2 Şubat 2018 Cuma

Aşk ve Gurur ve Seçmen Şapka

Merhaba!

Bir an için Gurur ve Önyargı karakterlerinin büyücü dünyasında olduklarını düşünün, oradan düşünceleriniz hoop zıplasın hepsini Hogwarts öğrencisi olarak hayal etsin ve en sonunda zihniniz "Peki Seçmen Şapka onları hangi bölüme yerleştirirdi?"  sorusunda bir soluklansın ben de o arada biraz Seçmen Şapkacılık oynayacağım. Başlıyoruz!





Mr. Bennet

Seçmen Şapka Mr. Bennet'ın zekasını ilk saniyede fark ederdi bence. Zavallı sinirlerle başa çıkma becerisini göz kamaştırıcı bulacağı bir gerçek. E o güzelim kütüphaneye de yazık etmemek adına hemencecik karar verirdi; Ravenclaw!

Mrs. Bennet

Bayan Bennet'ta Mr. Bennet'tan birkaç saniye daha fazla düşüneceği kesin. Seçmen Şapka ilk gördüğü zeka pırıltılarından dolayı önce bir Ravenclaw'u düşüneyazardı bence ama çok geçmeden bu pırıltıların yalnızca evlilik entrikaları döndürmekten ibaret olduğunu anlardı. Seçmen Şapka'nın düşünceleri Hufflepuff'un yakınından bile geçmezdi ama Slytherin rüzgarı aklını yalayıp geçerdi. Tüm bu durumların toplamında elde kalan Gryffindor olurdu bence. Ee kızının iyi bir evlilik yapması için zatürre olma ihtimalini göze alma cesareti Seçmen Şapka'yı bile dumura uğratırdı.

Elizabeth

Seçmen Şapka Lizzy'nin başına yerleşir yerleşmez haykırırdı Gryffindor! Yeeeey (Gryffindor masasından alkışlar ve sevinç çığlıkları efekti) Bay Darcy'yle dalga geçebilme cesareti > birinci sınıfta esaslı tek bir büyü bilmeden yetişkin bir dağ trolünü yere sermek.

Jane

Evet evet sizin gibi benim de ilk aklıma gelen Hufflepuff'tı ama her yönüyle korkutucu olan dünyamızda ilk tanışmada herkesin safi iyi olduğunu düşünme cesareti göstermek çok da yabana atılır cinsten değil gibi geldi bana o yüzden gür sesle bir Gryffindor!

Lydia

Yoksa aklınızdan Slytherin mi geçiyor çok ayıp oraya daha layık bir sürü insan varken cık cık. Hem zaten evli kadınların Slytherin sinsiliklerine ayıracak vakitleri olmaz bir kere. Hem her şeyden zevk ve eğlence çıkarabilecek kadar -Wickham'la evlilikten bile- hayatı sevme cesareti tam Gryffindor'luların ağzına layık bir yürek yemişlik.

Kitty

Seçmen Şapka'nın "Hah bir Bennet daha!" dediğini duyar gibiyim. "Seni nereye koyacağımı biliyorum; Gryffindor!" Ama bence okulda Sırlar Odası söylentileri dolaşmaya başladığında Kitty'e göz kulak olun derim ben. Onda Tom Marvolo Riddle'a kapılacak potansiyel var çünkü sonra yok ben duymadım görmedim olmasın rica ederim.


Mary

Mary'nin kendini hiçe sayarak oluşturduğu sahte ideal insan Seçmen Şapka'yı kandıramazdı pektabi. Ama bildiğiniz gibi nadiren de olsa Seçmen Şapka'nın kişinin kendi kararını tayin hakkına saygı duyduğu Felsefe Taşı'nı izleyenlerce bilinen bir gerçektir o yüzden Ravenclaw!




Charlotte Lucas

Aslında ne yalan söyleyeyim duygusal olmayışı ve akılcılığıyla Charlotte bana ilk olarak Ravenclaw gibi gelmişti ama sonradan düşününce Mr. Collins'e, Lady Catherine'e gösterdiği tahammül tam bir Hufflepuff diye içimden geçirmeme sebep oldu. 

Mr. Collins

Hazır Charlotte'dan bahis açılmışken saygıdeğer eşinden devam etmemek olmaz. Büyük ihtimalle o içinde Lady Catherine'in şereflendirdiği bölüme gitme isteğini bastıramıyorken Seçmen Şapka da yerleştirecek hiçbir bölüm olmaması karşısında onu dinlemeye istemeyerek razı olurdu. Mr. Collins aslında Slytherin'e gitmeyi din adamlarına pek yaraşır bulmasa da ağman canıım Lady Catherine'le gelen düğün bayram.

Lady Catherine de Bourgh

Ne de olsa o bir safkan ve bence Malfoy ailesiyle uzaktan akraba olma ihtimali epey yüksek. E bize de Slytherin demek düşer hadi hayırlı olsun. Gerçi Slytherin'in bölüm kurucusu olamadığı için kırgınlığı aşikar olurdu ama eğer kurucu olsaydı da en iyisi olacağının bir gerçek olduğunu herkese anlatmaktan onu kimse alıkoyamazdı elbette.

Mr. Bingley

Eğer Jane için Bay Darcy'ye karşı çıkma yürekliliği göstermiş olsaydı klavyem ben engel olmaya çalışsam bile Gryffindor der sevenleri ayırmazdı. Ama el mahkum tok bir sesle Hufflepuff! Tam açık havada kitap okunmayacağının kimse tarafından iddia edilmeyeceği bir bölüm.

Caroline

Ssss Slytherin!

Georgiana

Hufflepuff! Zaten Georgiana kafasında kesin bir kararla oturmamış olurdu sandalyeye. Bir ara aile büyüklerinin hepsinin Slytherin'de olduğu ve kendisinin de oraya gidebileceği ihtimali gelmiş olurdu aklına ama çok üstünde durmazdı. Zaten Hufflepuff'lar buranın tam ona göre olduğundan söz açarlar o da bu fikrin doğruluğuna gönülden inanırdı. Çabuk ikna oluyor öyle değil mi :D

Wickham

Sssss Slytherin! Ama Slytherin'in safkan aileleri tarafından pek de hoş karşılanmazdı zaten o da çok geçmeden Ölüm Yiyenlerin soğuk ve ürpertici kollarında bulurdu kendini şüphesiz. 

Mr Darcy

Kapanışı Darcy ile yapıyoruz tesadüfe bakın. Minerva Mcgonagall ve Hermonie Granger'dan sonra Seçmen Şapka'nın en uzun düşündüğü kişilerden olabilir bence Mr Darcy. 
"Hmm..çok zor...çok çok zor" Seçmen Şapka Bay Darcy'nin "Slytherin olmasın" düşüncelerine karşın "Emin misin orada çok başarılı olabilirsin." derdi kesin ama yok Mr Darcy Gryffindor aslanının kahverengi gözlerinden etkilendi bir kere onu döndürmek ne mümkün. Şaka bir yana Derbyshire'ın yarısının sahibi olarak belki arada sırada serserice karar verme lüksüne sahip olsa da Lizzy'ye evlilik teklif etmek Godric Gryffindor'u bile tahtından eder. 

(Pek sevgili Godric, 
yazdıklarımı kişisel algılayacaksın diye ödüm kopuyor ama lütfen böyle düşünme. Hem kılıcın sayesinde Harry pek çok kez hayatta kaldı bunlar unutulacak cinsten değil ama Dumbleedor'un da keskin zekasını görmezden gelemeyiz. 
Her zaman senden yana Austenzede  xoxo.)


Austenzede hayal dünyasından bildirdi. Muziplik tamamlandı.


Not: Eklemek istedikleriniz, benimle hemfikir olduğunuz veya olmadığınız noktalar olursa düşüncelerinizi paylaşmaktan kendinizi alıkoymayın rica ederim.

Bir not daha: Resimler Pinterestten.









6 yorum:

  1. Yaaa o kadar beğenerek okudum ki yazını anlatamam. Twitterda paylaşımını görünce üstüne atladım desem yeridir. :D:D Harika şeyler yazıyorsun, yaratıcılığına hayranım. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok teşekkür ederim <3 hem Jane Austen hem Harry Potter barındıran yazılar yazmak beni çok mutlu ediyor sizin de beğenmeniz mutluluğuma mutluluk kattı :)

      Sil
  2. Çok eğlenceli bir yazı olmuş. Gülümseyerek okudum ama ben Darcy'i Slytherin'e seçerdim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi ben de çok gidip geldim ama sonunda dayanamadım :D

      Sil
  3. Bence kendini göstermeyi sevmeyen içe dönük hali onu gryfindoru kapısından döndürüyor. Üstelik tıpkı sevgili severus snapeimiz gibi soğuk,mağrur ve sevimsiz hatta kaba ve kötü görünüp aslında en başından beri onun haklı, iyi ve sadık olan olduğunu düşünürsek bence darcy tam bir slytherin. Hem gryifindorlu elizabethin slytherinli darcye karşı önyargısı da cuk diye oturuyor :)
    Fikrini de yazını da çok beğendim
    Sincerely yours

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle düşününce hakikaten Bay Darcy tam bir Slytherin :D çok teşekkür ederim

      Sil