25 Şubat 2015 Çarşamba

Aşık ve Gururlu

  Merhabaa!!

     Aşk ve Gurur filmini izleyip romanını da okuyunca artık hiçbir aşk hikayesi bana güzel gelmezken internette bu kitaba rastladım. Tabii ki başta biraz ön yargıyla yaklaştım. Daha sonra kitabı D&R'dan buldum ve başladım okumaya. Elimden bırakamadığım bir kitaptı gerçekten. Gurur ve Önyargı'yı okumayanların da rahatlıkla okuyabileceği bir kitap. Hikaye Gurur ve Önyargı'dan yola çıkılarak oluşturulmuş ama günümüze uyarlanmış hali. Dergi yazarı olan Jasmin'in hayır amaçlı bir Aşk ve Gurur uyarlaması oyununda Elizabeth rolü almasıyla başlayan olaylar, kızımızın Bay Darcy rolündeki Harry'den nefret edişiyle sarpa sarıyor. Yazarın karakterlere aslındakine çok benzeyen isimler vermesi hoşuma gitti. Tabii eski dönem tadını vermiyor ama günümüzde Bay Darcy ve Lizzy nasıl olur diyorsanız mutlaka bakmalısınız. Hele ki Aşk ve Gurur'u replikleri ezberleyecek kadar çok izlemişseniz sizin için bir hava değişimi olur :) Kitaptan bir alıntıyla sözlerimi sonlandırıyorum "Mango bir erkek gibidir... Çünkü içini açmak için çok fazla uğraşırsın ve içinde bulduğun taş gibi bir kalp olur."



Not: Eğer ben bu romanda olsaydım oyun seçmelerinde seçilmeyen oyuncuların tiyatrodan çıkarken çöpe attıkları oyun metni olurdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder