9 Şubat 2018 Cuma

Aşk ve Gurur ve Düğün Şarkıları

Merhaba!

Bir düğün salonuna gittiğinizde gelinle damat ilk danslarını ederken ne düşünürsünüz? Ben öncelikle 'acaba utanıyorlar mıdır oha herkes onlara bakıyor ben olsam şimdiye çoktan yer döşemesini öpmüştüm' diye düşünürüm sonrasında da acaba şarkıyı nasıl seçtiler diye düşünürüm gerçi çoğu zaman bu şarkıyı neden seçtiler diye düşünmekten kendimi alıkoyamam ama gönüller bir olunca kulakların kan ağlaması çok da önemsenecek bir ayrıntı değil sonuçta. E Austenzede de durur mu durmadı tabiğ ve Aşk ve Gurur karakterlerinin düğünleri bizim düğün salonlarında yapılsaydı acaba ilk dans şarkıları ne olurdu diye düşündü ve işte başlıyoruz. (Sosyoekonomik durumları gözardı ediniz rica ederim bu yazıda herkesler eşit)




Mr. Bennet - Mrs. Bennet

Bayan Bennet'ın dönemin en popüler ve herkes tarafından kullanılmış şarkısını seçmekten geri durmayacağı su götürmez bir gerçek olarak karşımızda duruyorken onlara seçebileceğim yegane müzik elbette; İrem Derici-Bu Şarkı Kalbimin Tek Sahibine..


Mr. Collins-Charlotte Lucas

Nereden geldi aklıma bilinmez ilginçtir bir keresinde gittiğimiz bir düğünde gelin ve damadın ilk dans müziklerinin ilahi olup olmadığı konusunda masadaki arkadaşlarımızla fikir birliğine bir türlü varamamıştık. Şimdi Bay Collins yazar yazmaz aklıma bu anı geldi ellerime engel olamıyor ve onlara Mustafa Ceceli'den Aşk İçin Gelmişiz'i seçiyor ve ekliyorum sevgili çiftler Mustafa Ceceli arada ilahi de söylüyor şarkıyı seçmeden gugıllamanızda fayda görüyorum ben misafirlerin iyiliği için söylüyorum canım hemen alınmayın maalesef aşk misafirlerin gözlerini de kör edecek kadar kapsayıcı bir duygu değil.


Lydia-Wickham

Bazen düğünlerde gelinle damat kral ve kraliçe edasında salona girer ve düğün şarkısı başlar onlar dansededursun biz masadakiler "kız bu ayrılık şarkısı değil mi" der ve birbirimize bakarız. Tabi birkaç dakika sonra evlenecek ve halihazırda evli olmayan çift şarkı seçimini yaptıysa bunu evli olmadıkları için "anlayamamalarına" verebiliriz çünkü bu çok normal evlendikten sonra mutlu hayatlarına ilk adımı ayrılık şarkısıyla atmanın garip kaçabileceği düşüncesi şöyle bir zihinlerini yoklayıp geçer muhakkak ama biz anlayışlı misafirler "evlenince anlarlar dur bakalım hele" deyip onları bağışlıyoruz el mahkum.
Bu sebeple konu Wickham ve Lydia'dan açılmışken nereden estiyse bu olayı yaşadığım düğün geldi aklıma Allahın işleri işte dolayısıyla o gün dinlediğimiz şarkıyı Lydia ve Wickham'ın düğün şarkısı ilan ediyorum Ferhat Göçer-Git.
(Lydia'nın düğün müziği için siz ne düşündünüz bilmem ama kına müziğinin "sonunda gelin oldum ya" olduğu konusunda hepimizin hemfikir olduğuna gönülden inanıyorum.)


Jane-Mr. Bingley

Bir keresinde gittiğim bir düğünde gelinle damat ilk danslarını yaparken bir saniye için acaba yanlışlıkla bir tv dizisinin içine mi düştüm diye düşünmüştüm. Yolumu kaybetmiş olabilirim yön duyguma hiç güven olmaz ama 300 kişiyle birden kaybolamayız ve etrafta da çekim ekibine benzer bir şeyler yok haklı düşüncelerinden hareketle doğru yerde olduğum kanısına varmam çok uzun sürmedi. Bu jönleri ışıltılarıyla kıskandıracak çiftin müziğini ben de Jane ve Bingley için seçiyorum Kenan Doğulu-Tencere Kapak.

Lady Catherine de Bourgh- x

Lady Catherine'in eşini tanıma şerefine nail olamıyoruz fakat çok da mühim olduğunu düşünmüyorum söz konusu bir seçim yapmaksa zaten bunu yapacak kişi Lady Catherine'den başkası olmayacaktır o yüzden gönlüm rahat. Lady Catherine Yiğidim 1'de olacak düğünü için Andre Rieu'dan And The Waltz Goes On gibi bir şarkı seçerdi diye düşünüyorum çünkü Lady Catherine'in müzik seçiminde bilgili olmadığı ama birazcık çalışsa ustası olacağı Gurur ve Önyargı'nın filmini izleyen herkesçe bilinen bir gerçek sonuçta.

Elizabeth-Mr. Darcy

NadidANe çiftimizin şarkı seçimi için diğer tüm çiftlerden daha fazla düşündüğümü tahmin etmişsinizdir. Bence Lizzy ve Darcy şarkı seçimini düğün salonu ekibinin EMİN ellerine bırakırlar bu çok mühim detayla ilgilenmeyi unutuverirlerdi. İlk dans şarkıları kötü olursa da Bay Darcy biraz kızarır Lizzy ise güler geçer bu neşeli anı da yanlarına kar kalırdı. Bence önemli nokta sizce Bay Darcy düğünde herkes onları izlerken dans etmeye ikna olur muydu dersiniz? (Aklımda Bay Darcy'nin "Dans eder misiniz?"  sorusuna verdiği "Zorunda kalmadıkça hayır!"  cevabı yankılanıyor.) (Bence düğün salonu ekibi Mustafa Ceceli'den Maşallah şarkısında karar kılardı aklı başında her insanın düşüneceği gibi) 




Yazının sonuna gelmiş bulunuyoruz bir Aşk ve Gurur ve'...nin daha sonuna geldik bu tarz yazıları okumayı seviyor musunuz ben yazarken vallahi kendi kendime eğleniyorum.

Benimle aynı fikirde olduğunuz ya da olmadığınız değiştirmek ya da eklemek istedikleriniz varsa yorum bırakmaktan kendinizi alıkoymayın rica ederim.







6 yorum:

  1. Kesinlikle bu tarz yazılarını okurken çok eğleniyorum ve sabırsızlıkla bekliyorum. Bu fikirler nereden aklına geliyor gerçekten tebrikler :) Düğün şarkılarına çok hakim değilim açıkçası o yüzden senin seçimlerine katılacağım sanırım, gayet iyi seçimler olmuş ahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok teşekkür ederim <3 <3 hep beraber eğlenmek hoşuma gitti :D

      Sil
  2. aaa sevgili austenzede ben senden bir de arabesk çift beklerdim :D çünkü çevremizde arabesk çiftlerde var :D bence bay ve bayan bennet'ın düğününde iki şarkı çalardı ki muhtemelen bay bennet bayan bennet'ın seçtiği şarkıyı beğenmezdi bu durumu da yaşadı çünkü bu insanlar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha hakikaten doğru arabesk çiftleri unutmamak lazım :D

      Sil
  3. Ben çok eğleniyorum senin yazılarını okurken. Lütfen yazmaya devam et.

    Bazı çiftlerin ilk dans şarkısı gerçekten çok alakasız oluyor. aklıma yaklaşık 10 yıl önce evlenen kuzenimin İbrahim Tatlıses'ten "Dertler deryasında kayık değilim, çok içmişim bugün ayık değilim." şarkısında dans edişi geliyor. Umarım kendi seçimi değildir de orkestranın azizliğine uğramıştır :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) orkestra komple depresyondaymış herhalde :D

      Sil