18 Nisan 2020 Cumartesi

Karantina Evinizi Nasıl Alırdınız?

Karantina evinizi nasıl alırdınız? Evet bugün bu sorunun cevabı üzerinde hep beraber düşünelim istedim. Üzerinde düşünecek daha önemli bir konu bilmiyorum zira. 

Instagram'da rose_author isimli kullanıcının yaptığı Jane Austen temalı karantina listesi aşağıdaki gibi;


Pemberfield

Mr. Darcy
Miss Bates
Mrs. Elton
Edmund Bertram
Lucy Steele

Sizce de biraz acımasız olmamış mı? Sadece soruyorum. Tamam şindi övüyoruz, yüceltiyoruz, yeri geliyor göklere çıkarıyoruz, yeri geliyor göklerden indirmiyoruz ama herkesçe benimsenen bir gerçektir Bay Darcy'nin sohbet etmekten hoşlanmadığı. Onunla karantina nasıl olur ben bir duraksadım açıkçası. Lütfen beni Austenzede'likten atmayın rica ediyorum. Ben bu evde olsaydım Edmund ve Lucy'yi görmezden gelirdim kesin. Bayan Bates ve Bayan Elton aynı evde görüntüleniyorsa o silah patlar kanımca ama ben Bayan Bates'i arada dinler arada da dinlermiş gibi yapardım bir şekilde geçinir giderdik. Bayan Elton'ın çekinmesizliği karantinaya iyi gelebilirdi herkesi zorla kaynaştırırdı bence. Hatta Bay Darcy'yi bile arkadaş canlısı yapabilirdi bir süre sonra. 

Mansfield Manor

Fanny Price
Elinor Dashwood
John Thorpe
Mr. Wickham
Frank Churchill

Elinor, Fanny ve ben iyi anlaşırdık gibi geliyor ama Mr. Wickham'ın sürekli kendini acındırmasını yahut övmesini ne kadar kaldırabilirdik bilemiyorum. Frank Churchill'in karantinaya renk vereceği ise muhakkak. John Thorpe ise bu evde görmezden geleceğim kişi olurdu. 

Northwell Abbey

Mr. Tilney
Lydia Bennet
Mary Crawford
Willoughby
Jane Fairfax

Üff çok zor çok çok zor. Seçmen şapkayı göreve çağırıyorum ben seçemeyeceğim galiba. Mr. Tilney'den daha iyi bir karantina arkadaşı düşünemiyorum. Muslinden ve kitaplardan anlamak gibi harka özelliklere sahip bir birey sonuçta. Lydia neşe katardı karantinaya onu bile kötü göremiyorum. Willoughby de güzel Shakespeare okuyordu Allah için. Canımız sıkıldıkça ona da yüksek sesle kitap okuturduk. Jane Fairfax de bir köşede sessiz sedasız otururdu. Mary Crawford bile bu grubu bozamazdı bence.

Barton Wood

Marianne Dashwood
Elizabeth Bennet
Mr. Bingley
Mr. Knightley
Mrs. Jennings

En rahat karantina evi burası olurdu bence. Bu karantina evinden pozitiflik akıyor, neşe akıyor. Ben bu evi hak etmiyorum o kadar iyi.

Kellyncbury

Capt. Wentworth
Jane Bennet
Edward Ferrars
Catherine Morland
Henry Crawford

Bence en iyi karantina arkadaşı Yüzbaşı Wentworth olurdu. Denizcilik anılarını anlatır milleti eğlendirirdi. Hem zor şartlar altında hayatta kalmayı kimden öğreneceğiz tabii ki Keptınımızdan :D Ama Edward Ferrars mı geçiniz :(

Hartcross Park

Emma
Anne Elliot
Isabella Thorpe
Col. Brandon
Mr. Collins

Allahım sen koru. Bay Collins sabah akşam Fordyce'ın vaazlarını okumak isterdi herhalde. Emma'nın kaprisleriyle de uğraşılır mı bilemiyorum. Yine de bu evi seçsem Anne, Albay Brandon ve ben çok iyi anlaşırdık gibi geliyor ama Isabella'ya ne kadar tahammül edebilirdim bilemiyorum. 


Sonuç;

Eğer bir Austenzede'ye işkence yapmak istiyorsanız ondan kibarca Jane Austen'le ilgili herhangi bir şeyde seçim yapmasını rica edin. O kendi kendini imha eder nasılsa. 

Tamam çok düşündüm seçiyorum: Barton Wood!

Özür dilerim Bay Darcy, beni bağışla. Karantinadan sonra görüşürüz olmadı, bir ara... kahve içeriz.. hadi by.

7 yorum:

  1. Darcy sevdamdan hiç biyerde vazgeçemem, iki gün çatışır sonra orta yolu bulurduk sanki. ama Pemberley hanesine kimleri koymuşlar öyle :( Bi Edmund'u severim ama kurtarmaz beee.... tabii ki barton wood. hırs, ihtiras ve entrikalarla dolu bi karantina geçirmek istemeyen herkes barton wood seçmeli. ötesi akıl karı değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Pemberly'ye kasıtlı bir kötülük var :D kalplar Pemberfield akıllar Barton Wood'dan yana

      Sil
  2. Açık ara Barton Wood
    Hem belki Elizayla Darcy dedikodusunu yapardık

    YanıtlaSil
  3. Açık ara Barton Wood Hem belki Elizayla Darcy dedikodusunu yapardık

    YanıtlaSil
  4. Yazarın bütün kitaplarını okumadığım için bütün isimlere aşina değilim. Okuduklarım arasında da bazı isimleri unutmuş olabilirim :-) Ama Austen uzmanı sen olduğuna göre cevabına katılıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D:D o isimleri kafamda oturtmak çok zamanımı aldı unuturum diye korkmuyor değilim

      Sil