6 Mayıs 2015 Çarşamba

Leydi Susan

Merheba!!


Geçenlerde yine mutsuzluktan ölürken İnternet'te Jane Austen'in Leydi Susan romanının çevrildiği haberini gördüm ve sabahı zor ettim ertesi gün kitabı aldım ve başladım okumaya. Aslında mektup şeklinde yazılmış romanları pek sevmiyorum ama Jane Austen söz konusu olunca bu görüşüm kitap sonunda yerle yeksan oldu. Romanın baş karakteri gerçekten kötü :D Ve romanı ilgi çekici kılan da bu. Alışılagelen iyilik meleği baş karakterlerin çok dışında. Roman çok akıcı elinize alınca biraz da zamanınız varsa tek solukta okuyabilirsiniz. Burada aşık olunacak bir karaktere rastlamadım :D bu da mektuplardan kaynaklanıyor olabilir. Kitabın kısa olması sebebiyle tadı damağında kalmak deyimi benliğinizde vücut buluyor. Kurnaz bir dul kadının maceralarını Jane Austen  nasıl anlatır merak ediyorsanız mutlaka okumalısınız. Kitabın sonu yine malumunuz Jane Austen tarzı mutlu son. Ona sonsuz teşekkürler bu kadar kötü şeyin arasında bize mutluluğu unutturmadığı için. Ve bir temenni Allah bizi Leydi Susanlarla karşılaştırmasın arkadaşlar :D



Kitaptan alıntılarla yazıya son veriyorum şimdilik hoşça kalın :)
- Halihazırda iyi giden hiçbir şey yok.   (ne güzel özetlemiş canım benim :D)
-Kibir ile ahmaklığın birleştiği yerde bilinmeye değer bir sır olamaz. (da insan merak ediyor onu napcaz :D)
-Zaten birini sevmek istemiyorsanız her zaman bir bahane bulursunuz. ( ımm kem küm :D)

Ve son alıntı. Tam da çizimlerim için iltifat aldığım bir günün akşamında bu satırları okudum evet şaka değil bu tesadüf beni şaşırttı e tabi biraz da acıttı :D


Ve bu sefer gerçekten son :D ben bu romanda olsaydım eğer büyük bir ihtimalle Leydi Susan'ın uydurduğu hikayelerden biri olurdum.

6 yorum:

  1. Jane'nin çevrilmeyen bir kitabı olduğunu bilmiyordum. Çok meraklandım, dul bir kadının başrol olmasıda çok ilginç. Austen genç kızlarla özdeşmiş kafamda. En kısa sürede alıp okumalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende de aynı algı vardı ama bu kitap da mükemmel hemen okumalısınız :)

      Sil
  2. Naçizane bir öneri olarak, bloğuna muhakkak Linkwithin eklentisi ekle. Yazının altında çıkan Bunlarda İlginizi Çekebilir yazısının oluşmasını sağlıyor. Blog istatistiklerine çok ciddi bir faydası var. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler öneri için dikkate alacağım :):)

      Sil
  3. "Zaten birini sevmek istemiyorsanız her zaman bir bahane bulursunuz." Ne kadar doğru. Tabii tam tersi de öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevmek zaten bütünüyle bencil bir duygu o yüzden -Jane Austen'in de dediği gibi- her zaman affetmemiz gerekiyor insanın kendine bile açıklayamadığı zamanlar oluyor :D

      Sil