25 Şubat 2015 Çarşamba

Jane Austen'in Yüzüğü

  

Bu yüzük Jane Austen'e ait olduğu bilinen 3 parçadan biri. Bu fotoğrafa ne zaman baksam yüzüğün hikayesini merak ederim. Uzun zamandır böyle bir yüzüğe sahip olmak istiyordum. Hafta sonu bir mağazada Jane Austen'inkine çok benzeyen bir yüzüğe rastladım. O anki mutluluğumu anlatamam. Filmlerde geçen müzikleri dinlemeyi oradaki objelere sahip olmayı nedense çok seviyorum. Benim için bir şeyin anlamı olması onun maddi değerinden daha önemli sanırım. Sırf sevdiğim bir filmde geçiyor diye sevmediğim bir şarkıya bile sempati duyabilirim. Jane Austen'in yüzüğünü önceki senelerde çıkan haberlerden belki hatırlarsınız. Kelly Clarkson tarafından yüzük açık artırmada alınmıştı. Sonrasında Kelly yüzüğü Hampshire'daki müzeye bağışlamıştı. Yüzük Syrie James'in Jane Austen'in Kayıp Anıları kitabında da geçiyor. Hikaye doğru mudur bilmem ama yüzüğü Jane Austen'in aşık olduğu daha sonra servetini kaybetmemek adına zengin bir hanımla evlenmek için Jane'i terk eden adamın verdiği söyleniyor. İtiraf etmeliyim ki sırf bu yüzüğü alabilmek için onunla beraber pakette olan 3 yüzüğü daha almak zorunda kaldım hiç tarzım olmadıkları halde. Neyse buna deydi. İşte benim şu sıralar parmağımdan hiç çıkarmadığım Jane Austen yüzüğüm. 


Yüzüğün gerçek hikayesinin tam olarak bilinememesi beni asıl ona çeken şey sanırım. Neyse şimdilik hoşça kalın. Ben gideyim de yüzüğe bakıp bir kaç olası hikaye daha düşüneyim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder