2 Ağustos 2018 Perşembe

Sınav Senesi


  Öncelikle şunu söylemeliyim ki kadına yaşı, erkeğe maaşı, KPSS’ye ikinci defa girene sınavının nasıl geçtiği sorulmazmış! Büyüklerimiz hep öyle der yani ben onların yalancısıyım. Onlara da büyükleri dermiştir herhalde yani öyle sanıyorum.

 


  Biraz “sınav sene”lerinden bahsetmek istiyorum. Ben 4 kere(1-liseye giriş, 2-Üniversiteye giriş, 3-4-Memuriyet) çektim bu illeti, Yüce Allah bu Austenzede’ye bir daha sınav senesi yaşatmasın. (Şimdi bu atıfı yapınca da KPSS’deki Mehmet Akif sorusu geldi dan diye kafama çöreklendi. Soru şuydu İstiklal Marşı’nın yazıldığı yer neresidir? (Cevap: Tacettin Dergahı) Herkes bu sorunun çok zor olduğundan dem vurdu yok efendim öaoa öyle soru mu olurmuş da ne kadar zormuş da fElan. Arkadaşlar kendinize gelin ben olsam İstiklal Marşı’nı yazmadan önce Mehmet Akif Ersoy’un yediği  akşam yemeği nedir yahut yazdığı kalem neyden yapılmıştır vs. diye sorardım ÖSYM insaflı(!) davranmış yine hiç şükretmiyosunuz hiç)

  Siz daha önce sınav senesi yaşadınız mı yaşayacak mısınız yoksa bu sene o sene mi bilmiyorum ama ben biraz tecrübelerimden bahsetmek istiyorum. Gerçi KPSS’ye ikinci defa hazırlanmak tüm sınav senesi türlerini taburelerinden(taht demedim fark ettiniz mi sınavları küçümsüyorum canları acısın istiyorum) edecek stres seviyesinde ama empati yapmaya çalışın siz de canım, doğum sancısıyla böbrek ağrısı arasında bi yerler işte. 

  Öncelikle karar aşaması önemli. Mezun olunca sanki oyun dışı kalmışım gibi hissettim ben şahsen. Bi anda kendimi yedek kulübesinde buluverdim gibi oldu e haliyle beynime kan gitmeye başlayınca durdum ve dedim ki ee şindi napacaz? Sonra birkaç arkadaş dedik ki bizim neyimiz eksik biz de kendimizi bu sınava adayalım ve takalım golü 90’a, zekamız eksikmiş. Şaka şaka bunun zekayla direkt bir bağlantısı olmadığını biliyorum o insan tabir ettiğimiz canlılar da Amerika’nın ajanı zaten. Yoksa bu sistemde öyle 95’ler 99’lar almanın imkanı yok. Olsaydı ben alırdım ajan bunlar insansı robot, uzaylı. Kendimi kaybettim bi saniye beynim bir üst paragrafta kaldı alayım da geleyim.




  Ders çalışmaya başlamanın ilk haftalarında bi’ ne olduğunuzu şaşırıyorsunuz. Önce kanınız çekiliyor parmaklardan (bünye kalem tutmayı unutmuş zaar) sonra ruhunuz çıkıveriyor pof diye 21 gram hafifliyorsunuz (gerçi stresten de kilo vermiş olabilirsiniz ama ayrıntı bunlar çok mühim değil sınavda çıkmaz) Ortalara doğru önceki sizi unutmaya başlıyorsunuz, bu kim nelerden hoşlanır neleri sever? TV’de önceden olsa asla bakmayacağınız film bile bi anda gözünüzde 8 dalda Oscar’a aday oluveriyor, başınızı çeviremiyorsunuz, esnaf gibi. Ders çalışmaya başlamadan önce bi’ sosyal medyalara gözümün kenarıyla bakayım çıkayım diyorsunuz ve bir bakıyorsunuz Youtube’dasınız sokak röportajında Bayrak şiirini okuyan teyzeye eşlik ediyorsunuz. Sonrası tabi vizdan azabı ve ders videolarına dikey geçiş ve akabinde KPSS’den nasıl 87,25 aldım, matematik netim nasıl 0’dan 26 buçuğa yükseldi videoları vs. En son sınava bir hafta kala KPSS’den nasıl 100 aldım videosuyla kapanışı yaptım ben piyasa kızışıyor. KPSS lobisi acımasız. Ardından insanlar yeni çıkan filmlerden, şarkılardan bahsediyor ama size çarpıp dönüyor tırım tırıs o sözler, sizde bir karşılık bulamıyor hep platonik. Sonlara doğru vücut şoka giriyor ayrılık anksiyetesi baş gösteriyor pıt diye, önce sinsi sinsi sonra birden. (Neden neredeyse 2 haftadır yazmıyorum sanıyorsunuz ayrılık acısı zor dostlar bana her şey KPSS’yi hatırlatıyor, ah şu şarkıların gözü kör olsun bi de.) Sonrası malum siz KPSS müfredatının %90’ını öğreniyorsunuz ÖSYM %10’luk kısımdan soruyor ve dıdıt dı dıt dıt dıt game over, prenses kurtulamıyor kötülük kazanıyor. Sınavdan sonraki gece adeta çöküntü depremi. Zihninizi meşgul edecek her şey elinizden alınıyor ve pataküte içeri göçüyorsunuz. Sonraa... sonrasını ben de bilmiyorum yaşayıp göreceğiz ya da bununla ilgili bi Youtube videosu kesin vardır onu izlersiniz KPSS’den Sonra Hayata Nasıl Adapte Olunur ya da Nasıl Geziliyodu veya Roman Nedir Nasıl Okunur... örnekler çoğaltılabilir.


  Bu kadar. Sizde durumlar nedir, neler yaptınız ben yokken başka bloglar mı kokladınız üstüme anlatın ben biraz BOŞUM da vakit geçirecek şeyler lazım.

  Öyle işte, oradan da geçti leylekler.


Çizimler Pinterest'ten.

8 yorum:

  1. Taze mezun biri daha var burada. Ama ben kpss ye girmedim. Maglum bizim bolume atama yok. Olanlarda iki uc tane o insan disi varlik olup alinan 90,89 ikilisinden atama aliyor. Bakalim artik yasalari gozluyoruz onumuzdeki yillar icin. İnsallah her sey gonlune gore olur. İs sahibi olabilme sıkıntısı cok stresli bir seymis. İki ayda anladim. Hepimize hayirlisiyla is dileyerek veda ediyorum yoruma. Umarim kitaplara cabuk isnirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi dileklerin için çok teşekkür ederim umarım bu stresi uzun süre yaşamazsın zaten hangi bölüme atama var ki :( hayatımda ilk defa stresten kilo verdim sevinmekle sevinmemek arasındayım iki saniyede bir fikrim değişiyo :D umarım her şey hepimizin gönlüne göre olur, yorum için çok teşekkürler bu arada <3

      Sil
  2. Çok uzuun bi süredir bekliyordum geri dönmeni. Atalarımıza uyarak umarım iyisi olur diyerek kpss mevzusunu kapatıyorum :) Valla günlerim bloguna günde 100 kere bakmakla eski yazıları tekrar tekrar okumakla falan geçti ehehe. Bu boşlukta senden yeni yazılar bekliyorum eğer çok şey istemiyorsam :) Aramıza yeniden hoşgeldiiiin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok teşekkür ederim nasıl mutlu oldum anlatamam <3 benim de planım sık bir şeyler yazmak ama umarım kendime verdiğim sözleri tutarım, hoş bulduum :)

      Sil
  3. Kpss stresi diğer sınav streslerine bile benzemiyor. Bambaşka bir şey o. Umarım bir daha yaşamak zorunda kalmazsın.

    Ben sınava çalışırken en çok kitap okumayı özlemiştim. Sınav bir bitsin bir sürü kitap okuyacağım demiştim ama dediğin gibi sivil hayata uyum o kadar kolay olmuyor. Bir süre daha kitaplıktaki testleri çözesim gelmişti :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden öyle ben hayatımda böyle bir stres yaşamadım son zamanlara doğru kendimi bile tanıyamıyordum artık ve umarım bir daha yaşamak zorunda kalmam! Sınavdan sonra son günlerde sürekli deneme yaptığım için hep deneme yapasım geliyordu benim de. Kendime sık sık sınavın geçtiğini hatırlatmam gerekti o his şimdi de boş boş duvara bakma isteğine yerini bıraktı eski halimi hatırlamam için daha çok yol var sanırım :D

      Sil
  4. Ay kendi üni sınav zamanımı hatırladım, YouTube'ta bayrak şiirine eşlik etmekte koptum :D Bir de liseye girmek için 3 ayrı sene sınava girdiğimi hatırlayıp hüzünlendim dksfjkv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok büyük travmaydı tüm sınavlar benim için de. Umarım bir daha hayatım zorunlu olarak hiçbir sınavla kesişmez :D bi süre sonra hobi olarak girmeye başlanıyor çünkü

      Sil