14 Ağustos 2017 Pazartesi

Jane Austen Bay Darcy'yi Neden Yazdı?

Merhaba!



Geçenlerde Northanger Manastırı'nın 2007 yapımı filmini izlerken aklıma bir şey takıldı. Jane Austen keskin mizahıyla ün yapmış bir yazar ve aslında çoğu insan romanları okurken içindeki hicvi göremiyor. Muslinden, romanlardan, mizahın iyisinden anlayan Bay Tilney'i izledikçe ister istemez acaba Jane Austen 'biznen alay mı geçiyor' dedim. Northanger Manastırı'ndaki Catherine sürekli okuduğu romanlarla ilgili hayaller kuran bir kızken Bay Tilney'i de hayalinde canlandırmış olma ihtimali çok uzak gelmedi bana. 




Peki ya Bay Darcy'ye ne demeli. Malikane kitabında Bay Darcy'yi ilk kez gören ana karakter içinden şöyle geçiriyor "yaratılmışlar dünyasının apayrı bir kategorisine aitmiş gibi görünüyor". Zaten Bay Darcy'nin iyi yanlarını bir tek Lizzy görmüyor muydu pek tabii Bay Darcy bir hiciv unsuru olabilir.




Bay Knigtley'den bahsetmiyorum bile. Attığı -bize saçma gelen- bir tweet yüzünden bile insanlardan nefret ettiğimiz bu dünyada Emma'ya akıl veriyor ve hatalarını anlayışla karşılıyor yetmiyor bir de Emma'nın hatalarının sebep olduğu düğümleri çözüyor. Master degree...




Bakın açık konuşalım Kaptan Wentworth hepimizin kanayan yarasıdır. Sen reddedil sonra parayı bul bir de aşkına sadık kal. Yok olacak iş değil kabul etmiyorum beni buna inandıramazsINIZ. Herkesçe benimsenen bir gerçektir dünya üzerinde parayı pulu sonradan bulan erkeğin hemen İnstagram'dan kız düşürmeye çalışması. (Kız düşürmek ne ayrıca kendimden utandım ama artık bu lügat kullanılıyor başka bir şey yazsaydım durumun vehametini tam açıklayamazdı.)


Sonuç olarak Jane Austen çekilin şuradan deyip kalemi eline alıp bir erkek nasıl olunur size göstereyim mi dedi yoksa kadınların idealize ettiği erkek özellikleriyle de mi dalga geçiyordu. Yani şimdi Bay Darcy'ye bakıp aşık mı oluyoruz yoksa yüzüne karşı kahkahayı patlatıyor muyuz? Annemin anneannesi böyle durumlarda zihin bulanık der. Benim durumunu şu an en iyi bu açıklıyor. 

Siz ne düşünüyorsunuz?

a) Bunlar ne saçma sorular ya kaç yaşındasın sen
b) Yat uyu bakalım sabah ola hayrola
c) Kesin ip var
d) Yaşıtların kim bilir kaç KPSS sorusu çözüp önüne geçti 
e) Haklısın Austenzedecim neden olmasın






8 yorum:

  1. Bence ilk dediğin olasılık. Yani açılın ideal erkek nasıl olur göstereyim demiş olabilir. Daha doğrusu o kısacık hayatında etrafında gördüğü ne kadar çeşit kadın-erkek ilişkisi varsa, ne kadar değişik erkek gözlemlemişse artık, bakmış gerçek hayattaki hikayeler hep mutsuz sonlu oluyor, oturmuş ulan bu erkekler aslında şöyle olsaydı bu işler de hep daha mutlu sonla biterdi diyerek almış eline kalemi.
    Yalnız Edmund Bertram'a hiç değinmemişsin, hadi ben acayip uyuz oluyorum ona da kitaba da ama cidden tüm Austencılar da mı öyle diye merak içindeyim :)
    Bir de Captain Wentworth konusunda kesinlikle katılıyorum. Yani bir Fitzwilliam Darcy bile gerçek olabilir, her an bir köşeden fırlayabilir ama Wentworth gibi bir erkek mümkünü yok bu dünyada doğamaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :) Edmund konusuna gelince kimse fark etmez sanıyordum ama siz fark etmişsiniz vallahi sevemeye çok çalıştım ama yok olmuyor Edmund ve Edward'a ısınamadım gitti ama kötü de hissediyorum yani bu durumdan da hoşnut değilim :D

      Sil
  2. Ahahaha çok beğendim yazıyı, çok eğlendirdin teşekkürler :) Sorunun cevabı benim için e çünkü söylediklerini çok ciddiye aldım ve aslında çok mantıklı geldi :D Austen yukarıdan bi yerlerden bize bakıp gülüyor olabilir bunlar ne biçim erkekleri beğeniyor diye :) Ayrıca Knightley hakkında yaptığın yoruma bayıldım, adamın karakteri beni her zaman kendine hayran bırakmıştır ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa aynı fikirde olmamıza sevindim bu düşüncede yalnız kalacağım diye hafiften tırsıyordum :D Ve ah Knightley... <3

      Sil
  3. Bence E. :D Ama umarım bunları yazma sebebi dalga amaçlı değildir. İdealar dünyasındaki erkeği yazmak istemiş olabilir, ideal erkek nasıl olurmuş gelin göstereyim seçeneği bana en uygun geleni. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dalga geçmek amaçlı değil :D şıklar olursa cevap vermek daha kolay gelir diye düşünmüştüm cevabınız için çok teşekkürler :) benim de kararım sürekli değişiyor vallahi her şey olabilir :D

      Sil
  4. Jane Austen hakkında çok çeşitli rivayetler var ama en yaygın olanı Sayın Jane'nin babasının kilisesine gelen bir kaptana duyduğu belki platonik umutsuz aşk. Erkeklerle iletişiminin kısıtlı olduğu söyleniyor, onlarla çok ilişki kurmadan gerçek erkeği tanıyamayacağına göre kendi aklındaki ideal erkeği yansıtmış ve bunların asla gerçek olamayacağını bildiği için de idealize ederken bilerek abartmış olabilir. Darcy bu grubun kesinlikle en tanınmış olanı ve zenginliği ile en çok beğenileni olabilir. Ama ben yine de Mr. knightley i tercih ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz spame düştüğü için yeni gördüm ve çok geç kalmış cevabımı veriyorum :D Söyledikleriniz mantıklı hatta Austen'in denizcilik söz konusu olduğunda duygusallaştığı ile ilgili bir şeyler okumuştum. Mr. Knightley cidden karakter olarak da çok iyi sadece Emma'ya karşı değil herkese karşı öyle Mr. Darcy ise dışardan biraz korkunç gerçek hayatta olsa sanırım ben de Mr. Knigtley'i tercih ederdim :D

      Sil