11 Ağustos 2016 Perşembe

Bay Darcy Üzerine Saçmalamalar

   Merhaba, aslında bu yazıyı birkaç saat önce yazacaktım ama annem 2-3 ton fasulye aldığı için onları ayıklayıp öyle geldim. Tam yazar olacağım kışa hazırlık münasebetiyle bi' gülme geliyo. Neyse, artık kışın yiyebileceğimiz fasulyeler dolapta olduğu için istikbalim güvende.

                                            

   Bugün aldığım kitabın kapağında şöyle yazıyor; "Neden mi yalnızım çünkü şahane erkekler kitaplarda yaşıyor." Açıkça ifade etmem gerekirse çok küçük yaşlardan beri hem yaşadıklarım hem gözlemlediklerim beni iflah olmaz bir feminist yaptı. (Gerçi son 2 aydır kadına uygulanan negatif ayrımcılık konularında konuşurken öfkeme yenik düştüğüm, ağzımdan köpükler saça saça konuştuğum ve sonu hakarete varan sözler sarf ettiğim için bu konuda konuşmama kararı aldım o ayrı.) Haliyle kadının her alanda etkin bir şekilde bulunması taraftarıyım. Cam tavanın canı cehenneme ama ne olur artık roman-senaryo vs.de erkek karakter oluştururken standart bir erkeği gözlemleyelim ya da bir erkeğe danışarak bu işi yapalım. Hayal gücümüze karşı bir miktar sert çıkalım ve cümlelerimizi mantığımızın şefkatli ellerine bırakalım. Biz bu işi beceremedik yani olmadı kabul edelim. Futbol ve politika üzerine üç beş yorumcunun sözlerini aralarında tartışmaktan başka konuşmayı bilmeyen erkekleri gözümüzde büyüttük bu su götürmez bir gerçek.

                                            


    Son zamanlarda maruz kaldığım her şeyi göz önünde bulundurursam ideal erkek kriterlerim yemeğini kendi başına yiyebilmesi, tuvalet eğitiminin önceden verilmiş olması, öz bakım becerileri gelişmiş olması ve tüy dökmemesi. Tamam kimi kandırıyorum birinci madde harici diğer tüm maddeler benim hayal gücümün nadiden mahsülleri.

                                               

      Bir ara çok kısa bir süre -ama çok kısa- Bay Darcy'nin gerçekten olabileceğine inandım yalan yok. Hani diyordum hiç olmazsa uzaktan falan görürüm. Ama şu an ben ve Bay Darcy meselesi Nasa ve uzaylıların varlığı kanıtlama arasındaki ilişkiyle aynı. Hatta geçenlerde Nasa uzaylılardan sinyal aldıklarını açıkladı kahretsin şu an skor 1-0 moraller bozuk. 

                                              

      Acaba tezimi bunun üzerine mi yazsam. Bay Darcy nedir? Nerelerde bulunur? başlıklı muazzam bir nitel çalışma. Deneklerin açıklamalarını görür gibiyim. 
       Denek 1: "Ben çok küçüktüm ve o zaman bizim yan binada onu sanki görür gibi oldum sonra bir toz bulutunun içinde puf diye kayboldu."
        Denek 2: "Aynısı benim eltimde var geçen yıl ameliyatla aldırdık biz onu."
        Denek 3: " Evvelki gece rüyama beyazlar içinde girdi mübarek bir zat zahir." 

vb. vb.

                                          .

          Hasılı Bay Darcy'ye dair ümitlerim şu an maki seviyesinde yazlar sıcak ve kurak kışlar ılık ve yağışlı. 

Not: Bu yazıya hangi görselleri eklesem diye düşündüm. En sevdiğim filmlerdeki erkek karakterlerin fotoğraflarına baktım sonra bi' sinir geldi ve içimiz açılsın diye çiçek resimleri eklemeye karar verdim. Gerçi sanmıyorum üç beş çiçeğin içimizi açabileceğini de neys.
           


8 yorum:

  1. Bi yazı ancak bu kadar tatlı ve akıcı olur devam edebilirdi daha sıkılmadan okurdum. dikkatli bakarsan olmayan otuziki dişimi görebilirdin oradan.gülüyorum ama ağlanacak halimize gülüyorum.��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunun beni ne kadar mutlu ettiğini anlatamam :) senin gibi bir insandan bu sözleri duymak çok güzel gerçekten :):) çok mutlu oldum ama acım içimde orası ayrı tabi :D:D

      Sil
  2. Yaaa bu yazına da bayıldımmm. :D Okurken sesli güldüm, özellikle ideal erkek kriterlerinde tuvalet eğitimi olması ve tüy dökmemesi konusunda. :D:D Bay Darcy gerçek olsun onunla evlenmesek de olur ya gerçek olduğunu bilmenin verdiği mutlulukla kendi köşemizde yaşar giderdik. ^.^ Son zamanlarda Kore dizilerine sardım, oradaki erkek karakterin çoğu o kadar duygusal, sadakatli, tuvalet eğitimi almış ve tüy dökmeyen cinsten ki kafamdaki çıta oldukça yükseldi. :D Tabii hiçbiri bir Mr. Darcy kadar çıta yükseltici değil <3

    YanıtlaSil
  3. Ben o bahsettiğiniz kore dizilerini izledikten ve tüm Jane Austen romanlarını okuduktan sonra bu blogu açmaya karar verdim oradan tahmin edin artık durumun vehametini :D Kadınlarımız ne de güzel yazıp çiziyorlar erkek karakterleri sonra çevremizdeki müsveddelere bakıp baş çevirmek kalıyor bizlere de :( Diğer yazılarda da beraber güleriz umarım :)

    YanıtlaSil
  4. Orda bir Darcy var uzakta ama çok uzakta yani bayagi bayagi uzakta teeee Jane Austen'in kafasinin içinde :) bence olaylar şöyle gelişti: austen dedi ki: lan madem ben evlenemiyorum banane o zaman siz de evlenmeyeceksiniz! başınıza bi Mr. Darcy sarayım ömrünüz boyunca olmayan birini arayın durun :)) yani sonuç olarak bence Darcy tamamen komplo teorisi ürünü, başka açıklaması olamaz yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsi dış güçlerin suçu bence de diyorlar bunlar gereksiz mutlu dur bi şunların hayatını alt üst edeyim de kendilerine gelsinler :D neyse gideyim de gurur ve önyargı okuyayım

      Sil
  5. Tam anlamıyla düşündüklerimi aktardın resmen! Bazen o kadar içim kararıyor ki(mesela şuan ve o çiçekler bile yardımcı olmadı) ben böyle mutluyum, belkide böylesi en iyisi diye düşünüyorum. Senin saydığın dört temel kriterin bulunması o kadar zor ki, bir insana bakıcılık yapacaksam lazım değil, ben kitaplarımla mutluyum moduna geçiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplarla mutlu olma düşüncesi o kadar huzurlu ki sanki başka bir şeye ihtiyacın asla olmayacakmış gibi :) bakalım yaşayıp göreceğiz herhalde :) benim gibi düşünenlerin olması içimi rahatlattı yorum için çok teşekkürler :)

      Sil