne de güzel kehanetlerde bulunurdu tatlı tatlı değil mi? Profesör Trelawney herkesi ölü görmeye bayılıyordu Bayan Bennet da herkesi evlendirirdi ama önce kendi kızları!!

Mr. Bennet/ Profesör Dumbledore

  

Hafif kaçık ama hikayenin deha ismi sizce oklar kimi gösteriyor? Gerçi Bay Collins'le Bay Bennet arasında karar vermek oldukça güçtü ama :D Şaka şaka. 

Mr. Collins/ Gilderoy Lochart

 

Hadi içinizden kahkaha attığınızı itiraf edin. Ruh ikizi değiller mi? Gilderoy Lochart'ın Sihirli Ben diye kitabı vardı Bay Collins'de herhalde 'Leydi Catherine'in En Sevdiği Ben' falan diye bir kitap yazardı. Ama Lochart kadınları etkiliyordu Bay Collins'le ne alaka diyeceğinizi duyar gibiyim Bay Collins biraz aşk iksirine hayır demezdi diye düşünüyorum böylece bu ufacık sorunu da çözmüş olurdu.

Charlotte Lucas/ Luna

 

Luna Harry Potter serisinin 'tuhaf' karakterlerinden biri e Bay Collins'le evlenme kararını vermenin tuhaflık olmadığını iddia edemezsiniz.

Leydi Catherine/ Dolares Umbridge

 

Hangisi daha korkunç karar veremedim vallahi. Leydi Catherine de öğrencilere işkence etmekte asla geri durmazdı diye düşünüyorum hele ki dadısız büyüyen ve küçük yaşta sosyeteye tanıtılan kızları asla kaçırmazdı herhalde. Umbridge ve Harry'nin "Asla yalan söylememeliyim" sahnesini hatırlıyor musunuz heh işte o Leydi Catherine'de "Asla yeğeninize abayı yakmamalıyım çünkü o kızınızla nişanlı" olurdu 

Caroline Bingley/ Voldemort

 

Caroline olsa olsa Voldemort olurdu ama daha Voldinin güçlü bir büyücü olmadan önceki halleri bakın bakın aynı endam, aynı perçem :D Ve ikisi de seçilmiş kişinin peşinde. 

Bay Wickham/ Ruh Emiciler

 

Mr ve Mrs Gardiner/ Mr ve Mrs Weasley

Lizzy'nin dayısı ve yengesi sevgili içimdeki yaz'a göre tam bir Moly ve Arthur Weasley'miş bana da çok mantıklı geldi o yüzden yazıyı güncelliyorum. Mr ve Mrs Gardiner Gurur ve Önyargı hikayesinin önemli karakterleri aslında Lizzy ve Darcy'nin birlikte olması onların sayelerinde denilebilir. Mr ve Mrs Weasley ise Harry'nin hayatında önemli bir yere sahip en önemlisi Harry onların sayesinde ilk defa sevilmeyi öğreniyor. Gardiner'lar ve Weasley'ler avucumuzun içine gerçek sevgiyi bırakıyorlar resmen doğalgazın asla işe yaramadığı evlerde ufo'dan yardım alan insanlar gibiler evet onlar hayatımızın ufo'ları hemen şindi karar verdim. :D

 

Daha önce de demiştim ikisinin de öpücüğü öldürüyor başka alternatif göremiyorum.

Lydia ve Kitty/ Padma ve Parvati Patil

 

Harry ve Ron'la Ateş Kadehi'ndeki Üç Büyücü Turnuvası açılış balosunda dans eden kızlar Lydia ve Kitty için biçilmiş kaftan bence.

Mary/ Petunia Dursley

 

Mary tam bir Petunia bence. Kız kardeşlerinden pek hoşlanmıyor ama bunun altında kız kardeşlerinin ondan bazı konularda üstün olma sorunsalı yatıyor. Mary Gurur ve Önyargı'da kendini sıkıcı konulara adarken Petunia son derece 'normal' görünmeye adıyor bence ruh ikiziler.

Jane/ Fleur Delacour

 

Burada bir boşluk bırakıyorum siz anlayın.


Bingley/ Ron

 

Ron tartışmasız herkesin kendini yakın hissettiği karakterlerden biri Bingley'de kendini herkese sevdirmeyi iyi beceriyor. İkisi de açık havada olmayı kitap okumaya tercih ederlerdi diye düşünüyorum.


Elizabeth/ Hermonie ya da Lily

Hermonie ve Lily ne alaka dediğinizi duyar gibiyim. Elizabeth Lily olabilir çünkü kardeşler arasında ikisi de farklı olan. Lily büyücü olmasıyla Elizabeth ise mantığıyla diğerlerinden ayrılıyor. Bence Elizabeth Lily olurdu. Ama Hermonie de zekası ve okuma sevgisiyle Lizzy'ye benziyor. Gerçekten Hogwarts'ta Bir Tarih'i Hermonie'den başka okuyacak biri varsa o da Lizzy olurdu. Hoş Lizzy biraz eğlenmek için okurdu büyük ihtimal ama neyse. Vallahi seçemedim siz karar verin.

Darcy/ Harry ya da Snape

Geldik en can alıcı karaktere Darcy Harry olurdu çünkü ikisi de "seçilmiş kişi" ikisi de herkesçe tanınıyor ikisi de kara büyüye karşı hayatta kalmış. Kafanız mı karıştı Voldemort/Caroline Avada Kadavra/Sosyal Statüyü kullanarak evliliğe zorlama. Kafanıza yattı hadi itiraf edin. E madem bu kadar eminsin Snape nerden çıktı diyorsanız. Elizabeth Lily olursa Darcy otomatikman Snape oluyor bunun Harry Potter serisindeki favori karakterimin Snape olmasıyla hiç ilgisi yok nerden çıkarıyorsunuz rica ediciim. Ama daha önce de söylediğim gibi "Always"le "I love you most ardently" ölümüne kapışır. 





Siz ne düşünüyorsunuz? Şu hiç olmamış şu, şu olsa daha iyi olurdu dediğiniz varsa lütfen yazın.

Muziplik tamamlandı.

6 yorum:

  1. Collins i görünce çığlık attım :D hepsi cuk oturmuş resmen bravo :D

    YanıtlaSil
  2. ah yine harika tespitler... ben ce lizzy nin yengesi ve dayısı bay ve bayan weasley olabilir :)

    YanıtlaSil
  3. Bir Darcy aklıma yatmadı ama diğerleri fevkalade olmuş :D Darcy neden aklına yatmadı diye sorarsan da şöyle ki Lizzy ve Darcy de ilk başta birbirlerinden pek hoşlanmıyorlardı Lily ve James de. Ama birbirlerini daha iyi tanıdıktan sonra iki çift de dünya evine girip mutlu oldular. Tabii Lily ve Jamesinki kısa sürdü bazı faktörlerden dolayı (Bknz. Snape). Haksız mıyım ama sevgili Austenzade? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok haklısın ben de zorladım Bay Darcy'de. Lily ve James de çok mantıklı ama ben Snape'i seviyorum diye biraz yanlı baktım galiba olaya. Söz konusu sevdiğim karakterler olunca objektif düşünemiyorum :D Bir de Harry Poter karakterleri deyince Harrysiz olmaz diye düşündüm Harry'yi işin içine sokunca karıştı her şey :D

      Sil