20 Şubat 2015 Cuma

Gurur ve Önyargı

  Jane Austen'in ölümsüz eseri Gurur ve Önyargı'dan (bizde Aşk ve Gurur olarak çevrilmiş daha çok satsın diye) bahsetmezsek olmaz tabii ki! Romanı ilk defa 2006 yılında okudum ve kelimenin tam manasıyla büyülendim... Sonrası tahmin edebileceğiniz üzere her satırı ezberlemeye kadar gitti. Aslında klasik eserlerden her zaman korkmuşumdur, elime almadan önce bir düşünürüm ama bu kitap klasiklere bakış açımı değiştirdi. Öncelikle günümüzün nezaketten, duygudan, zarafetten yoksunluğunun yanında bu hikaye kalbime dokundu dersem yeridir. Nedendir bilinmez içinde biraz nefret olan aşk romanları hep daha çok beğenilmiştir. Sanırım aşktan sonra en belirgin hissettiğimiz duygu nefret olduğu için bu böyle. 



  Roman beş kız kardeş, onları sürekli evlendirmeye çalışan bir anne ve hep bir köşede oturup kitap okumayı düşleyen bir baba olmak üzere yedi kişilik Bennet, İngiltere'nin sayılı zenginlerinden Bingley ve Darcy ailelerinin etrafında dönüyor. Evlilik çağında beş kız ve zengin koca adayları etrafta olunca neler okuyacağınızı tahmin etmeniz muhtemel.  Uysal, yumuşak kalpli Bingley ve burnu havada herkesi kendinden nefret ettiren Darcy'nin kararlarını merak ediyorsanız mutlaka okuyun! Sizi Bingley'nin kız kardeşi Caroline konusunda uyarmalıyım. Kötü karakterlerin piridir kendisi ve hemen ekleyeyim nefret etmek serbest. Bununla birlikte Bay Bennet'la utanmak Bay Colins'le gülmek Jane'le umutlanmak Wickham'la sinirlenmek Mary'yle sıkılmak Lady Catherine'le korkmak da "serbest"ler listesinde. Keyifli okumalar...
Not: Caroline'ı tanıdıktan sonra kendi hayatımda kimden nefret ettiysem ona Caroline lakabını taktım. 
Bir not daha: eğer ben bu romanın içinde olsaydım büyük ihtimalle Bay Darcy ve Lizzy'nin ilk danslarını yaptıkları salonun yer döşemesi olurdum.

4 yorum:

  1. bayıldımmmmmm :) ne kadar güzel bir anlatım olmuş.... :) en güzel zamanda bay darcy ni bulman dileği ile :)

    YanıtlaSil
  2. kitabın hangi yayım evine ait olduğunu bilen var mı?:)

    YanıtlaSil