20 Şubat 2015 Cuma

Bugün Aslında Dündü

         Kar tatilinde film izlemek yapılabilecek en güzel şeydir herhalde gerçi yağmur yağarken de eğlencelidir film izlemek, şimdi güneşli havada da harika bir şey olduğu yadsınamaz neyse canım özetle film izlemek güzeldir. Benim seçimim 1993 yapımı Bugün Aslında Dündü filmiydi. Film fantastik ögeler içerse de ben kendi hayatımdan pek çok ize rastladım.


  Hikaye ana karakterin sürekli aynı günü yaşamasını anlatıyor ve biz de "aynı günü bir insan nasıl farklı yaşayabilir"in cevabını alıyoruz. Aslında şöyle bir düşününce benim tüm günlerim de birbirinin aynı ve bunu değiştirmek için hiçbir şey yapmıyorum. İşin kötü tarafı bu monotonluğun bozulması ihtimali beni rahatsız bile ediyor. Hepimiz etrafımıza rutinimizden bir duvar örüyoruz ve her köşesine alışkanlık bekçilerini dikiyoruz. Filmde başrol ilk gününü hepimiz gibi yaşıyor yapması gerekenleri yapıp rutinde olmaması gerekenleri başından savarak. Her gün tekrar etmeye başlayıp işin rengi değişince yeni insanlar tanıyor, yeni yerler keşfediyor, yeni uğraşlar ediniyor, bazen kötülükler bazen iyilikler yapıyor. Bunları yapabilmek için bizim de aynı günü tekrar tekrar yaşamamız mı gerek bilmiyorum ama bir şeyleri değiştirmeli ve duvarlarımızın yerini özgürlüklerimizin almasına izin vermeliyiz. 



 Son olarak ben bu filmde olsaydım büyük ihtimalle piyano öğretmeninin para karşılığı evden kovduğu öğrencisi olurdum. Haydi keyifli izlemeler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder