16 Aralık 2018 Pazar

Romantik Komedi Filmler Dosyası

Merhaba!
Kış aylarının ve tatillerin vazgeçilmez etkinliği film izlemek üzerine bir şeyler yazmak istiyorum. Biliyorsunuz ki deliye her gün bayram olduğu kadar işsize de her gün tatildir. Ölmemeye çalışmak ve kitap okumak dışında seçenekleriniz arasında bir de film izlemek var. Bu kadar.. listenin sonu!

Ben genelde ruh halime göre her film türünü izlerim. Tür ırkçılığı yapmam. Gerçi korku filmleri hariç. Halet-i ruhiyem hiç korkmak istemedi bu güne kadar. Korkusuz olduğumdan değil bu arada yanlış anlamayın. Korku benim her zaman birincil duygum sanırım. Mutlu olsam da korku+mutluluk, heyecanlı olsam da korku+heyecan oluyor bende genelde. Ağmaan korkusuz olacağım da ne olacak kahraman mı olacağım! 

Bu arada sonunu düşünen kahraman olamaz basmakalıp yargısına ifrit oluyorum. Bir sorun bakalım sonunu düşünen kahraman olmak istiyor muymuş. Belki yazar olmak istiyordur, çok da iyi olur ayrıca. Sonu mantıklı biten eserlere imza atar. Ne diyorum ben yahu.

Sebeb-i ziyaretimize gelirsek, ilkokul yıllarımdan beri izlediğim ve sevdiğim bazı romantik komedi filmleri listeleyeceğim burada. Belki izlemek istedikleriniz olur içinde. Malum ara tatil de yaklaşıyor. Hem ben de bu filmleri hatırlamış olurum.

Uyarı: Filmlerin bazılarını seneler öncesinde izlemiştim. O yaştaki beğenilerimle şimdikiler arasında dağlar var. Tamam dağ olmasa da küçük tepeler vardır kesin. 

Şimdilik sadece çerezlik tabir edilen filmlerden bahsedeceğim. Şu sıralar küçük dertlerin (hayatının aşkını bulmak gibi) olduğu filmler izlemek bana iyi geliyor. Biraz da mutlu son ihtiyacım var. 

Bu filmleri şey gibi düşünün, vitamin takviyesi! Doğal yollardan hayatınızda yok, dışarıdan temin ediyorsunuz.

Çok konuştum affedin. Ben filmlerle ilgili kısa yorumlar da yapacağım. Konularına çok değinmeyeceğim tema zaten hemen hepsinde aynı. Bu filmlerin ortak özelliği IMDB'den 5.5-6 civarı puan almaları :D Olsun. Sıralamayı önemsemeyin ben aklıma gelenleri sırasız olarak yazacağım. Teşekkürler. 


1- Mesajınız Var (You've Got Mail)


Dünyanın en güzel filmi desem abartmış olur muyum acaba ya? Ama size şu kadarını söyleyebilirim en klişe tabirle sıcacık bir film. İçinde eser miktarda Jane Austen de var ki tek başına bu bile filmi iyi yapıyor. Konu kısaca birbirinden nefret eden iki kitapçının arasında geçenler. Baya kısa oldu :D

2- Tatil (The Holiday)



Yine "sıcacık" bir film daha. Film kendi hayatlarına tahammülleri kalmamış 2 kadını anlatıyor. Bu iki kadın bir uygulama sayesinde belirli bir süreliğine evlerini değiştiriyorlar ve olaylar gelişiyor.

3- Sevginin Bağladıkları (Sleepless In Seattle)-1993


1990-2010 arası tüm iyi romantik komediler çekilmiş sanırım. Bu diğer filmlere göre daha sakin ama ben bayılmıştım. Siz de bekliyorsunuz değil mi? O zaman yapıştırıyorum! Sıcacık bir film. Hayatında bazı olumsuzluklar olan bir adamın radyoculuk yapmaya başlamasıyla olaylar gelişiyor. Keşke vaktim olsa da izlesem. Şaka şaka. Yaşıtlarımda iş ben de boş vakit!

4- Büyülü Çift (Kate and Leopold)-2001


Bay Darcy'msi bir adamın kendi zamanından birden 2001'e gelmesiyle olaylar gelişiyor. Her şeyi bırakın bu film sadece Leopold(Hugh Jackman)'un zarafeti için bile izlenir.

5-Keşke 30 Olsam (13 Going On 30)-2004


Romantik komedi denince ilk akla gelen film bu sanırım. Enfes bir klasik(!) :D 13 yaşında arkadaşları tarafından küçük düşürülen bir kızın tüm kalbiyle yetişkin olmayı dilemesi ve dileğinin kabul olmasıyla başına gelenler. 

6- Bir Alışverişkoliğin İtirafları (Confessions of a Shopaholic)- 2009


İflah olmaz bir alışveriş bağımlısının borç batağına düşmesiyle başına gelenler. Eğer alışveriş yapmayı azıcık bile seviyorsanız bu filme bayılırsınız.

7- Benimle Evlenir Misin? (27 Dresses)- 2008



Hayatını nedime olmaya adamış birini düşünün. Hem de bu işi severek yapıyor. Peki ya kendi hayatı ne olacak. Çok eğlenceli, yüksek tempolu bir film.

8- Gezgin Pantolon Kardeşliği (The Sisterhood Traveling Pants)- 2005


Bu filmi abartmıyorum 3435 kere izlemişimdir. İlkokulda eve gelir gelmez hemen açar izlerdim. O zamanlar hayatın bir filmi 3435 kere izlenemeyecek kadar kısa olduğunu bilmiyorum tabii. Şimdi izlesem ne düşünürdüm acaba ama o zamanlar eriyordum :D Birbirini çok seven 4 kız arkadaş bir gün bir pantolon deniyorlar ve farklı vücut ölçülerinde olsalar da pantolon hepsine uyuyor. Ve olaylar gelişiyor. Filmin ikincisi de var ama aşırı tavsiye etmem yine de meraktan izlenir.

9- Denizden Gelen Kız (Aquamarine)- 2006


Bir gün bir fırtına kopar ve bir deniz kızı bir evin havuzunda mahsur kalır onu 2 genç kız bulur ve olaylar gelişir. Filmde biraz ergenlik sıkıntıları vs. de var. Aman ben bıkmışım ergenlikten diyorsanız geçiniz olsun çerezlik izlerim diyorsanız bakınız.

10-Bir Külkedisi Masalı (A Cinderella Story)- 2004



Adından konusu anlaşılmakla birlikte hala bu filmi izlemeyen kaldı mı bilmiyorum ama ben yazayım yine de. Chad Michael Murray'e burada hayran olduğumdan mütevellit Trendy dergisi almışlığım vardır sırf onun için :D

11- Yeşil Kart (Green Card)- 1990


Oturum almak isteyen kaba saba bir adamla bekara ev vermedikleri için bir kocaya ihtiyacı olan çevreci kadının hikayesi. Nasıl anlattım ama :D Düşük tempolu fakat SICACIK :D

12- Aşk Rehberi (My Life is Ruins)- 2009


Yaa bu filmdeki başrol kadının kişiliğini kendime benzettiğim için sevdim sanırım ama film bitince şey gibi hissediyorsunuz her şeyi yapabilmek mümkün! Bende etkisi 2 saate geçti gerçi.

13- 50 İlk Öpücük (50 First Date)- 2004



Hah bir klasik daha! Bunu izlemeyen de millete ben romantik komedi severim demesin canım (!) :D Bana göre bu filmin konusu bir adamın sevdiği kadın için yapabileceklerinin sınırını gösteriyor. Hem komik hem iç buruyor.

14-Cennet Gibi (Just Like Heaven)- 2005



Bir hikaye bitmemişse onun önünde ölüm bile duramaz. Bu da klasiklerden sayılır. Harika bir film.

15-Hayatım Yalan (Just Go With It)- 2011



Adam Sandler'ın en çok güldüğüm filmi bu sanırım. Sürekli evli olduğunu söyleyerek kadınları kandıran ve onlarla tek gecelik ilişkiler yaşayan bir adamın aşık olması ile yalanının ayağına dolanmasının hikayesi :D Tek cümleyle özet!

16-Gerçek Öpücük (Never Been Kissed)- 1999



Muhabir olan Josie'nin bir haber için öğrenci kılığında tekrardan liseye başlamasıyla başına gelenler. Tatlı bir film.

17-Tesadüf (Serendipity)- 2001



Tam yılbaşı yaklaşırken izlemelik film. Yeni yıl ruhu taşıyor. Birbiriyle ilk tanışmalarından sonra bir sonraki görüşmelerini kadere emanet eden bir çiftin hikayesi.

18-Aşk Mektupları (Letters To Juliet)- 2010



Renklerine bayıldığım bir film. Esas kızımız bir mektup buluyor ve aşkın peşine düşüyor tabii biz de onun peşine!

19-Aşk Tutkunu (Addicted To Love)- 1997



Eski sevgililerinden intikam almak için biraraya gelen bir kadın ve adamın hikayesi. Düşük tempolu fakat eğlencelik.

20-Umut Işığım (Silver Linings Playbook)- 2012



Kendilerini iyileştirmeye çalışan bir kadın ve erkeğin hikayesi. Bradley Cooper ve Jennifer Lawrence'a hafif kafadan çatlak rolü çok yakışmış :D Filmin afişini hep görüyordum ama beni hiç çekmiyordu. Her "mutlaka izlenmesi gereken filmler" listesinde karşıma çıktığı için bir şans vermem gerektiğini düşündüm ve iyi ki de vermişim diyorum. 



Bu kadar! Aslında çok fazla bu tarzda film izledim ama bunlar en beğendiklerimdi. Siz hangilerini izlediniz ya da izlemediniz? Bana önerebileceğiniz film varsa lütfen yazın. Biliyorsunuz ziyadesiyle işsizim :( Bu blogun adını ziyadesiyle işsiz falan mı yapsam napsam?









12 yorum:

  1. Çoğunu izlemiştim izlemediklerimi de not ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Satırları okurken o samimiyeti baya bi hissettim :) ilaç niyetine alınan romantik komedileri ben de çok severim. Listedeki favorim açık ara "Letters to Juliet" bir de bu listeye gideceğini düşündüğüm filmler var onlar da "Leap Year" ve "Prince and I" eğer izleyecek olursan iyi seyirler sevgili Austenzedeciğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leap Year'ı izlemiştim manzaralar şahaneydi! Prince an I'yı izlemedim ama hemen listeye alıyorum. Zor zamanlar için olan listeme :D :D

      Sil
  3. Cogunu izlemisim ben de. Guzel bir yazi olmus. Ben de issizim ama vaktim yok deyip duruyorum. Ders calisma zorunlulugu maalesef. Kendi kendine ders plani yapmak asiri stresli bana gore. Tum issizlere is dileyerek yorumu sonlandiriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçen sene boyunca kpss çalışmış biri olarak ders kelimesini bile duymaya tahammülüm kalmadı :( AMİİN!

      Sil
  4. Just like heaven; Marv Levy'nin "Keşke Gerçek Olsa" isimli romanından uyarlanmış bir film ve "Sizi Tekrar Görmek" isimli ilkinin devamı olan 2.bir kitap da var aslında. Film çok güzel olsa da hikayenin derinliği için kitapları okumanızı tavsiye ederim.💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bilmiyordum bunu merak ettim şimdi, teşekkürler :)

      Sil
  5. Çok güzel filmler önermişsin. Yarısını izlemişim, izlemediklerimi de not ettim izleyeceğim. Cennet Gibi, Tatil, Umut Işığım ve Benimle Evlenir Misin benim favorilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim umarım diğerlerini de beğenirsin :)

      Sil
  6. Önerdiklerinin hepsi çok güzel:)Favorim Letters to Julliet ve Keşke 30 olsam.Ben de naçizane şu filmleri öneririm, izlemediysen:
    Hayalet Sevgililerim, Larry Crown, Elizabethtown, Love Actually,Mamma Mia, Söz ve Müzik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinizden Hayalet Sevgililerim ve Larry Crown'u izlememişim sadece listeye alıyorum, teşekkür ederim :)

      Sil