1 Ağustos 2016 Pazartesi

Jane Austen Uyarlamaları 2

Merhaba!

Daha önce Jane Austen eserlerinden ilham alınarak çekilmiş filmler/dizilerle ilgili bir yazı yazmıştım (Yazıya şuradan ulaşabilirsiniz). Bu yazıda doğrudan Jane Austen eserlerini konu alan filmlere ve dizilere yer vereceğim. İyi seyirler.


Aşk ve Gurur İle İlgili Yapımlar

1940 yapımı film:

                                    

- Film güzel güzel olması ama 2005 yapımı ile karşılaştırılınca izlemeseydim de olurmuş dedirtti bana. Bir de buradaki Bay Darcy'yi sevemedim ben. Açıkçası bir ara Bay Darcy'yi omuzlarından tutup sarsmak istedim ama Jane Austen'e saygımdan ses etmedim (!).  Filmi sevemememin en önemli nedeni de bu sanırım. 

- 1980 ve 1990 yapımı mini diziler de var fakat onları alt yazılı olarak bulmak mümkün değil en azından şimdilik.

1995 yapımı mini dizi:

                                    

- Şöyle söyleyeyim bu mini diziyi izleyince kitabı okumuş kadar oluyorsunuz. Zaten herkes tarafından en çok beğenilen yapım bu. Bay Darcy karakterini canlandıran Colin Firth'ün de etkisi olabilir tabii bu. Bence mutlaka izlemelisiniz.

2005 yapımı film:

                                    

- Jane Austen seven/sevmeyen, romantik film seven/sevmeyen çoğu kişinin beğenisini kazanan bir film mutlaka ama mutlaka izlemelisiniz. Kitabın konsantre edilmiş hali gibi adeta. Filmi izledikten sonra o döneme ait bir insanmışsınız gibi hissetmeniz muhtemel. (Yani bana öyle hissettirdi ama bence siz de hissedeceksiniz, buna çok emin gibiyim baya)

Emma İle İlgili Yapımlar

1996 yapımı film:

                                     

- Ben bu filmi çok sevdim. Romanı okuyup etkilenmemiş olsanız bile izlemekten zevk alabilirsiniz. Buradaki Bay Knightley de bence izlenmesi için sebeplerin en güzeli olabilir ya da olmaz neyse.


2009 yapımı mini dizi:

                                     

- Bay Knightley diyor susuyor susuyor susuğyorum. Neyse fazla da şeyapmiyim. Bu dizide en çok beğendiğim şey Emma'nın kıyafetleriydi :D Yine aynı olacak ama kitabı okumuş kadar oluyorsunuz.

2020 Yapımı Film:



Filmle ilgili düşüncelerime şuradan ulaşabilirsiniz.

Duygu ve Duyarlılık İle İlgili Yapımlar

1995 yapımı film:

                                     

- Bu filmi beğenme sebebim Albay Brandon'ı Alan Rickman'ın canlandırması. Benden de iyi film eleştirmeni oldu he. Şu filmleri sevip sevmeme sebeplerime bakın sanattan anlıyoruz vesselam (!) Alan Rickman'ın göz yaşlarına boğduran sevgisini bir kenara koyarsak (yani siz koyabilirseniz açıkçası ben gözardı edemiyorum :D) dizi gayet güzel. Kendime aynı diziyi 3 kereden fazla izlememe cezası vermemiş olsaydım yeniden izlerdim.

2008 yapımı mini dizi:

                                    

- Bu dizi de güzeldi ama Sense and Sensibility bende filmle özdeşleştiği için diziyi çok benimseyemedim.

Mansfield Park İle İlgili Yapımlar

1999 yapımı film:

                                    

- Eğer Mansfield Park romanını seviyorsanız bu filmi de seversiniz. Film biraz sessiz ve ağır ilerliyor buna rağmen güzel.

2007 yapımı film:

                               
                                   

- Dünya üzerinde izlemeye başlayıp bitiremediğim sayılı filmlerden. Bunun en önemli sebebi Fanny rolünü oynayan oyuncuya tahammül edememem. Onu gözardı edebilseydim belki filmi bitirebilirdim.

İkna İle İlgili Yapımlar

1995 yapımı film: 




- İkna'nın güzel bir uyarlaması ama ben yine de 2007 yapımını tercih ederdim.

2007 yapımı film:

                                   

- Bu filmi gerçekten beğendim. Bence Jane Austen seviyorsanız izlemelisiniz. Tabii ki Yüzbaşı Wentworth ile alakası yok saçmalamayın. Hiç Jane Austen okumadıysanız ve sadece romantik film seviyorsanız bile izleyin bence. (Bu filmle ilgili beni tek rahatsız eden başrol hanım kızımız Anne'i canlandıran oyuncunun saç modeli oldu.)

Northanger Manastırı İle İlgili Yapımlar

2007 yapımı film:

                                   

-Bu film de tekrar tekrar izlemek istediklerim ama kendime verdiğim söz nedeniyle izleyemediklerim arasında. Bu filmin ve romanın yeri gerçekten ayrı bende. Tilney karakteri en eğlenceli Jane Austen karakterlerinden biri bence. Tabii ki roman okumayı ve üzerine konuşmayı eğlenceli buluyorsanız. Bence mutlaka izlemelisiniz.


Aşk ve Arkadaşlık (Lady Susan)

2016 yapımı film:




-Filmle ilgili yazıya şuradan ulaşabilirsiniz. Lady Susan alışılmış Jane Austen karakterlerine hiç benzemiyor. Filmi izlemekten zevk aldım ben siz de "sevgili listenize" (Lady Susan'ın ifadesiyle) bir yararı olsun istiyorsanız taktiklere bir bakın derim ben(!)





-Yukarıda olan filmler ve diziler yalnızca izleyebildiklerim. Gördüğüm ama Türkçe alt yazısı olmayan bir sürü yapım var. Şimdilik bu kadar yazıyı sık sık güncellemek umuduyla hoşça kalın.

Not: Filmler roman uyarlaması oldukları için sanki konuları siz de biliyormuşsunuz gibi bir yazı yazmışım. Konuları da kısaca özetlemek iyi olurdu fakat ben özetleme işinde pek başarılı değilim. Bağışlayın rica ederim :D

4 yorum:

  1. Kısacık da olsa yorumlarını da ekleseydin keşke. Uyarlama yazın da çok makbule geçmişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda güncelleyeceğim. yazı güncellenince twitter adresimden haber veririm yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Çok güzel bir site . Elinize sağlık. Fakat bir yanlışı düzeltmek istiyorum. Duygu ve duyarlılıkla ilgili yapımlardan ilki yani 1995 yapımı olan mini dizi değil, sinema filmi. Hatta Kate Winslet bu rolüyle oscar' a ve altın küreye aday olmuştur. Düzeltirseniz çok memnun olurum.İyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Gözümden kaçmış başlığa dizi yazıp içerikte film demişim dikkatiniz için ayrıca teşekkürler

      Sil