17 Ağustos 2017 Perşembe

Gurur ve Önyargı Masal Kitabı: Uğraşlar 5

Merhaba!

Ta taaa. Austenzede gururla beşinci uğraşlar yazısını sunar!

Daha önce yeğenime yaptığım tulumu hatırlayan var mı lütfen olsun çünkü ama hatırlamayan çok az azınlık için şuraya ilgili yazıyı bırakıyorum. Bir de fotoğraf bırakayım yazıyı açmaya zamanı olmayan ama asla üşenmeyenler için :)


Bu gördüğünüz tulum bilime ve gelecek nesillere hizmetimde attığım ilk adımdı. Amacım olan muhasır Bay Darcy'ler seviyesine yükselme'yi unutmamak adına 2. bir adım atmaya karar verdim ki başta TÜBİTAK ve NASA olmak zere herkes ciddiyetimi anlasın. 
Geçen sene 12 Temmuz'da doğan benim Geleceğin Bay Darcy'si olarak çağırdığım ama ailesinin pek de önemi olmayan bir isim verdiği yeğenim 1 yaşına girdi. Peki Austenzede de durur mu yapıştırdı eşik altı mesajı. 


Başlangıçta kolay gibi görünse de Gurur ve Önyargı hikayesini masal haline getirmek hayli zor oldu. Gerçi bunun sebebi 12 Temmuz'da vereceğim hediyeyi yazmaya 12 Temmuz'da başlamam olabilir ama bu önemsiz bir ayrıntı. Haddim olmayarak giriştiğim bu masal yazma süreci masal yazarlarının ne zor bir iş yaptıklarını anlamam ile sona erse de umarım yeğenim masalı anlayacak yaşa geldiğinde hediyem hoşuna gider. 


Çocuğa ağır gelmesin diye evlilik entrikalarını, miras meselelerini, sosyo-ekonomik ayrımları, toplumsal sınıf farklılığını falan çıkarayım derken baktım hikaye elden gidiyor. Ben de semboller kullanarak yazmayı uygun gördüm. Para yerine kitap, evlilik yerine dostluk sözcüklerini kullanmak gibi önemsiz değişiklikler yaptım. Böylelikle yeğenim küçük yaşlarda kitapların önemini büyüyünce de paranın önemini kavrar diye bir fikir geçirdim aklımdan tabi ama bunlar hep varsayım; kendi kendine gelin güvey olma bile olabilir ki bu ihtimali hasır altı etmeyi tercih ederim. Masal yazma sürecinde en zorlandığım diğer kısımsa kelime seçimiydi. Bir ara kalem elimdeyken müzik yarışmasında Arapça-Türkçe-Farsça karışık yorum yapan Bülent Ersoy gibi hissettim kendimi tabi kağıt kalem şok. 
Masal şimdilik Elizabeth ve Darcy'nin hikayesini kapsıyor ilerleyen yaşlarda diğer karakterlerin hikayelerini tek tek eklerim belki. 
Masalın tam metnini henüz sizlerle paylaşacak kadar özgüven sahibi değilim ama şöyle ucundan çıtlatayım diyorum. Resimleri de kendim çizdim ama yeğenime konuşma güncellemesi geldiğinde bunlarnebçimşeylerehehe falan derse biraz kırılırım tabi. 

Not: Bir çocuk masalının ismi Gurur ve Önyargı olamayacağından adını Bayan E. ve Bay D. koydum ama her şey olacağını varır sonuçta kader de diyemezsin Austenzede sen kendin ettin.


Dırınınım Bayan Bennet, Bayan Bennet, Bayan Bennet, Bayan Bennet ve Bayan Bennet.


Belki şu ağaçların arasında bir Bay Darcy vardır belkide kağıdın arkasında gözleri yaşlı bir Austenzedeğ


2005 yapımı filmdeki Lizzy'nin sahnesinin çakmasının çakması 


Ne yani gölden çıkan Bay Darcy olmayacak mıydı başlatmasınlar masalından


Mutlu son Darcy ve Lizzy dost oldular (Spoiler alert)


Hikayenin sonunda bir sürü "kitabı" oldu diye sevinen Bayan Bennet. 

Not: Malumunuz bu ara ünlü diziler yayınlanmadan İnternete sızdırılıyor ben de size benim için küçük bilim için büyük eserimden bir parçayı sızdırdım.

Not 2: Evet fotoğraflar net değil tam görünmüyor farkındayım bizzat ben bilerek ve isteyerek kimsenin baskısı altında kalmadan uzakta uzaktan kardeşime çektirdim ki UFACIK hatalarım görünmesin diye. 

Geçen sefer yazının sonuna yaptığım test usulü benim hoşuma gitti (bknz: mütevazılık) yineleyim diyorum ne de olsa hepimiz test usulü gazileri sayılırız şunun şurasında halden anlarız. Şık eleme yöntemi iyidir bu arada olmadı değer verin ya da şıkları deneyin hadi iyi geceler.

Siz ne düşünüyorsunuz?
a. Yat uyu Allahını seversen
b. Kesin ip var 
c. Nasa şok
d. Austenzedecim naptın sen bütün masal piyasası bu NADİDANE eser için birbirine girecek şindi
e. Güzel olmuş

Son not: Fotoğrafları çekmeye çalışırken uyutmak için yarım saat uğraştığım ama 10 dk uyuduğu için fotoğraf çekimime -beklenmedik- misafir olan benim Geleceğin Bay Darcy'si dediğim ama ailesinin pek de önemi olmayan bir isim verdiği yeğenim fotoğrafa girmesin mi Austenzede de bir bayram havası.


Tabi ki her standart teyze gibi fotoğrafta bebek haricinde ne var ne yok hepsini kaldırıp kitaplığın en üst rafına koydum. Masalı ona yazmış olmam masal kitabı adayı eserimle oynayabileceği anlamına gelmedi henüz bakıcaz daha :D




2 yorum:

  1. Masal yazma fikrini pek bir sevdim yalnız. Keşke Aşk ve Gurur'un günümüz versiyonu falan da yazılsa da okusak. İnşallah bir yazar akıl edip biz hayranları mutlu eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) günümüz versiyonu iyi bir fikir ama ben asıl bir Türk versiyonu olsa tadından yenmez diye düşünüyorum :D

      Sil