7 Ağustos 2018 Salı

Aşk Evliliği

Merhaba!

Birkaç sene evvel bu konu hakkındaki düşüncelerimin değişeceğini söyleselerdi onların yüzüne bakıp kahkaha atardım. İnanın bana bu hayatta başarılı olduğum pek az konu vardır ve kahkaha atmak o listede yok.
Konuya ortadan bodoslama girdim sanırım şimdi yavaş yavaş kıyıya geliyorum. Önceden mantık evliliği yapan insanları hep daha aklıselim insanlar olarak görürdüm ama şimdi düşünüyorum da aşk duygusunun etkisi altında değilken hiç kimsenin baskısı altında kalmadan evlenmeye karar vermek de ne bileyim affedersiniz serserilik. Ki aşk duygusunun muhatabının gözünü kör ettiği herkesçe bilinen bir gerçektir. 
Film replikleri paylaşan herhangi bir sayfaya bir kez olsun gözünüzün ucu değdiyse şu replikle muhakkak burun buruna gelmişsinizdir: "Evlenmek için delicesine aşık olmayı bekleyeceğim sanırım bu yüzden de evde kalacağım." Bu replik bana hep fazla romantik gelmişti ama şimdi anlıyorum ki Elizabeth'in cümlelerinden mantık akıyormuş.  


 (Kaynak: http://www.neokur.com/film/464/ask-ve-gurur/film-replikleri&inc=2789)

Bu zamana kadar sanatçılardan edebiyatçılardan çevremizde de -pek güven vermeyen- 3-5 kişiden duyduğumuz ama pek azımızın bizzat tanışma şerefine layık olduğu aşk duygusu insana yanlış kararlar verdirmesiyle halk arasında ün yapmıştır. Aşık olduğunu iddia eden birkaç kişinin de hayatta yapmam dediğim her şeyi bana yaptırdı dediğine çok kez şahit oldum. Bu tanımlamalardan yola çıkarsak yeri parmaklıkların ardı olması gereken bir duygu ama insanlar arasında bu duyguyu başımızın üzerinde taşımak hala moda. Hal böyleyken bilinç tam açıkken ve hala mantıklı kararlar verebiliyorken hoop bir sürü sorumluluk altına girmek üstüne üstlük davulla zurnayla... Yok arkadaşlar ben almayayım efendi gibi çeyreğimi takar ne kadar olabilirse o kadar mutluluğumu dilerim. Gerçi çeyrek de iddialı oldu gram altın yahut 100 TL  ekonominin hali de ortada 50 TL.
Son olarak başka bir kanayan yaraya dokunup satırlarıma son vereceğim ve siz bu satırları okurken benim fikrim muhtemelen değişecek. Genelde her yarım saatte bir olmakla birlikte bazen gün aşırı değişir. Bi' Hogwarts'ın merdivenleri bi' benim düşüncelerim ikisi de yer değiştirmeyi çok sever.
Bir akrabam geçen düğün gününde ağlamaları bağırmalı evden çıkma merasiminin videosunu paylaşıp "Allah herkese nasip etsin." yazmış. Hoaydaa durup dururken bizi niye zan altında bırakıyorsun oldu mu bu şimdi. Bir bacağı diğerinden kısa vişne çürüğü pijamamla koltukta her şeyden habersiz otururken sbamk diye duayı okumuş bulundum mu sana. 

Ay çok konuştum. Blogta yeni neler yapabilirim diye düşünürken kardeşim iyi yazıyosun da ben Jane Austen'den çok sıkılıyorum dedi. Ben de her medeni insan gibi üzerine yürümeyip eleştiriyi dikkate alayım dedim. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi benimle paylaşmaktan kendinizi alıkoymayın rica ederim. Hoşça kalın.

12 yorum:

  1. Bence Jane Austen
    Daha çok Jane Austen
    Çünkü sen bir Austenzedesin
    Bizde öyle 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte duymak istediğim cümleler <3 daha fazla ve daha fazla! :D

      Sil
  2. Ben senin bloguna her haliyle aşığım, açıkçası ne yaparsan yap keyifle okuyacağıma eminim, aylar sonra seni aktif görmek de aşırı mutluluk verici bir olay zaten başlı başına amma ve de lakin belirtmek isterim ki enn çok Gurur ve Önyargı ve wastap grubu, bayram, staj gibi yazılarını ben daha çok seviyorum :)) Ama ne yazarsan yaz kabulüm ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu an ağzım kulaklarımda vallahi :D o tarzda birkaç fikrim var en kısa zamanda yazmaya çalışacağım <3<3

      Sil
  3. Açıkçası yazdığın her şeyi okurum :D Ama Austen yazmaktan da geri kalmanı istemem. Tabi başka şeyler de yazabilirsin ama Austen'den vazgeçme derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorum için çok teşekkürler sanırım ikisi de dengelemek daha iyi olacak zaten havadan sudan konuşurken bile bi yerden JAne Austen çıkıveriyor zihnimde çok uzaklaşamam :D:D

      Sil
  4. Öncelikle merabalar efenim ellerinize sağlık şahsen ben blogunuzu okumaktan keyif duyuyorum bence devam. 5 sene evvel Gurur ve Önyargı ile tanıştım, Austen'a ve yazım tarzına hayran kaldım. Biraz araştırma yapayım derken blogunuzu keşfettim, keşfediş o keşfediş �� o zamandan beri itinayla okuyup sıkılmadığım tek blog. İlgiyle alakalı bir mevzu bence bu. Biraz Austen havası almak istediğinde insan hop diye cisimleniyor buraya hoş bişiy yani bu. Biraz yenilik biraz farklı tema artık orasını siz bilirsiniz ben şahsım adına düşüncelerimi belirttim �� emekleriniz için teşekkürler Austenzede, sağlıcakla �� destan yazdım biraz ama sdjsjdjsjs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ve çok teşekkürler <3 görüşler için de ayrıca teşekkürler. Jane Austen'ı merkez kabul edersem çemberin çevresine yarıçaplar indirmek beni de mutlu eder :D bu arada destanlar bu blogda her zaman baş tacıdır <3 sevgiler...

      Sil
  5. Kardeşine hem katılıyorum hem katılmıyorum. Jane Austen konulu yazılarını sıkılmak bir yana tekrar tekrar keyifle okuduğum oluyor :D Halk arasında "laf ebesi" diye bir tabir vardır ya, bence sana bayağı uyan bir tabir diye düşünüyorum, tabii iyi anlamda. Hangi konuda yazarsan yaz o yazıyı kendi üslubunla eğlenceli bir yazı haline getirme potansiyeline sahipsin bence, o yüzden Jane Austen dışı yazılar yazdığında da ben keyifle okumaya devam ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika şeyler yazmışsınız hepsini hak ettiğimden bile emin değilim ama çok mutlu oldum <3 çok teşekkür ederim bloga yazı yazarken ben de çok eğleniyorum bunu karşı tarafa geçirebildiğim öğrenmek beni çok mutlu etti :)

      Sil
  6. Eğer aşkın yanında mantığını da kullanmıyorsan o evlilik maalesef yürümüyor. Bu gözler ailesine "İzin verseniz de vermeseniz de evleneceğim." diyecek kadar âşık olup 6 ay sonra boşananları gördü :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan ilişkilerinin bu kadar karmaşık olması beni yoruyor gerçekten. Gerçekten "doğru yol" diye bir şey var mı o bile beni düşündürüyor. Belki de mantık diye bir şey yoktur ya da aşk

      Sil