2 Ağustos 2017 Çarşamba

JaneAusten200-İstanbul

Merhaba!
Bu bir tarihe not düşmedir.
Jane Austen'in 200. ölüm yıldönümü için İstanbul'da bir 5 çayı etkinliği düzenlendi. 


E Austenzede de durur mu yapıştırdı akbilini metrobüs gişesine. Durumu biraz Jane Austenize etmek gerekirse; Zorlu D&R'da gerçekleşecek etkinliğe katılmak için toplamda 4 vesait kullanmam gerekti, yani akşama Bingleylerde yemeğe davetliyim ama bu yemeğe at sırtında ve yağmurlu havada gidiyorum da diyebiliriz. Hemen endişelenmeyin metrobüs benim şahsi tercihimdi yoksa annemin blog yazarlarının öldükten sonra daha popüler olma ihtimalini göz önünde bulundurduğu için beni zorladığı falan yok. Ama açıkçası yağmuru ben de tahmin etmiyordum. Metrobüsün ilk durağında kavga eden adamlardan biri diğerine tükürmek suretiyle kavgayı kızıştırınca İngiltere'nin o meşhur yağmurunun kötü bir replikasına maruz kalmış bulunduk tüm yolcular olarak.
Amağn ne bunları anlatıyorsun sadede gel ne konuşuldu diyorsanız yazının devamı söyleşiyle ilgili.
Jane Austen ve Adab-ı Muaşeret kitabının yazarları Özgür Çiçek ve Irmak Ertuna Howison'un hazırladığı söyleşide dünyada ve Türkiye'de yapılan etkinliklerle ilgili bilgi verildi, konu dönüp dolaşırken ucundan Bay Darcy'nin ıslak gömleğine deyiverdi(çok şey kaçırdığınızı tam bu noktada anlamış olmalısınız) sonrasında Jane Austen romanlarından, Jane Austen'la ilgili her şeyin büyük paralar dönen bir sektör haline gelmesinden, roman uyarlamalarından söz edildi. Ve kapanış.


Hayatımın En Güzel Akşamüzerileri listemde zirvede neyin olduğunu az çok tahmin etmişsinizdir.
Eğer 22 yaşındaysanız ve şehrinizde Jane Austen etkinlikleri düzenleniyorsa hayat güzelleşiyor demektir.
Son Bir Not: Söyleşi bitip metrobüse adım attığımda aklımdaki ilk düşünce şuydu akşam yemeğini Bay Darcy ile yedim fakat evde beni sofradaki patatesleri övmeyi önceki geceden aklına koymuş bir Bay Collins bekliyor.
Görünüşe Göre Son Değilmiş: Burada Bay Collins yerine aklınıza gelebilecek herhangi bir şeyi yerleştirebilirsiniz. Sorumluluklar, işsizlik, KPSS vesaire vesaire.
Vallahi Son: E kitabıma bir imza almadan oradan ayrılmayacaktım öyle değil mi daha torunlarıma anlatacağım.
EN AMA EN SON: Torun ihtimali düşük gibi geldi de gözüme yeğenlerime de anlatabilirim tam karar veremedim şindi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder