20 Mayıs 2015 Çarşamba

zamanda aşk

     Zamanda Aşk filminde şu cümle geçiyordu "bir kızın fazla güzel olması iyi değildir, zekasının ve mizah anlayışının gelişimini engeller bu." 


     Gerçekten "fazla güzel" olmadığım için ilk duyduğumda bu cümleyi sevmiştim itiraf ediyorum. Ama dün öyle bir şey oldu ki bu sözün gerçekten ne ifade ettiğini anlamamı sağladı. Fazla güzel kızların başka seçeneği yok arkadaşım! Olay şöyle gelişti bir grup çalışması yapıyorduk aramızdan bir kız arkadaşımız (şu güzel olanlardan) espri mahiyetinde bir cümle söyledi ve sizi temin ederim sadece tebessüm ettirebilecek bir cümleydi! Grubun tüm üyeleri beklendiği gibi tebessüm ederken içimizden bir erkek arkadaşımız öylesine büyük bir kahkaha attı ki dönüp ne oluyor diye baktım :D Bu olaydan yola çıkarak söylemeliyim ki "fazla güzel" kız böyle bir cümleyle bile erkekleri güldürebildiğine göre neden daha zeki cümleler bulmak için kendini zorlasın ki! Neden kendini geliştirmek istesin ki zaten bunun için bir sebep yok. Herkes aksini iddia edebilir ama yaptığımız çoğu şeyi başkalarının takdirini kazanmak, toplum içinde beğenilmek, kabul görebilmek için yapıyoruz. Daha iyi üniversiteyi kazanabilmek için çalışmak, okulu birincilikle bitirmek, felsefi kitaplar okumak, belgesel seyretmek(!).. bunları kendimiz için yapıyoruz sen de ne saçmaladın demeyin. Hadi itiraf edelim kalbimizde küçücük bir nokta daha iyisini ve daha daha iyisini çevredekiler için istedi işte. Çevredekiler hayran olurken daha iyisi için motive oldu hırslandı işte! Yani demem o ki "fazla güzel" kızın zekasının ve mizah anlayışının gelişememesi onun suçu değildir! Toplum buna koşullandırmıştır onu. Düşünsene kendin olmanın rahatlığını yaşıyorsun ve çevrendeki herkes tarafından -bilhassa erkekler- kabul görüyorsun neden daha fazlası için kendini zorlayasın ki? :D Ben iyi not aldığım dersin ikinci sınavından mutlaka düşük not alırım sanırım kısmen bu da onun gibi bir şey. Kendini herhangi bir konuda iyi sanmanın getirdiği hafif aptallık halet-i ruhiyesi :D.
     Neyse konuyu toparlayacak olursak sık sık "fazla güzel" olmadığım için şükrediyorum ve evet abartmıyorum. Fazla güzel olmanın da bir yükümlülüğü beraberinde getirdiği dezavantajları var. Demem o ki bu gibi insanlara iyi davranın arkadaşlar çünkü bunu onlar değil toplum istiyor.  


dipnot: Zamanda Aşk mikemmel bir film mutlaka izleyin şiddetle tavsiye edilir! 
bir küçük not daha: eğer ben bu filmde olsaydım başta bahsettiğim cümleyi söyleyen kadın olurdum yani lütfen öyle olsun çünkü :D

2 yorum:

  1. bir türlü izleyemedim şu filmi.. her hafta niyetleniyorum ve her hafta başka bir film çıkıyor.. keşke birisi oturtur zorla izletse.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hemen izleyin pişman olmayacaksınız :) ben tekrar tekrar izleyebilirim o derece :D

      Sil