5 Nisan 2020 Pazar

2020 Yapımı Emma

Merhaba, 2020 yapımı Emma'nın arkasından atıp tutmaya geldim. Filmi çok negatif bir günümde izlediğim için normalde verilebilecek herhangi bir tepkinin 5 katını göstereceğimi şimdiden bildirir soranlara selam ederim.

Öncelikle bir açıklama istiyorum acaba ilk kim "ince maşayı bütün oyuncuların saçında kullanalım harika olur" düşüncesini ortaya attı? Alt üst renkli eşofman takımı giyip üzerine gece makyajı yapmanın garip karşılanmadığı bir dönemden birinin çıkıp hadi 19 yy.'ın giyim kuşamı ve saç modelleriyle dalga geçelim demesi iyi bir fikir olmayabilir mi acaba, sadece soruyorum.  (Yalnızca bir saç modeli üzerine bile bir paragraf yazdım haletiruhiyemdeki yıkımı oradan hesaplayın rica ederim.)


Tamam çok farklısınız, klasik eserleri alışılmışın dışında yorumluyorsunuz fElan. Ama bırakın da göstermelik de olsa iki centilmenlik görelim, yalandan da olsa zarafetin keyfini çıkaralım. Bazı şeyler de komik olmayıversin. Tamam içinizdeki "Jane Austen eserlerini her sene yeniden çekmeliyiz" isteğine gem vurun demiyorum. En klasik versiyonu her sene aynı oyuncularla yeniden çekseniz bile izleriz biz valla bak.

Durun araya bir adet güzel yorum sıkıştırayım da gaddar görünmeyeyim. Filmin renklerini beğendim, teşekkürler.

Ayrıca tam filmdeki karşımıza çıkan ilk dans sahnesinin de "abartılı" olduğunu görünce kahroluyordum ki Emma ve Bay Knightley'nin dans sahnesinin yakasını rahat bırakmışlar buna da sevindim.


Bay Elton'dan nefret edemezken Emma'ya gıcık olmaktan kendimi alamadım, Bayan Elton da yeteri kadar sinirlerimi bozamadı. Bu şey değil mi ya Stranger Things'deki upside down?


Postiflik bitti. Peki evlilik teklifi sahnesinden ne istediniz, eliniz de mi titremedi insafsızlar.

Tamam kendimi tuttum tuttum ama bir noktada patlamayacağımın garantisini de vermedim ya. (Evet önceki satırlardaki tavrım vakur halimdi.) O Bay Knightley ne öyle biri bana açıklasın lütfen ama. Bu şey demek gibi olmuş, hadi Süperman'i tekrar çekelim ama hiçbir süper gücü olmasın. Acaba normal bir insanın hal ve tavırlarına sahip bir Bay Knightley görmek isteyeceğimiz izlenimine nereden kapıldınız? Buna ne sebep oldu müsaade ederseniz çocukluğunuza inmek istiyorum. 


Ben bozuldum galiba ya bu aralar izlediğim/okuduğum hiçbir şeyi beğenemiyorum. When Calls The Heart dizisine başlayayım dedim ve ancak bir sezon dayanabildim. 

Neyse dünyanın sonunun gelmediği bir zamanda bu filmi tekrar izlemeye karar verdim. Filmle ilgili son kararımı o zaman vereceğim. Hadi görüşürüz.

4 yorum:

  1. Valla filmi izlemedim ama fotoğraflardan bile olmamışlığı hissediyorum. Bay Knightley'in saçlar başlar dağılmış görünüyor. Elbiseler çok abartılı. Klasikleri yeniden yorumlamayı bırakıp olduğu gibi çekseler keşke.

    Yazını okuyunca benim Emma dizisini tekrar izleyesim geldi ya :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kötü yapım bana da eskileri yeniden izleme isteği uyandırıyor :D

      Sil
  2. öncelikle blogunuzu yeni keşfettim ve bi roman gibi okuyorum şuan. 2020 yılında türkiye'de bir austen hayranıyla karşılaşmak nasıl bir mutluluk anlatamam. bundan sonra sıkı takipçinizim :)
    emma'ya gelince, en nazik şekliyle nefret ettim. tüm emma'lar bir köşesinden çocuksu ve komedik olsa da burdaki resmen karikatürize edilmişti. resmen hakaret saydım bu yapımı diğer austen adaptasyonlarına. tekrar memnun oldum. umarım sık sık yazarsınız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz :) 2020 Emma'dan nefret eden birini duymak güzel çünkü kendimi sorgulamaya başlamıştım :D yorumunuz için teşekkür ederim bu arada

      Sil