3 Şubat 2018 Cumartesi

Paragraf Soruları ve Jane Austen

Merhaba!

Bu sene sınav senesi olanlar el kaldırsın ya da kaldırmasın siz bilirsiniz burası özgür bir blog. Ve size sıkı çalışma temponuza devam göstermeniz için buradan bir kucaklama gönderdiğimi de söylemek isterim çünkü buna ihtiyacımız olduğu kesin!
Bildiğiniz ya da bilmediğiniz ve şimdi öğrendiğiniz üzere ben KPSS hazırlığı içerisindeyim ve bu ikinci hazırlanışım. İlki de yıpratıcıydı ama hayatımda ilk defa böyle bir sınava ikinci kez hazırlanıyorum ve bunun psikolojik yükünün daha ağır olduğunu üzülerek belirteyim.
Her şey bir yana sürekli ders çalışmak zorunda olmanın verdiği vicdan azabı ve kitap okumaya fazla vakit ayıramamak beni bitiriyor. Hal böyle olunca elime edebi değeri olan ne geçse üç kere öpüp alnıma koyup onu yüksek bir yere kaldırıyorum. Paragraf sorularını bir çözüşüm var uzaktan bakan sürükleyici bir roman okuduğumu sanır. Ama vallahi helal olsun paragraf sorularının metinlerini hazırlayanlara. Bazen o kadar güzel cümleler oluyor ki kendimi kaptırıp altını çiziyorum sonradan soru çözdüğüm aklıma geliyor :D Bu kadar paragraf sorularından bahsetmişken bir arkadaşımın bana gönderdiği ve bu güne kadar gördüğüm Jane Austen içeren tek paragraf sorusunun fotoğrafını da buraya ekleyeyim de gözümüz gönlümüz açılsın. 



Siz de bu tarz sorular görürseniz bana göndermeyi unutmayın. 
Sınav senesinde olanlar sizde durumlar nasıl yorumlarda buluşalım! Ben bu aralar biraz sosyal hayat ve çalışma hayatı dengesini kurmakta zorlanıyorum sanırım. Ve bazen aniden "hiç gülmeyecek bu yüzü neden verdin bana yaağ rab!" isteği geliyor ama fazla yüz vermiyorum. 

2 yorum:

  1. KPSS'yi 3.girişinde kazanan biri olarak seni çok iyi anlıyorum. Sınava hazırlanma süreci psikolojimi bozmuştu. İstediğim kadar kitap okuyamamak beni daha kötü yapıyordu. Neyse ki o günleri atlattım. Umarım sen de bu sene atanırsın :-)

    Paragraf sorularını ben de severdim. Tabii bundan Türkçe öğretmeni olmamın da etkisi olabilir ama bazıları çok ilginç bilgiler içeriyor. Genel kültürümü geliştiriyorum diye düşünüyordum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım atlatırım ve umarım tekrar girmem gerekmez zira yıp ran dım :( iyi dilekleriniz için teşekkür ederim :)

      Sil