13 Ağustos 2017 Pazar

Jane Austen Temalı Duvar Yazısının Akıbeti

   Merhaba!

   Bundan 2 yıl önce yatağımın hemen önünde duran duvara bir yazı yazmıştım hatırladınız mı? Eğer hatırlayamadıysanız şuradan ulaşabilirsiniz.


   Duvara yazdığım ve Jane Austen'in en sevdiğim sözleri arasında yer alan "İnsan, ister erkek olsun ister kadın eğer iyi bir romandan zevk almıyorsa dayanılmaz ölçüde aptaldır" sözü bir sürü açıklamaya ve mahcubiyete sebep oldu. Meğerse akrabalarım Jane Austen'e hazır değilmiş bilememişim. Teyzeme, dayıma, roman okumayı sevmeyen arkadaşlarıma, kuzenlerime duvardaki yazının açıklamasını yapmak zorunda kaldım. Önceden anadili Türkçe olan insanların neden bu tarz şeyleri hep İngilizce ya da başka bir dilde yazdıklarını sorgulardım bir bildikleri varmış. Sizi o kadar iyi anlıyorum ki! Okumayı yeni yeni söken kuzenim okuma alıştırmaları için duvarı mı kullanmadı, bizde yatıya kalan ve yatağımı kendisine verdiğim arkadaşlarım Jane Austen siluetinden mi korkmadı, duvarın halini gören annemin temizlik hastası arkadaşları ufak çaplı krizler mi geçirmedi ne siz sorun ne ben söyleyeyim :D


   Allah'tan ülkece boya badanayı seven bir milletiz de bu sene ailemin evi boyatmaya karar vermesiyle olay tatlıya bağlanacak derken duvardaki yazıyla ilgili son yorum boyacıdan geldi. Duvara bakıp "burada ne yazıyo" diyen boyacıya kısık sesle içime içime sözü okudum sonra boyacı bana dönüp "ben hayatımda hiç roman okumadım demek ki söz beni bağlamıyo" dedi. Vallahi ne diyeceğimi şaşırdım siz ne düşünüyorsunuz? Neyse sonuç olarak mavi duvarı beyaza boyamaya karar kıldık boyacıya göre bu sene beyaz modaymış Ama iki senelik tecrübe beni yıldırır mı tabi ki bu çok iyimser bir düşünce. Şimdi duvara ne yapmaz diye düşünüyorum belki aynı formatta başka bir söz yazarım belki de fransızca bi şey ben de anlamam.

2 yorum:

  1. Austen temalı afilli mi afilli mi en sevdiğiniz sözlerden devam ediniz efendim, yılmayınız������

    YanıtlaSil